  • 1. Data: 2002-05-28 14:49:53
    Temat: Sprawdzanie lacza
    Od: "Mariusz Lewandowski" <m...@s...com>

    Witam
    Mialem dzisiaj okazje "pobawic sie" laczem o b.duzej przepustowosci tj lacze
    TASK 100 mbps. Wbrew mojemu zdumieniu szczeka mi nie opadla sprawdzalem na
    stronie www.numion.com , sredni wynik to 150 kbps, (tyle to ja ma na
    internecie z kablowki), przy probie sciagania pliku 30 MB z strony
    download.com, transfer nie przekroczyl 10 KB( ostatnio sciagelem u mnie inny
    plik z tej samej strony transfer cos kolo 100KB).
    Jak to rozumiec?myslalem ze beda lepsze wyniki.
    Czy numion.com jest miarodajny?
    Jak mozna jeszcze sprawdzic przepustowos/wydajnosc(pingujac ale co)?

    Pozdrawiam
    Mariusz Lewandowski

  • 2. Data: 2002-05-28 15:54:02
    Temat: Re: Sprawdzanie lacza
    Od: Jakub Jermak <j...@p...gliwice.pl>

    Witam,

    Mariusz Lewandowski <m...@s...com> w artykule <ad04st$q94$1@news.tpi.pl>
    napisał(a):
> [...]
    > download.com, transfer nie przekroczyl 10 KB( ostatnio sciagelem u mnie inny
    > plik z tej samej strony transfer cos kolo 100KB).
    Skoro dostałeś łącze o przepustowości 100Mbps od TASKu, to logicznym wydaje
    się przetestować to łącze transmisją danych z/do TASKu.
    Rozumiem również, że to 100Mbps to przepustowość do najbliższego routera
    brzegowego TASKu, tak? Bo jeśli tak, to trudno wymagać od TASKu, że
    zagwarantuje Ci prędkość transmisji na poziomie 100Mbps po całym np. POL34.

    > Jak to rozumiec?myslalem ze beda lepsze wyniki.
    > Czy numion.com jest miarodajny?
    > Jak mozna jeszcze sprawdzic przepustowos/wydajnosc(pingujac ale co)?
    Śmiem twierdzić, że do testowania łącza o takiej przepustowości używanie
    numion.com jest zupełnie pozbawione sensu.
    TASK ma np. ftp.task.gda.pl, skąd można pociągnąć dość duże pliki,
    jednocześnie generując statystyki ruchu na interfejsie do TASKu.
    Jeśli sam ftp.task.gda.pl nie pozwala (z jakichś powodów) na transmisję
    bliską 100Mbps, to możesz próbować ściągać równolegle z kilku serwerów
    FTP naraz - sugeruję inne archiwa w POL34 (ftp.icm.edu.pl, ftp.pwr.wroc.pl,
    ftp.man.poznan.pl, itp.). Oczywiście należałoby takie pomiary prowadzić
    przynajmniej kilkadziesiąt minut żeby wykluczyć wahania prędkości transmisji,
    które mogą wynikać z różnych przyczyn.
    Nie od rzeczy byłoby również testować przesył danych od siebie do TASKu
    Przepustowości za bardzo nie da się sprawdzić pingując.

    Jakub Jermak
    --
    Why don't elephants eat penguins ?
    Because they can't get the wrappers off ...

  • 3. Data: 2002-05-28 15:54:24
    Od: "Jackobi" <j...@a...waw.pl>

    "Mariusz Lewandowski" <m...@s...com> wrote in message

    > Mialem dzisiaj okazje "pobawic sie" laczem o b.duzej przepustowosci tj
    lacze
    > TASK 100 mbps.

    Ja tez, ale w LANie ;) (uzasadnienie ironii ponizej).

> [...]
    inny
    > plik z tej samej strony transfer cos kolo 100KB).

    Tak, ze to jest przepustowosc do najblizszego wezla. Pytanie co potem. Jakie
    lacza ma TASK do innych operatorow i jakie lacze ma serwer z owa strona.
    Pamietaj, ze cala siec jest tak slaba, jak najslabsze jest jej ogniwo...
    TASK ma wyjscie do POL-34, TEN-155 i GTS. Ale nie znalazlem jakie
    przepustowosci maja te styki.

    >Jak mozna jeszcze sprawdzic przepustowos/wydajnosc(pingujac ale co)?

    Pingiem przepustowosci nie sprawdzisz, tylko opoznienia i straty pakietow.
    Chyba, ze 'ping -f' z duzym rozmiarem pakietow, ale ostroznie z nim sie
    obchodz, szczegolnie na takim laczu.

    --

    pzdr.

    Jacek R. j...@a...waw.pl
    ## admin AWP.net http://awp.waw.pl

  • 4. Data: 2002-05-28 17:34:04
    Od: "Sebastian W" <s...@i...pl>

    mialem przyjemnosc bawic sie laczem 10 megowym NASK-u na Uniwerku w P-aniu.
    (UAM) Bylo to w swieta Wielkanocne
    i mks (cos kolo 3,5 mega) szedl 1 sek. czyli transfer 3,5 MB/S
    To najszybsze gardlo do jakiego mialem dostep.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-05-29 07:10:57
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Mariusz Lewandowski wrote:

    > sredni wynik to 150 kbps, (tyle to ja ma na
    > internecie z kablowki)
    throughput
    (2)
    458206 Bps bytes per second
    a mi wyszlo poza skale ;] ale chyba ze squida poszlo ;]
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 6. Data: 2002-05-29 07:11:12
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    m...@s...com (Mariusz Lewandowski) wrote in <ad04st$q94$1@news.tpi.pl>:

    >Czy numion.com jest miarodajny?

    Oczywiscie, ze nie. Taki test jest bardzo "plytki", nie uwzglednia
    charakterystyki danego lacza. Gdy przetestowalem w ten sposob lacze,
    ktorym bez problemow sciagalem ze Stanow pliki z predkoscia 210 kb/s
    (ale posiadalo ono dlugi ping ze wzgledu na rodzaj polaczenia),
    numion pokazal 200 ...kilobitow na sekunde.

    >Jak mozna jeszcze sprawdzic przepustowos/wydajnosc(pingujac ale co)?

    Z pingami to raczej daj sobie spokoj... tzn. ping nie da Ci zadnej
    informacji o przepustowosci lacza, a gdy zaczniesz agresywniej z niego
    pingowac - mozesz (przy niefortunnie dobranych parametrach) wylozyc przez
    przypadek jakis serwer. Z drugiej strony, mozesz puscic przez chwile pinga
    z parametrem -t lub tracert'a do kilku serwisow posiadajacych szybkie
    polaczenie (np. www.home.pl), aby zobaczyc czy kiepskie wyniki
    wczesniejszych testow nie sa spowodowane duzymi stratami pakietow po
    drodze.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2002-05-29 07:11:32
    Od: "FINCH" <f...@s...pl>

    Użytkownik <m...@s...com> wrote:
> [...]
    > Czy numion.com jest miarodajny?
    > Jak mozna jeszcze sprawdzic przepustowos/wydajnosc(pingujac ale co)?

    Raczej nie spodziewaj się że kiedykolwiek osiągniesz 100 Mb/s przy sciaganiu
    plików z sieci :-). Takie prędkości możesz uzyskać tylko do routera
    dostępowego. Ale zato ile równoległych sesji mozesz mieć z prędkością 150
    kbps :-) . Bo naprzykład u ciebie w kablówce to 150 kbps całkowice zapycha
    łącze . Spróbuj użyć tego bing (Bandwidth pING)
    http://www.cnam.fr/reseau/bing.html.

    --
    FINCH

  • 8. Data: 2002-05-29 07:12:06
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Sebastian W <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > i mks (cos kolo 3,5 mega) szedl 1 sek. czyli transfer 3,5 MB/S
    > To najszybsze gardlo do jakiego mialem dostep.

    10 Mbps / 8 = 1,25 MB/s w skrajnie optymalnych warunkach. Jak Ci wyszlo trzy
    razy szybciej ?
    Cos czuje ze tego Mks-a to zaciagnales z lokalnego squid po LAN :->

    --
    ../ premax
    ../ p...@h...pl

  • 9. Data: 2002-05-29 07:12:10
    Od: Bartosz Kaczynski <b...@n...polbox.com>

    Dnia 28.05.2002 19:34, Uz.ytkownik Sebastian W napisa?:
> [...]
    > (UAM) Bylo to w swieta Wielkanocne
    > i mks (cos kolo 3,5 mega) szedl 1 sek. czyli transfer 3,5 MB/S
    > To najszybsze gardlo do jakiego mialem dostep.

    Moze sie czepiam, ale jakos tego nie widze?
    skad na 10 Mbitowym laczu taki transfer? z proxy czy z jakiegos cache'a?
    bo nie z przepusotwosci teoretycznej...bo to by na 100 Mb pasowalo
    _pozdrawiam
    __bartek

  • 10. Data: 2002-05-29 07:12:19
    Od: d...@w...sobie.to

    Sebastian W <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > (UAM) Bylo to w swieta Wielkanocne
    > i mks (cos kolo 3,5 mega) szedl 1 sek. czyli transfer 3,5 MB/S
    > To najszybsze gardlo do jakiego mialem dostep.

    To faktycznie swietny transfer - 300% przepustowosci polaczenia!

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    39. Break the window with a rock. If your roommate protests, explain