  • 1. Data: 2019-01-20 19:43:17
    Temat: "wtyk kontrolny" do COM, inna nazwa?
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    Chodzi o takie ustrojstwo:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/RS-232#Zworki_na_wtyku
    _kontrolnym
    - służące do zwarcia zworek na porcie RS-232, zwarcia, które umożliwia
    dokonanie kontroli wysył / odbiór sygnałów. Jak taki wtyk może się
    jeszcze nazywać, bo pod tą nazwą nie znalazłem żadnej oferty na Allegro,
    a raczej w sprzedaży być to-to powinno.
    Onegdaj w jakimś sklepie, po dłuższej chwili tłumaczenia, przetykanego
    machaniem rękami zaoferowano mi taki (ponoć) wtyk, za jakieś 115
    złociszy! Zaś całkiem podobne (w ogólnych zarysach) wtyczki były w cenie
    kilku(nastu) zł. Skąd taka różnica??

  • 2. Data: 2019-01-20 19:49:00
    Temat: Re: "wtyk kontrolny" do COM, inna nazwa?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 20/01/2019 19:43, JaNus wrote:
    > dokonanie kontroli wysył / odbiór sygnałów. Jak taki wtyk może się
    > jeszcze nazywać

    RS232 loop.

    Tylko że pewnie nikt Ci tego nie sprzeda bo nikomu to potrzebne, a ten
    szum co potrzebuje zmontuje takie w ciągu minuty z wtyczki DB9 i spinacza.

  • 3. Data: 2019-01-21 09:50:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-01-20 19:43, JaNus wrote:
> [...]
    > machaniem rękami zaoferowano mi taki (ponoć) wtyk, za jakieś 115
    > złociszy! Zaś całkiem podobne (w ogólnych zarysach) wtyczki były w cenie

    Skoro masz informację, które piny są zwarte, czy nie możesz sam takiej
    wtyczki zlutować?

  • 4. Data: 2019-01-21 10:53:48
    Od: ń <k...@t...sie>

    www.ebay.com/itm/DB25-25-Pin-Check-Tester-Loop-Back-
    Tester-Mini-Tester-Jumper-Box-Serial-RS232-/36180840
    5995

  • 5. Data: 2019-01-21 18:38:08
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 21.01.2019 o 09:50, Uncle Pete pisze:
    > Skoro masz informację, które piny są zwarte, czy nie możesz sam
    > takiej wtyczki zlutować?

    Mam coś takiego wyrzeźbione z wtyczki nabytej za parę złotych, ale
    rzeźbiłem bez lutowania, bo ne mam... mikrolutownicy (tak mój
    neologizm). Ta, którą mam w życiu-never nie pozwoli na bezkolizyjne
    polutowanie tego-co-tsza. Dlatego powtykałem tam druty luzem, i jakoś
    działa, ale druty w każdej chwili mogą wypaść z dziurek, niestety.

    W dniu 21.01.2019 o 10:53, ń pisze:>
    www.ebay.com/itm/DB25-25-Pin-Check-Tester-Loop-Back-
    Tester-Mini-Tester-Jumper-Box-Serial-RS232-/36180840
    5995

    Dzięki. Shipping: $12.99 + 7,59 -- to już chyba pozostanę przy tym, co
    topornie wystrugałem (bez użycia lutownicy)...

  • 6. Data: 2019-01-21 18:56:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 21/01/2019 18:38, JaNus wrote:
> [...]
    > rzeźbiłem bez lutowania, bo ne mam... mikrolutownicy (tak mój
    > neologizm). Ta, którą mam w życiu-never nie pozwoli na bezkolizyjne

    Kupujesz kabel null modem. Przecinasz, identyfikujesz żyły, skręcasz w
    palcach, zalewasz cyną i masz na lata.