  • 41. Data: 2020-03-18 18:09:23
    Temat: Re: zablokowane granice
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 18, 2020 at 2:37:42 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > W sensie, że jak się umierającego podepnie pod respirator to nie umrze?
    > Nie śledziłem - czy wiele było takich przypadków, w stosunku do odwrotnych?

    no, proste: jesli wymagajacych wspomagania oddychania respiratorem bedzie wiecej niz
    sprzetu, to trzeba jakos decydowac kto nie bedzie podpiety +> praktycznie skazany na
    smierc...
    zakladajac, ze ilosc najciezszych przypadkow (wymagajacych sprzetu) bedzie raczej
    taka sama, to w dluzszym czasie da sie wyleczyc wiecej, dodatkowo jest czas na
    dodatkowy zakup sprzetu...

    > Może problem w ilości łóżek (zajętych przez zdrowych, choć zakażonych) i
    > respiratorów, a zarazem kierowania kasy nie tam, gdzie jest potrzebna.....

    e... juz od jakiegos czasu nie biora do szpitala jesli nie trzeba (leczenie w domu)

    > Ale na basen nie pójdziesz, do kina też, nawet sportu nie pouprawiasz,
    > bo wszystko zamknęli, z oglądaniem podobnie, z kraju nie wylecisz, nie
    > wyjedziesz, bo zakaz...

    sport na swiezym powietrzu mozna ;)

    > A co mają zrobić ludzie którzy z tego żyli?

    ne twierdze, ze kosztow nie ma...

  • 42. Data: 2020-03-18 20:07:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 10:24, Cavallino pisze:
> [...]
    iej-brytanii-kraj-zmienia-taktyke-walki-z-epidemia/8
    6v12dr

    > Kluczowe:
    > "Nie podjęto jednak formalnej decyzji o odgórnym zamknięciu wydarzeń
    > kulturalnych i imprez masowych, podobnie jak zdecydowano się na
    > utrzymanie otwartych szkół.

    dziś dostałem smsa (UK) że szkoły od poniedziałku będą zamknięte i żeby
    nie spodziewać się otwarcia po wielkanocy, raczej w lecie (czyli po
    wakacjach?). W poniedziałek dzieciaki dostały instrukcje dostępu do
    nauki online.

    Lukasz

  • 43. Data: 2020-03-18 20:14:27
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 16:10, Cavallino pisze:

    > J.w.
    > Nie masz pojęcia o faktycznej liczbie zakażeń.
    > Nikt nie ma.
    tak spoglądając na tabelkę:
    https://infogram.com/liczba-testow-na-koronawirusa-n
    a-milion-mieszkancow-1h1749m9rv8l6zj
    gdzie jest więcej zachorowań, w PL czy UK? bo to już nie jest takie
    oczywiste...

    Lukasz

  • 44. Data: 2020-03-18 21:35:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2020 o 18:09, WS pisze:

    > no, proste: jesli wymagajacych wspomagania oddychania respiratorem bedzie wiecej
    niz sprzetu, to trzeba jakos decydowac kto nie bedzie podpiety +> praktycznie skazany
    na smierc...

    Pytałem czy przy tym wirusie podpięcie umierającego pod respirator
    zmienia cokolwiek, czy tylko lepiej wygląda i trochę przedłuża nieuniknione?

    > zakladajac, ze ilosc najciezszych przypadkow (wymagajacych sprzetu) bedzie raczej
    taka sama, to w dluzszym czasie da sie wyleczyc wiecej,

    Ale na pewno się da?

    > e... juz od jakiegos czasu nie biora do szpitala jesli nie trzeba (leczenie w domu)

    No chyba że już się ktoś w szpitalu pojawi, to go już nie odsyłają do
    domu....

    > sport na swiezym powietrzu mozna ;)

    Bieganie to nie sport.
    A Orliki pozamykali, żeby nie korciło.

    > ne twierdze, ze kosztow nie ma...

    Pytanie które wyższe....

  • 45. Data: 2020-03-18 21:57:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 18, 2020 at 9:35:25 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > Pytałem czy przy tym wirusie podpięcie umierającego pod respirator
    > zmienia cokolwiek, czy tylko lepiej wygląda i trochę przedłuża nieuniknione?

    nie jestem lekarzem, ale raczej zmienia...
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,257
    77366,koronawirus-we-wloszech-brakuje-respiratorow-l
    ekarze-musza.html

    > Ale na pewno się da?

    wyglada, ze tak (??)

    > Bieganie to nie sport.
    > A Orliki pozamykali, żeby nie korciło.

    biegac tez nie lubie ;), ale jest duzo mozliwosci, rower, rolki, spacer, gory, w
    pilke (no, kilka osob, nie 2x11 ;) ) mozna na byle placu, lace...

    > Pytanie które wyższe....

    hm... no matematycznie analizujac to koszty kwarantanny sa wyzsze, bo bez kwarantanny
    mamy mniejsze starty w gospodarce, dodatkowo smierc starszych osob jest korzystna dla
    budzetu ;)
    tylko z ludzkiej strony patrzac zdecydowanie nie podoba mi sie to podejscie!

  • 46. Data: 2020-03-18 22:04:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Pytałem czy przy tym wirusie >podpięcie umierającego pod >respirator
    >zmienia cokolwiek, czy tylko >lepiej wygląda i trochę >przedłuża nieuniknione?

    Czy przy tym wirusie umieszczenie chorego w szpitalu "zmienia cokolwiek" czy lepiej
    wystawić chorego na ulicę?
    Nie odpowiadaj.
    Za idiotę od dawna na tej (m.in) grupie robisz

  • 47. Data: 2020-03-18 22:13:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2020 o 21:57, WS pisze:

> [...]
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,257
    77366,koronawirus-we-wloszech-brakuje-respiratorow-l

    No ale oni właśnie piszą że niekoniecznie, że respiratorów brakuje dla
    tych, którzy i tak nie przeżyją.
    Nie sądzisz, że nie ma w tym nic złego, poza gorszym samopoczuciem lekarzy?

    > biegac tez nie lubie ;), ale jest duzo mozliwosci, rower, rolki, spacer, gory, w
    pilke (no, kilka osob, nie 2x11 ;)

    Ale gdzie chcesz grać, na ulicy?
    Córka poszła z chłopakiem pod kosz, żeby nie zardzewieć i wróciła z niczym.
    W dwójkę by się od siebie nie zarazili, ale ktoś mundry i tak pozamykał
    wszystko...

    > hm... no matematycznie analizujac to koszty kwarantanny sa wyzsze, bo bez
    kwarantanny mamy mniejsze starty w gospodarce, dodatkowo smierc starszych osob jest
    korzystna dla budzetu ;)

    Dodaj że i tak nieunikniona, tyle że nie teraz, tylko trochę później.
    Jak minister zdrowia z PIS mówi że 20% społeczeństwa MIMO tej szopki i
    tak złapie wirusa, to pewnie złapie go 3 razy więcej, tyle że nikt ich
    nie zdiagnozuje.

    Zbij pan termometr *czyli nie rób testów) nie będziesz miał temperatury.

    > tylko z ludzkiej strony patrzac zdecydowanie nie podoba mi sie to podejscie!

    Lepiej żeby do i tak ich nieuchronnego zejścia, dołożyć zejścia z powodu
    nieprzeprowadzonych operacji planowych, samobójstw i kryzysk na następne
    kilkanaście lat?

    Do mnie właśnie to zupełnie nie trafia, bo tym ofiarom i tak nie pomoże,
    a wszystkim innym poważnie zaszkodzi, albo i spowoduje powiększenie
    grona ofiar.

  • 48. Data: 2020-03-19 07:17:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.03.2020 o 21:13, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Do mnie właśnie to zupełnie nie trafia, bo tym ofiarom i tak nie pomoże,
    > a wszystkim innym poważnie zaszkodzi, albo i spowoduje powiększenie

    z twoich słów wynika, że jesteś przedsiębiorcą - niestety większość
    pracuje na etacie i nie jesteś w stanie im tego przetłumaczyć - oni od
    państwa dostaną wynagrodzenie chorobowe - i zwykle nawet nie wiedzą, że
    to państwo Cavallino za to w większości zapłacą...

    Lukasz

  • 49. Data: 2020-03-19 07:49:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie pierdol.
    Chiny to ostatni kraj zainteresowany wyprodukowaniem broni biologicznej.

    -----

  • 50. Data: 2020-03-19 08:00:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2020 o 07:17, ddddddddddddd pisze:

    > z twoich słów wynika, że jesteś przedsiębiorcą -

    I tak i nie - formalnie tak, ale faktycznie obecnie to pseudoetat.
    Ale że "firmę" prowadzę od ćwierć wieku i mam wykształcenie ekonomiczne,
    to i rozumiem skąd się bierze kasa w gospodarce.

> [...]
    > państwa dostaną wynagrodzenie chorobowe - i zwykle nawet nie wiedzą, że
    > to państwo Cavallino za to w większości zapłacą...

    Albo i nie zapłacą, jak się jeszcze trochę tak pociągnie, bo stracą
    robotę i pójdą po zasiłek....

    Rząd musiałby wprowadzić te cięcia zarobków do poziomu minimalnej płacy,
    żeby ludzie zrozumieli że to działanie na ich niekorzyść.

    Chociaż obawiam się, że i tak klientów 500+, którzy pracą się nie
    kalają, więc jest im wszystko jedno, oraz przykościółkowych emerytów i
    tak byłaby większość.

    Więc dalej będą piali jak to dobrze się dzieje i rząd bohatersko i
    mądrze z wirusem walczy...