  • 1. Data: 2024-04-22 08:36:32
    Temat: Komputer resetuje się przy wybudzaniu
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam trochę starszy komputer na płycie Gibagyte H61M-S2PV, z procesorem
    i7-3770. Działa prawidłowo i stabilnie, poza jedną kwestią - co jakiś
    resetuje się przy wybudzaniu. Dzieje się to tak raz na kilka-kilkanaście
    wybudzeń. Problem zauważyłem dopiero teraz, bo dopiero ostatnio zacząłem
    go usypiać - przez większość swojego życia albo chodził 24/7 robiąc
    różne zadania, albo był wyłączany.
    System to Debian 12. Problem z kiepskim zasilaczem raczej wykluczam, bo
    siedzi tam dość solidny, 500W BeQueit.
    Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?

  • 2. Data: 2024-04-22 13:30:24
    Temat: Re: Komputer resetuje się przy wybudzaniu
    Od: NNTP Surfer <n...@o...pl>

    Atlantis <m...@w...pl> writes:

    > resetuje się przy wybudzaniu. Dzieje się to tak raz na
    > kilka-kilkanaście wybudzeń. Problem zauważyłem dopiero teraz, bo
    > dopiero ostatnio zacząłem go usypiać
    > System to Debian 12.

    Parę miesięcy temu miałem podobnie. Okazało się że Debian 12 ma buga w
    kernelu. Błąd był chyba gdzieś w obsłudze kart WiFi, więc masz 2 opcje:
    - aktualizacja do Debian 12, alternatywnie downgrade do Debian 11
    - wyłączenie na parę miesięcy urządzeń WiFi w BIOS

    Aktualnie mam najświeższy kernel dostępny w Debianie (6.1.0-20-amd64) i
    problem dla mnie zniknął.