  • 61. Data: 2013-06-09 09:13:47
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:43:13 +0200, R2r napisał(a):
    > ...tak przyjęto to trzymajmy się już istniejących realiów.

    Autostrad jeszcze sporo powinnismy zbudowac, wiec czas zweryfikowac te
    realia.

    > Nie mam w zasadzie nic przeciwko bezpłatnej dostępności do wszystkich
    > dróg ale w Polsce nadal autostrady są (oczywiście poza kilkoma
    > tymczasowo bezpłatnymi odcinkami) i będą płatne.

    To akurat moze sie zmienic bardzo szybko, po najblizszych wyborach i
    znow zostanie tylko 5 odcinkow platnych :-)

    J.

  • 62. Data: 2013-06-09 09:20:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 10:14:06 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
    > Tak się zastanawiam nad jednym: w AU bramki są całkowicie
    > automatyczne. Jeśli nie masz transpondera, to jest OCR-owany
    > numer rejestracyjny (oczywiście byli tacy, co kombinowali z
    > filtrami na tablicach, więc teraz bramki świecą mocnym,
    > fioletowym światłem, zapewne też ze sporym udziałem UV), a do
    > każdej opłaty tak rozpoznanego auta jest doliczana prowizja, co
    > w naturalny sposób ,,zachęca'' do wejścia w posiadanie
    > transpondera. I w zasadzie problem byłby z głowy, gdyby nie to,
    > że oni nie mają obcego ruchu...

    W EU te transpondery sa jakos tam ujednolicone, i w przyszlosci moze
    sie uda wspolny system .. tylko ze jak na razie to raptem kilka krajow
    ma bramki.

    J.

  • 63. Data: 2013-06-09 11:09:34
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-06-08 20:20, J.F. pisze:

    > A wytrzymaja 100 tys km ? :-)
    >
    > Sa jeszcze koszty dodatkowe - stracony czas, leczenie jak niepogoda
    > zlapie itp ..

    Są też koszty dodatkowe niewybudowania drugiego wiaduktu. Tyle, że
    ponosi je nie inwestor a użytkownicy. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 64. Data: 2013-06-09 11:11:34
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-06-08 12:14, Robert Rędziak pisze:

    > Jeszcze większe zaparcie? ;)

    Tego właśnie się obawiam. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 65. Data: 2013-06-09 11:24:43
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-06-09 09:10, J.F. pisze:

    > Na zjazdach, no bo gdzie.

    No to zastanów się jakiej długości te zjazdy powinny być aby pomieścić
    dużą (czasami naprawdę bardzo dużą) liczbę pojazdów. I jeszcze jak
    rozwiążesz problem krzyżowania się zjazdów i wjazdów.

    > Nie byloby bramek, to by nie bylo kolejki do nich :-P
    > I ludzie by sie nie zastanawiali ze bardziej sie oplaca droga obok :-)

    Obecnie bramki nie działają jeszcze więc tak jakby ich nie było. A korki
    się robią. A jakoś trzeba połączyć te kilka dróg (A2+A1 z 14 i 71).
    https://maps.google.pl/?ll=51.885551,19.579096&spn=0
    .028449,0.081625&t=m&z=14

    Jest tańsze rondo w Sosnowcu - są korki. Gdyby było droższe skrzyżowanie
    wielopoziomowe korków pewnie by nie było lub były mniejsze. Coś kosztem
    czegoś.
    Ale zjazd z A2 w postaci koniczynki dopiero by zatkał ruch...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 66. Data: 2013-06-09 11:28:44
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-06-09 09:13, J.F. pisze:

    > Autostrad jeszcze sporo powinnismy zbudowac, wiec czas zweryfikowac te
    > realia.

    Na razie nie masz co weryfikować. :-)

    > To akurat moze sie zmienic bardzo szybko, po najblizszych wyborach i
    > znow zostanie tylko 5 odcinkow platnych :-)

    Póki co jeszcze jest jak jest, więc może nie fantazjuj. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __