  • 1. Data: 2014-11-19 03:46:13
    Temat: wzmacniacz audio "laboratoryjny"
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Pytanie do kolegów, którzy bardziej siedzą w temacie;

    Potrzebne mi wzmacniacze (ze 2 szt) takich "laboratoryjnych" wzmacniaczy
    audio. Znaczy - coś prostego, bez żadnych regulacji poza głośnością, o
    możliwie szerokim paśmie i małych zniekształceniach (ale rozsądnie).

    Coś, co nadaje się do wzmocnienia jakiegoś sygnału z generatora
    funkcyjnego, albo innego źródła, po to żeby dostarczyć do jakiegoś np.
    przetwornika.

    Nie chodzi o "kosmiczną" audiofilską jakość - ot, coś co w miarę
    równomiernie i wiarygodnie wzmocni mi sygnał 20-16000 Hz.

    Wyobrażam sobie coś mniej więcej takiego ;
    http://allegro.pl/niebieski-nowy-wzmacniacz-stereo-c
    yfrowy-audio-mp3-i4798102718.html

    No ale - do tego produktu jakoś słabe mam zaufanie (może niesłusznie ?).

    Więc, najlepiej chyba zrobić coś samemu - i tu właśnie prośba o
    podrzucenie jakiegoś scalaka, który by załatwił sprawę.

    Układów jest pierdzilion, i wolałbym skorzystać z wiedzy kolegów,
    zamiast się przekopywać przez tony informacji w temacie...

    Wymagana moc to powiedzmy jakieś 20W, mono czy stereo - właściwie bez
    znaczenia. Żeby dało się zasilić jakoś w miarę prosto (powiedzmy do 24V,
    niesymetrycznie).

    Aha - no oczywiście można postawić jakiś wzmacniacz "z domu" (tak mam
    właśnie teraz, jakiś technics bodajże), ale niewygodne toto, duży klamot
    i w ogóle - przerost formy nad treścią w tym zastosowaniu.

  • 2. Data: 2014-11-19 03:57:42
    Temat: Re: wzmacniacz audio "laboratoryjny"
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Oczywiście mógłby też być jakiś gotowiec, np. wzmacniacz samochodowy,
    coś jak to ;

    http://allegro.pl/wzmacniacz-samochodowy-zwrotnica-v
    k-238-rca-400w-i4786644761.html

    tylko, na litość, czy to rzeczywiście choć w ułamku spełnia podane
    parametry ?? Znaczy głównie te 10Hz-50kHz :)

  • 3. Data: 2014-11-19 04:09:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > tylko, na litość, czy to rzeczywiście choć w ułamku spełnia podane
    > parametry ?? Znaczy głównie te 10Hz-50kHz :)

    no tak...

  • 4. Data: 2014-11-19 06:35:43
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    To może tak:

    https://www.hypexshop.com/

    Coś wybierzesz sobie, ceny... a tam ceny ;) gorzej z zasilaniem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-11-20 21:17:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-19 03:46, sundayman pisze:
> [...]
    > równomiernie i wiarygodnie wzmocni mi sygnał 20-16000 Hz.
    >
    > Wyobrażam sobie coś mniej więcej takiego ;
    W sumie podobny do tego "400W", podają moc 2*200W a rms 20W :)
    ten świat już całkiem schodzi na psy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K