  • 1. Data: 2010-08-30 12:25:21
    Temat: vw touareg - na co uwazac?
    Od: absceu4 <a...@j...mail.pl>

    witam

    Czy o czymś w temacie szczegolnej awaryjnosci powinienem wiedziec zanim
    powaznie podejde do poszukiwań? Mowa o poprzedniej generacji.

    Glownie chodzi mi o te niestandardowe rzeczy - zawieszenie (pneumatyka),
    skrzynie (automat) , napęd (torsen) i elektronike (troche tego tam
    jest). Silnik bedzie raczej prosty (benzyna).

    A moze za wszelka cene unikac tego modelu? :)

    --
    pzdr

  • 2. Data: 2010-09-01 20:20:56
    Temat: Re: vw touareg - na co uwazac?
    Od: "Doby" <l...@a...pl>

> [...]
    > Silnik bedzie raczej prosty (benzyna).
    >
    > A moze za wszelka cene unikac tego modelu? :)

    tez szukam podobnego - ze wzgledu na cene najlepiej rocznik 2005/2006.
    - myslalem ze po wejsciu nowego modelu'2010 ceny spadna - ale nic nie
    drgnie.
    Generalnie im prostszy tym mniej sie moze popsuc - stad zawieszenie
    pneumatyczne odpada,
    torsen z tego co slyszalem jest dosyc dobry i niezawodny, ale wszystko
    zalezy od tego jak go poprzedni wlasciciel traktowal.
    Wersja benzynowa ma ten plus ze latwiej bedzie trafic model z stosunkowo
    malym przebiegiem.
    Jedyny ZONK do serwisowanie w przypadku awarii - popytalem w kilku znajomych
    warsztatach o to auto i wiekszosc mowi ze w razie awarii lepiej isc do ASO
    VW - a tam ceny kosmiczne

    Moja inna alternatywa to Pajero 5D 3.2DiD - wiekszy, tez ma styl no i
    legenda

  • 3. Data: 2010-09-02 08:48:29
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "absceu4" <a...@j...mail.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Silnik bedzie raczej prosty (benzyna).
    > A moze za wszelka cene unikac tego modelu? :)

    Sprawdz pneumatyke podnoszac i opuszczajac go recznie a nastepnie zobacz czy
    prawidlowo go uniesie/opusci przy zwiekszeniu predkosci. Jesli cokolwiek
    bedzie sie dzialo np nierowno ustawi sie ktoras kolumna, to jest bardziej
    niz pewne, ze masz do wymiany pare lub komplet - nie sluszalem aby sie to
    regenerowalo. Touareg i podobne bez aktywnego zawieszenia to nienajlepszy
    wybor. Zawieszenie wtedy jest tak zestrojone aby dobrze zachowywalo sie na
    szosie i jest dosc sztywne, co przy pokonywaniu garbow doprowadza do
    obijania sie o sufit :)

    Mozesz sprawdzic olej w reduktorze, u mnie przy przebiegu 58 tys olej w
    reduktorze byl spalony. Byc moze ktos sie kiedys bawil i z deka przesadzil
    ale po wymianie jest ok.

    Jedno czego nalezy w Touaregach unikac, to silnik V10 diesla, nie wnikalem
    co sie dzieje ale elektronicy i mechanicy odradzaja ten silnik. W 3,2 l
    norma jest nierowna praca zaraz po odpaleniu i wylaczeniu wzbogacania
    mieszanki. Nie wiem dlaczego ale nawet przy -20 "ssanie" dziala tylko kilka
    s.

    --
    Picasso