  • 11. Data: 2016-11-15 21:00:50
    Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Obstawiam ze silnik sszedl. Wysokie cisnienie sprezania bierze sie z
    > uszczelnienia olejem a nie tlokami i pierscieniami majacymi prawidlowe
    > luzy. Ale moge sie nie znac bo w zyciu tylko kilkaset remontow
    > kapitalnych silnikow zrobilem. Znaja sie Janusze mechaniki pojazdowej
    > ze specjalnoscia remont silnika poprzez tygodniowe lanie nafty na
    > tloki.

    Miałem ostatnio taka sytuacje - kupione auto brało około 1,5l oleju na
    1000.
    Rozbiórka, nowe pierscienie, czyszczenie z nagaru, planowanie głowicy,
    składanie - całosc niecałe 2000.
    Silnik jak nowy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 12. Data: 2016-11-15 21:07:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawidlowe dzialanie. Remont to nie od razu szlify. Sa remonty srednie. Remont sredni
    zrobiles.

  • 13. Data: 2016-11-15 21:33:15
    Temat: Re: zapieczone pier?cieniu olejowe - jak je rozrusza?
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-15 o 19:04, abn140 pisze:
    > co za auto?
    > jak to mozliwe ze to sie zapieklo?
    > na jakim oleju chodzil?

    Auto świeżo kupione niestety... to Ford akurat.
    No i nie wiem na jakim oleju chodziło, bo auto z germanii i
    kontrolki-karteczki olejowej brak. Książka przeglądów jest, ale tam nic
    nie ma
    na temat marki i rodzaju oleju.

    Wracając do tematu... tak wiem że remoncik "góry" można zrobić, ale
    mając trochę czasu myślę jednak o odblokowaniu pierścieni.

    Bo to jest takie błędne koło - jak silnik spala olej to produkuje nagar
    ( na wszystkim, na tłokach i w rowkach pierścieni też)- wtedy bierze
    jeszcze więcej oleju i produkuje jeszcze więcej nagaru i tak w kółko.

    Jeśli odblokuje pierścienie ( które będą jeszcze ok) i pozbędę się
    większości nagaru z komory spalania i tłoka, to silnik przestanie
    pożerać olej i produkować nagar czyli znów zapiekać pierścinie.
    Oczywiście mowa o dobrym oleju, syntetyku klasy A5/B5.

    OK, a pytanie takie :
    Fakt, ze nafta schodzi z cylindrów dowodzi ponad wszelką wątpliwość że
    pierścienie są zatarte ( lub zużyte) czy nie dowodzi ?

    Ten kolega, który mi podsunął pomysł z naftą twierdzi, ( nawiasem
    mówiąc, że on tak odblokował już pierścienie w kilku autach) że w
    sprawnym cylindrze nafta powinna stać ze dwa dni...

    pzdr Nix

  • 14. Data: 2016-11-15 21:38:10
    Od: Nix <v...@w...pl>

> [...]

    Znaja sie Janusze mechaniki pojazdowej ze specjalnoscia remont silnika
    poprzez tygodniowe lanie nafty na tloki.

    Ja tu się nie zgodzę. Bo ciśnienie mierzyłem na zimnym silniku, olej
    cały ściekł do miski, a na rozruszniku to pompa oleju nie daje ciśnienia
    takiego, żeby olej był na gładzi cylindra, a więc nie mógł go uszczelniać.

    Mam rację ?

    pzdr Nix

  • 15. Data: 2016-11-15 22:41:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie.

  • 16. Data: 2016-11-15 22:47:49
    Od: Nix <v...@w...pl>

    > Nie.

    To mi nie wystarczy. Uzasadnij.

  • 17. Data: 2016-11-15 22:52:12
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-15 o 22:47, Nix pisze:

    > To mi nie wystarczy. Uzasadnij.

    Aha. Mogę teraz powtórzyć pomiar ciśnienia sprężania. Bez oleju, bo jest
    spuszczony. Ale zrobię tylko 1 cylinder, bo chcę ograniczyć kręcenie na
    sucho ( chodzi mi głównie o panewki- ich ochronę)

  • 18. Data: 2016-11-15 23:05:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie chce mi sie uzasadniac. Albo wierzysz albo nie wierzysz.

  • 19. Data: 2016-11-15 23:35:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pomiar cisnienia sprezania robi sie na rozgrzanym silniku.

  • 20. Data: 2016-11-16 08:32:27
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > pzdr Nix
    lata temu na jakiejs grupie, renault czy subaru, czytalem o dedykowanych
    dodatkach myjacych do silnika.
    jakis specjalnych, silnych....
    poszukaj moze to.
    jesli auto jezdzilo na jakims miodzie i zaczelo brac olej to jest to powod
    sprzedazy przez niemca.
    to juz wiemy
    ale jak latalo na miodzie to sprobuj wlac dobry syntetyk, a pierwej
    oczyszczacz wraz z lotos mineralny....
    po 1000 km na full syntetyku, /wlej rzadki/, zobaczysz po jego kolorze w
    jakim stanie to wszystko jest.
    powinien wymywac i przypominac smole.
    ja tak czyscilem wnetrze padaki golf 2 TD. to co po 1000 zeszlo mechanik
    odstawil sobie do konserwacji plota....
    smola.
    silnym rozpuszczalnikiem podobno jest aceton. sprobuj dodac do nafty. tyle
    ze on sam paruje jak wsciekly i cala zabawa moze sie nie udac.
    aceton jest w butelkach ale jest tez w sprayu do czyszczenia pistoletow do
    pianki.
    ten ostatni o dziwo jest najczysciejszy. mam sprawdzalem.
    kupic jakis pistolet do piany i tym pistoletem mozesz nastrzykac tego
    acetonu gdzie sie chesz. tyle ze to tylko moja niesprawdzona mysl.