  • 1. Data: 2019-01-14 13:32:11
    Temat: Jaka kolejnosc wlaczania pinów zasilania HDD?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Czy przy podłączaniu zasilania 3-pinowego (+12V, +5V, zero) najpierw powinny zostać
    łączone wtyczką "plusy", czy najpierw masa?
    Jak jest w Waszych wtyczkach/gniazdach?
    Wtyczka/gniazdo tradycyjne jak dla IDE (HDD 3,5'' lub CD).
    Przykład:
    www.ebay.pl/itm/4P-SMT-IC-IDE-AC-Power-Supply-Cable-
    for-3-5in-HDD-and-5-25inch-CD-ROM-Black/132727747258

  • 2. Data: 2019-01-14 13:44:20
    Temat: Re: Jaka kolejnosc wlaczania pinów zasilania HDD?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-01-14 13:32, ń wrote:

> [...]
    > Przykład:
    > www.ebay.pl/itm/4P-SMT-IC-IDE-AC-Power-Supply-Cable-
    for-3-5in-HDD-and-5-25inch-CD-ROM-Black/132727747258

    Najlepiej to nie eksperymentowac z podlaczaniem zlacza z aktywnym
    napieciem, tylko podlaczyc wtyk i zalaczyc jego zasilanie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2019-01-14 18:30:16
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zawsze jest moment, gdy którąś wtyczkę musisz wetknąć w któreś gniazdo.
    Czuję przez skórę, że padł mi zewnętrzny zasilacz "mini-cegiełka" z wyjściem molex
    (12V, 5V, zero), bo przejściówka zewnętrzny HDD
    IDE/SATA -> USB nie działa mi z HDD PATA 3,5'' (a działa gdy zasilanie HDD 2,5''
    przez USB bez "cegiełki").
    Ale jak mierzę napięcia woltomierzem, to na wyjściu we wtyczce ma idealnie 5V i 12V.
    Jak pomierzyć taki zasilacz?
    Nie mam kompa stacjonarnego, żeby na chwilę podłączyć, jedynie lapki.

  • 4. Data: 2019-01-14 20:34:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ń pisze tak:

    > Ale jak mierzę napięcia woltomierzem, to na wyjściu we wtyczce ma
    > idealnie 5V i 12V. Jak pomierzyć taki zasilacz?

    .zar 1001 izdohcyzrp ot oładu yzar 0001 ęis eż a ąsam z ainezcąłop
    awsńezswreip ainwepaz ein ob v032 ćazcąłaz i ćizdasw zar oklyt medąrp
    dop ćanipdop ęis onniwop ein xelom ikzcytw jeikaT

    .icśonjadyw jełkin o ela v21+ tsej ybin ilyzC .yworemilop kinzceipzeb
    obla ksyd an v21+ ycąjazcąłaz rotsyznart min w łdap eż ,malezczS

    .uksyd ezcąłz an v21+ isonezrp yzc metop a v21+ adais ein yzc bsu_atas
    ateżdag oget zrtąnwew ilyzc 5.3 ksyd acęrkzor kaj meineżąicbo doP

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2019-01-15 15:49:42
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-01-14 18:30, ń wrote:

    > Zawsze jest moment, gdy którąś wtyczkę musisz wetknąć w któreś gniazdo.

    Ale lepiej jednak gdy napiecie wymagane do poprawnej pracy pojawia sie
    relatywnie jednoczesnie na wszystkich elementach takiego urzadzenia.
    Do tego mechaniczne szarpanie sie z wtykiem molexowym moze nie najlepiej
    posluzyc mechanicznemu dyskowi ktory rozpocznie sie rozkrecac.

> [...]
    > przez USB bez "cegiełki").
    > Ale jak mierzę napięcia woltomierzem, to na wyjściu we wtyczce ma

    Bo zasilacze impulsowe padaja czesto tak wrednie, ze napiecie sa
    w stanie dalej podac, ale pradu juz nie i zasilane urzadzenie
    sie w ogole nie podniesie albo nie bedzie pracowac stabilnie.
    Te zasilacze do dyskow o ktorych piszesz byly czesto w ogole mocno
    padalskie i trzeba sie cieszyc ze nie uwalily dysku.

    --

    memento lorem ipsum