  • 11. Data: 2005-12-02 14:43:14
    Temat: Re: "waw.pl." nie istnieje na niektórych?serwerach nazw "pl."
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wrote:
    > Obecnie jest:
    > NS a-dns.pl.

    W pliku strefy "pl"? To co Jacek pisał, że nie ma?
    Przez chwilę nie było?

    p.

  • 12. Data: 2005-12-02 15:07:58
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisał(a):

    > W pliku strefy "pl"? To co Jacek pisał, że nie ma?
    > Przez chwilę nie było?

    OK, w pliku pl rzeczywiscie nie ma.

    --
    [ ŁT ]

  • 13. Data: 2005-12-02 16:21:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > OK, w pliku pl rzeczywiscie nie ma.

    A jak wy to sprawdzacie?

    Bo ja zaobserwowalem zjawisko nastepujace:

    Jesli komputer X jest serwerem 'secondary' dla domen xxxx oraz
    yyyy.xxxx, to do pliku opisujacego domene xxxx NIE ZAPISUJE delegacji
    dla domeny yyyy.xxxx, pomimo tego, ze w pliku zrodlowym (na serwerze
    'primary') taki wpis jest. Oczywiscie pytany o NS dla yyyy.xxxx
    odpowiada prawidlowo.

    Co ja sie kiedys naszukalem bledu...

    Kiedys tak nie bylo. To sie _chyba_ wiaze w inkrementalnymi
    'updejtami' albo z wersja BIND-a albo nie wiem.

    MJ

  • 14. Data: 2005-12-02 17:33:41
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Fri, 2005-12-02 at 17:21 +0100, Michal Jankowski wrote:

    > A jak wy to sprawdzacie?

    Nie wiem jak inni, ale ja grepem :-)
    I pewnie Lukasz tez.

> [...]
    >
    > Co ja sie kiedys naszukalem bledu...
    >
    > Kiedys tak nie bylo. To sie _chyba_ wiaze w inkrementalnymi
    > 'updejtami' albo z wersja BIND-a albo nie wiem.

    No wlasnie analiza tego co sie zdarzylo na to wskazuje. W pliku
    brakowalo tej delegacji. Serwer znal NSy dla waw.pl z tej racji, ze byl
    secondary dla waw.pl. Jednak przestal byc secondary i pojawil sie
    problem. Tym wiekszy, ze na skutek IXFRow cala strefa nie byla juz
    przesylana i blad sie nie usunal. Pomoglo dopiero reczne wymuszenie
    transferu calej strefy.

    Nie dzieje mi sie to na innych serwerach dns. Roznica jest taka, ze tam
    nie uzywam IXFRow. Wersje bindow te same (no, nie wiem, co chodzi na
    a-dns.pl).

    Jacek

  • 15. Data: 2005-12-02 17:39:24
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Fri, 2005-12-02 at 15:07 +0000, Lukasz Trabinski wrote:

    > OK, w pliku pl rzeczywiscie nie ma.

    A widzisz. A pojawilo sie u mnie dopiero po tym, jak juz nie bedac
    secondary dla waw.pl wymusilem transfer calej strefy pl (normalnie leca
    tylko IXFRy).
    Przy czym nadal nie ma w niej np. delegacji biz.pl czy edu.pl (dla tych
    nadal jestem secondary).

    Jacek

  • 16. Data: 2005-12-02 17:59:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> writes:

    > secondary dla waw.pl. Jednak przestal byc secondary i pojawil sie
    > problem. Tym wiekszy, ze na skutek IXFRow cala strefa nie byla juz
    > przesylana i blad sie nie usunal.

    Taaa. Wydaje mi sie, ze to jeszcze moze zalezec od kolejnosci - czy
    najpierw (pod)domena zostala usunieta na serwerze secondary z
    named.conf, czy najpierw znikl wpis NS na serwerze primary...

    A w ogole to widze, ze dzieki temu, ze NASK nam domene pl (i
    okoliczne) zabral, rozne problemy przestaja nas bezposrednio dotyczyc.
    To moze i lepiej... 8-)

    MJ

  • 17. Data: 2005-12-02 19:01:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> writes:

    > Przy czym nadal nie ma w niej np. delegacji biz.pl czy edu.pl (dla tych
    > nadal jestem secondary).

    Zgadza się. Ten typ tak ma.

    MJ

  • 18. Data: 2005-12-05 01:50:39
    Temat: Re: "waw.pl." nie istnieje na niekt?rych?serwerach nazw "pl."
    Od: Tomasz R. Surmacz <t...@s...ict.pwr.wroc.pl>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:
    : > Bo ja zaobserwowalem zjawisko nastepujace:
    : >
[...]

    A teraz zniknięte zostały m.in. usenet.pl. i wroc.pl. - żaden z serwerów
    obsługujących "pl." nie ma delegacji. Czyżby ten sam problem?

    : Jacek

    Tomek (ze znikniętego Wrocławia - póki co jeszcze się trzymamy, ale jak
    by co, to pamiętajcie o paczkach ;-) ).

    --
    _________
    (_ _' __) Tomasz R. Surmacz *--------------------* t...@i...pwr.wroc:pl
    |__(____/ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

  • 19. Data: 2005-12-05 23:02:30
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Mon, 2005-12-05 at 01:50 +0000, Tomasz R.Surmacz wrote:
> [...]
    >
    > A teraz zniknięte zostały m.in. usenet.pl. i wroc.pl. - żaden z serwerów
    > obsługujących "pl." nie ma delegacji. Czyżby ten sam problem?

    Nie strasz. Gdzie ich nie ma? W answer section? To i słusznie, grunt że
    są w authority section (host -v).

    $ host -v -t ns usenet.pl e-dns.pl
    Trying "usenet.pl"
    Using domain server:
    Name: e-dns.pl
    Address: 157.25.5.30#53
    Aliases:

    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 12149
    ;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 4, ADDITIONAL: 1

    ;; QUESTION SECTION:
    ;usenet.pl. IN NS

    ;; AUTHORITY SECTION:
    usenet.pl. 86400 IN NS bilbo.nask.org.pl.
    usenet.pl. 86400 IN NS cyber.ict.pwr.wroc.pl.
    usenet.pl. 86400 IN NS okapi.ict.pwr.wroc.pl.
    usenet.pl. 86400 IN NS halcyon.micro-net.net.

    ;; ADDITIONAL SECTION:
    bilbo.nask.org.pl. 86400 IN A 195.187.245.51

    Received 160 bytes from 157.25.5.30#53 in 9 ms

    Jacek

  • 20. Data: 2005-12-05 23:53:43
    Od: Tomasz R. Surmacz <t...@s...ict.pwr.wroc.pl>

    : > Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:
[...]

    Straszę, bo wczoraj gdy sprawdzałem, nie było ich także w auth
    section. Nie dostawałem też żadnej odpowiedzi na pytania typu "host -t a
    cyber.ict.pwr.wroc.pl b-dns.pl", nawet delegacji w auth section. Dlatego
    miałem wrażenie, że rozjechało się coś z glue records, a zauważyłem
    w ogóle dlatego, że mi się na okapi.ict.pwr.wroc.pl będącym primary NS/MX dla
    usenet.pl zaczęła robić kolejka poczty do @usenet.pl (bo z braku delegacji
    odpowiedzi lokalnego NS przestały być uznawane za autorytatywne).

    Anyways, na razie działa, ale zastanawiam się, czy to nie efekt
    zakeszowania w [abdefg]-dns.pl odpowiednich glue-records i czy za jakiś
    czas znów nie przestanie...

    --
    Tomasz R. Surmacz, ts<at>wroc.apk,net, tsurmacz @ ict.pwr,wroc.pl. (_ _' __)