  • 31. Data: 2016-11-17 04:12:22
    Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby sprawdzic szczelnosc tloka robi sie jeden pomiar. Na rozgrzanym silniku. Nikogo
    nie interesuje pomiar na zimnym. A Ty ze co najmniej dwa. Jak conamniej dwa to opisz
    co bedzies sprawdzal przy pieciu pomiarach. Piec spelnia warunek coajmniej dwoch.
    Zeby sprawdzic cisnienie sprezania robi sie jeden pomiar na rozgrzanym silniku. Wynik
    ma sie miescic w tolerancji jaka dala fabryka. Roznice pomiedzy cylindrami tez maja
    sie miescic w fabrycznej tolerancji. Jesli na jednym jest mniej niz to okreslil
    producent silnika to silnik kwalifikuje sie do rozbiorki i zweryfikowania jaki typ
    remontu trzeba zrobic. Pomiar cisnienia sprezania nie daje informacji o stanie
    pierscienia olejowego. Jesli silnik zuzywa duzo oleju a wykluczone zostalo branie
    oleju przez prowadnice zaworow to nawet jak cisnienie sprezania miesci sie w
    tolerancji to swiadczy to o uszkodzeniu lub zuzyciu pierscienia olejowego ale i
    pozostalych pierscieni oraz nadmiernym zuzyciu cylindra. Pomiar na zimnym silniku
    robi sie zeby sprawdzic szczelnosc zaworow. Wlewa sie do cylindra kilka cm? gestego
    oleju zeby uszczelnil zlozenie tlok cylinder. Silnik musi byc zimny zeby nie rozgrzal
    oleju ktory chwilowo ma robic za uszczelnienie. Amen.

  • 32. Data: 2016-11-17 07:58:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    byc zimny zeby nie rozgrzal oleju ktory chwilowo ma robic za uszczelnienie. Amen.

    Ooo właśnie i już gadasz o 2 pomiarach i próbie olejowej... Czyli może
    jednak robi się te 2 pomiary i to jeden na zimno?
    Można robić i 50, w każdy dzień tygodnia.

    Chcesz zgrywać kozaka zgrywaj dalej.

    Lewis

  • 33. Data: 2016-11-17 13:15:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy Ty jestes idiota? Temat jest o silniku do rozbiorki bo cos sie stalo z
    piersceniami. Dodatkowo umiescilem instrukcje jak poprawnie sprawdzic szczelnosc
    zaworow. A Ty od razu manipulujesz ze miales racje ze dwa pomiary. Nie miales racji,
    nie masz wiedzy teoretycznej ani praktycznej zeby zabierac glos.

  • 34. Data: 2016-11-17 14:08:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    nie masz wiedzy teoretycznej ani praktycznej zeby zabierac glos.

    No no. Słucham dalej Twoich rewelacji ze szklanej kuli.

    Lewis

  • 35. Data: 2016-11-17 14:26:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Jak nie dotyczy. Widziales kiedys typowy pierscien tlokowy? Wiesz po
    >co jest luz na zamku i dlaczego na zimnym musi byc?
    >A dlaczego na trzecim, jesli zeliwny, zgarniajacym olejowym jak
    >skladaja silnik to luzu nie ma?
    >Trzeba zimny zapalic. Ano trzeba, ale jesli zimny nie zapala to
    >znaczy ze nieszczelny na tlokach i pierscieniach i jest do remontu.

    Jesli jednak gorne pierscienie sa dobre, to diesel zapala i stan
    pierscienia olejowego na zimno jest nieistotny :-)

    >Ale jak zimny do remontu nie zapala i na sznurku pociagnac samochod
    >zeby zamiast 200 obrotow mial 500 to zapali.

    Ale po co ciagac do remontu, jesli zapala ?
    No, przy takim spozyciu oleju, to juz jest po co ... ale moze
    wystarczy tylko pierscienie zmienic, do tego chyba nawet nie trzeba
    glowicy ruszac.
    Choc moze warto zawory z nagaru wyczyscic.

    P.S. mialem sierre, ktora oleju brala dosc duzo, tak z pol litra na
    1000km. Nie oplacalo mi sie tego ruszac ... ale zastanawia mnie dym z
    rury.
    Czasem byl powazny, czasem ledwo widoczny - od czego to moglo sie
    zmieniac ?
    Nie potrafilem wychwycic zadnej zaleznosci.

    A sierra przejechala kolejne 100 tys km bez awarii silnika ...

    J.

  • 36. Data: 2016-11-17 14:29:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mialem nadzieje ze nie jestes idiota, pomylilem sie.

  • 37. Data: 2016-11-17 14:31:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Mialem nadzieje ze nie jestes idiota, pomylilem sie.

    Często tak rozmawiasz przed lustrem?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2016-11-17 14:47:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kolejny idiota sie pojawil.

  • 39. Data: 2016-11-17 15:16:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kolejny idiota sie pojawil.

    Umrzyj już, dziadku.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2016-11-17 17:29:45
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.11.2016 15:16, Liwiusz pisze:

    > Umrzyj już, dziadku.

    Nie życz śmierci nawet dziadowi. Z tej i innych newsgrup, gdzie się pojawia,
    wynika, że to typowy wiejski głupek, ale we własnym mniemaniu najmądrzejszy
    w całej wsi. Dla takiego jako koronny argument w dyskusji służą epitety
    i wyzwiska. Na to może pozwolić sobie tylko na Usenecie, bo w realu już
    trudniej, gdyż wszyscy rozmówcy przeważnie więksi od takiego.