eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [vectra a] spadek mocy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2010-11-22 13:06:13
    Temat: [vectra a] spadek mocy
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    Witam
    Od jakiegoś czasu obserwuję wyczuwalny spadek mocy. Zapewne NIE jest to
    związane z paliwem, filtrami itd gdyż zostały one wymienione a spadek mocy
    obserwuję zarówno podczas jazdy na gazie jak i na benzynie. Wwymieniłem
    kable, świece i tłumiki (środkowy i końcowy). Zawór EGR - zaślepiony.
    Ciśnienie na cylindrach jednakowe - ok 14.
    Gdzie szukać przyczyn?. Praktycznie rozpędzenie Vectrydo prędkości powyżej
    120 jest niemożliwe a jesli juz to na bardzo długim odcinku. Jakis czas temu
    wyskoczyło mi kilka razy check engine ale wówczas kodów błędu nie sczytałem
    i juz ich nie ma.:(
    Nie zauwazyłem też jakiegoś znaczącego zwiększenia zużycia paliwa.. Chyba
    przy ruszaniu odczucie mam takie jakby ciut szarpało.
    Co dalej? Sonda?.


  • 2. Data: 2010-11-22 13:22:44
    Temat: Re: spadek mocy
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Ja się tam nie znam ale sprawdziłbym jeszcze przepustnicę i sondę.
    Sondę można łatwo i szybko samemu przemierzyć omomierzem.


  • 3. Data: 2010-11-22 22:40:29
    Temat: Re: [vectra a] spadek mocy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-22 13:06, butterfly pisze:
    > Witam
    > Od jakiegoś czasu obserwuję wyczuwalny spadek mocy. Zapewne NIE jest to
    > związane z paliwem, filtrami itd gdyż zostały one wymienione a spadek
    > mocy obserwuję zarówno podczas jazdy na gazie jak i na benzynie.
    > Wwymieniłem kable, świece i tłumiki (środkowy i końcowy). Zawór EGR -
    > zaślepiony. Ciśnienie na cylindrach jednakowe - ok 14.
    > Gdzie szukać przyczyn?.

    W tym modelu to chyba lubi paść czujnik położenia przepustnicy - w
    niektórych silnikach dostępny osobno, w niektórych razem z przepustnicą,
    ale nie pamiętam jak się wtedy zachowuje check engine.

    Jeżeli chodzi o sondę, to ta raczej daje efekty jak silnik pracuje na
    biegu jałowym, albo pod stałym obciążeniem.
    Jeżeli byłby to problem adaptacji spowodowany uszkodzeniem sondy, to
    przy takich silnych objawach check engine raczej zapaliłby się na stałe.
    Adaptacje pewnie też się da skasować odłączając na pół godziny akumulator.

    Zacząłbym od sprawdzenia czy rozrząd się nie przestawił.

    A potem sprawność układu mierzącego ilość powietrza przez sprawdzenie
    AFR na stacji diagnostycznej - wtedy podejrzane są czujnik położenia
    przepustnicy, czujnik podciśnienia w kolektorze i czujnik temperatury
    powietrza (jeżeli jest).

    Z układu WN została Ci jeszcze cewka - ale to by raczej objawiało się
    niepaleniem na wszystkie cylindry i byłoby słychać.

    Bo reszta już jest zdublowana w instalacji LPG.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: