  • 1. Data: 2009-04-17 15:26:27
    Temat: Jaki aparat - kolejna odsłona cyrku
    Od: Grendel <g...@g...pl>

    Jakoś do połowy grudnia ub. roku bylem właścicielem i posiadaczem
    hybrydy (vel superzooma) Fuji S8100fd, z którego byłem całkiem
    zadowolony. Niestety, przykleił się jednemu ciulowi do reki i tyle go
    widziano.

    Chciałem go sobie odkupić a tu zonk... Fuji zakończyło jego produkcję. ;-(

    Czy moglibyście polecić mi coś do zabawy (zanim finanse pozwolą na zakup
    czegoś poważniejszego). Budżet - ca' 1.000 PLN, tylko nówka wchodzi w grę.

    Przeznaczenie:
    - głównie na zewnątrz
    - architektura
    - dzieci i inne małe zwierzęta ;-)
    - sport (narty /żagle / deski)
    - koleje
    - wnętrza... głównie dość obszerne, bez lampy...

    co mi się po głowie kołacze to:

    - Nikon Coolpix L100 (ponoś jakoś zdjęć poniżej krytyki)
    - FujiFilm FinePix S2000HD (co im przeszkadzał piorytet przysłony?)
    - Sony DSC-H20 (niechętnie - dedykowana bateria + za "długi" szeroki
    koniec obiektywu - wolałbym <30 mm)
    - Olympus SP-565 UltraZoom

    Jak myślicie, co z tych modeli będzie się najlepiej sprawdzać?

    --
    Grendel

  • 2. Data: 2009-04-17 16:06:10
    Temat: Re: Jaki aparat - kolejna odsłona cyrku
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grendel pisze:
> [...]
    > koniec obiektywu - wolałbym <30 mm)
    > - Olympus SP-565 UltraZoom
    >
    > Jak myślicie, co z tych modeli będzie się najlepiej sprawdzać?

    Fujiflim Finepix S1500 (dopiero będzie) lub jednak S2000HD. A priorytet
    przysłony niepotrzebny - wystarczy, że jest manual. W końcu ile masz
    ustawień wartości przysłony na tej matryczce? 2-3??? Kiedyś Fuji miał w
    trybie P możliwość zmiany parametrów przy zachowaniu ekspozycji
    (hyperprogram, czy jakoś tak to się nazywa). Nie wiem, czy te nowsze
    ultrazoomy mają coś takiego. Ale tym możesz się posłużyć zamiast A.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-04-17 18:53:10
    Od: Grendel <g...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > (hyperprogram, czy jakoś tak to się nazywa). Nie wiem, czy te nowsze
    > ultrazoomy mają coś takiego. Ale tym możesz się posłużyć zamiast A.

    S8100fd mial możliwość korekty ekspozycji. Na ogół zdjęci robiłem
    korzystając z predefiniowanych programów i właśnie korekty ekspozycji.

    S1500 wydaje mi się OK, ale ogniskowe zaczynają się od 33 mm czyli >30.
    W sumie to niby nic, ale wolałbym te 28 mm, jakie było w 8100.

    --
    Grendel

  • 4. Data: 2009-04-17 19:07:02
    Od: Grendel <g...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > (hyperprogram, czy jakoś tak to się nazywa). Nie wiem, czy te nowsze
    > ultrazoomy mają coś takiego. Ale tym możesz się posłużyć zamiast A.

    A może Ricoh Caplio R10?

    --
    Grendel

  • 5. Data: 2009-04-17 19:48:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grendel pisze:

    > S8100fd mial możliwość korekty ekspozycji.

    Korekta ekspozycji to co innego. Mój Fuji robił coś takiego w trybie P:
    - kręcę kółkiem nastaw w jedną stronę, to rośnie mi przysłona, a czas
    się wydłuża (ekspozycja pozostaje bez zmian)
    - kręcę w drugą - na odwrót - przysłona zmniejsza się, a czas skraca

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-04-17 20:07:18
    Od: Grendel <g...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > się wydłuża (ekspozycja pozostaje bez zmian)
    > - kręcę w drugą - na odwrót - przysłona zmniejsza się, a czas skraca

    Fajne... ale, niestety nie przypominam sobie takiego ficzera w 8100,
    choć może? Odkopałem instrukcję i faktycznie była taka opcja - nazywało
    sie to przesunięcie programu (fleksja) przy pomocy strzałek góra / dół
    ustawiało sie odpowiednią kombinację przesłony i czasu.

    --
    Grendel