  • 1. Data: 2014-11-18 23:46:17
    Temat: Zlecę drobny projekt
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Nie mam czasu i pomysłu, mam za to potrzebę, więc pomyślałem że zlecę
    komuś mały projekt, a w zasadzie wykonanie.
    W skrócie:
    Mała płytka (max fi35 lub 35x40mm) spełniająca funkcję czujnika
    odbiciowego. Obudowa nie jest wymagana - płytka będzie w środku puszki
    instalacyjnej - typowej dla instalacji elektrycznych w budynkach.

    Mam trochę wymagań, dlatego gotowe przemysłowe czujniki nie są dobrym
    pomysłem (tanie są okropne w wyglądzie, te ładne są za to za drogie).

    Jednym z ograniczeń jest to, że emiter i sensor IR (założyłem tą
    technologię, ale nie będę się upierał) powinny mieć kształt okrągły
    fi3mm lub mniej, najlepiej biały kolor (lub przeźroczysty).

    Od strony logiki żadnych cudów - zasilanie 24VDC wyjście PNP NO,
    chwilowy, 3 zaciski które muszą przyjąć 1.5mm2 - linkę. Obciążalność
    max. 0.1A, zabezpieczenie nadprądowe niekonieczne.

    Zasięg max. 0-200mm i dobrze by było, gdyby nie reagował z dalszej
    odległości nawet na białą kartkę. Zasięg nie jest krytyczny, ale czujnik
    nie może reagować na zakłócenia typu zapalenie światła w pobliżu czy
    przejście obok z komórką.

    Cel - zbliżeniowy włącznik światła w pewnym obiekcie. Potrzebuję około
    30-40 sztuk i nic więcej. Nie interesują mnie schematy, patenty - po
    prostu tylko tyle czujników zmontowanych i uruchomionych kupię. Jak ktoś
    się boi, że uruchomię produkcję na jego patencie - może sobie
    zabezpieczyć działo jak mu się podoba - dla mnie nawet fajnie było by
    dostać kostkę żywicy z wystającymi ARK-ami i diodami :)

    Da się zlecić coś takiego? Forma dowolna, może być umowa, faktura, fucha...
    Może ktoś ma chwilę czasu i chęci, ja się do tego od roku zabieram i
    zapewne jeszcze z rok - max 40 lat nie zabiorę ;)

    Myślę, że szczegóły to już poza grupą warto omówić.

    Irek.N.
    ps. zawsze na grupie emocje budzą finanse. Szczerze powiem, nie mam
    zielonego pojęcia jak temat ugryźć od tej strony. Chyba dobrze by było
    gdyby zleceniobiorca po prostu wycenił całościowo dzieło (wiem, idę na
    łatwiznę) ;)

  • 2. Data: 2014-11-19 07:36:07
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 listopada 2014 23:45:55 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Nie mam czasu i pomysłu, mam za to potrzebę
    > Mam trochę wymagań, dlatego gotowe przemysłowe czujniki nie są dobrym
    > pomysłem (tanie są okropne w wyglądzie, te ładne są za to za drogie).

    Brak czasu,pomysłu,mam wymagania. Te w markecie za drogie i brzydkie. Jeleni szukasz?
    Sioo !!

  • 3. Data: 2014-11-19 07:45:40
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 listopada 2014 23:45:55 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Nie mam czasu i pomysłu, mam za to potrzebę, więc pomyślałem że zlecę
    > komuś mały projekt, a w zasadzie wykonanie.

    Ile proponujesz? Śmiało!! Nie jakieś PIERDOLENIE w stylu head-hunterów 'oferujemy
    atrakcyjne zarobki', tylko podaj konkretnie. Ile ?!

  • 4. Data: 2014-11-19 08:17:53
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 18.11.2014 o 23:46, Irek.N. pisze:
> [...]
    > odbiciowego. Obudowa nie jest wymagana - płytka będzie w środku puszki
    > instalacyjnej - typowej dla instalacji elektrycznych w budynkach.

    Czy płytka ma mieć jakiekolwiek mocowania?

> [...]
    > technologię, ale nie będę się upierał) powinny mieć kształt okrągły
    > fi3mm lub mniej, najlepiej biały kolor (lub przeźroczysty).

    Czyli zakładasz, że żadnych filtrów IR nie może być?

    > Od strony logiki żadnych cudów - zasilanie 24VDC wyjście PNP NO,
    > chwilowy, 3 zaciski które muszą przyjąć 1.5mm2 - linkę. Obciążalność
    > max. 0.1A, zabezpieczenie nadprądowe niekonieczne.

    Jeśli to ma być zalana płytka, to jednak bez zabezpieczenia prądowego
    nie wypuściłbym tego.

> [...]
    > odległości nawet na białą kartkę.Zasięg nie jest krytyczny, ale czujnik
    > nie może reagować na zakłócenia typu zapalenie światła w pobliżu czy

    Pierwsza część będzie trudna do spełnienia, jeśli w zakresie do 200mm ma
    reagować np. na osobę w czarnych spodniach i to bez filtra IR.
    Drugi, to EMC+odpowiednia obróbka sygnału.

    Proszę o adres email na priv.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 5. Data: 2014-11-19 17:51:01
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 2014-11-19 08:17, Michał Smolnik pisze:

> [...]
    > reagować np. na osobę w czarnych spodniach i to bez filtra IR.
    > Drugi, to EMC+odpowiednia obróbka sygnału.

    Poprosze o kontakt, mam coś takiego opracowane z grubsza...
    darek

  • 6. Data: 2014-11-19 20:03:35
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Poprosze o kontakt, mam coś takiego opracowane z grubsza...
    > darek

    Maile poszły.
    Pozdrawiam.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2014-11-19 21:59:27
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2014-11-19 07:36, s...@g...com pisze:

    > Brak czasu,pomysłu,mam wymagania. Te w markecie za drogie i brzydkie. Jeleni
    szukasz? Sioo !!

    Wielu nie jest chętnych, a jednak nie odpisują w ten sposób...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2014-11-20 23:29:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Nieaktualne.

    Irek.N.

  • 9. Data: 2014-11-21 09:22:06
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Zakladam instalacje w roznych obiektach w szkoplandii i jesli montuja to
    czujniki ruchu na podczerwien zintegrowane ze swiatlem i to sie sprawdza.

  • 10. Data: 2014-11-21 10:46:56
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ile proponujesz? Śmiało!! Nie jakieś PIERDOLENIE w stylu head-hunterów
    >'oferujemy atrakcyjne zarobki', tylko podaj konkretnie. Ile ?!

    W sklepie tez ci tak towar oferują?