  • 11. Data: 2014-12-06 18:04:43
    Temat: Re: zasilacz 230 V DC 1.5 A
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 17:37, BartekK pisze:

    > Nie tyle szpilki, chodzi o to, że po zapięciu się triaka/tyrystora
    > najpierw naładujesz kondensator gwałtownym prądem (obojętnie w którym
    > momencie załączony triak) - a po jego naładowaniu przestaje przez diody
    > w mostku płynąć prąd -więc triak "zrywa" (jak prąd spada poniżej prądu
    > podtrzymania) albo inne cuda się dzieją, regulator głupieje.

    Co to jest prąd podtrzymania triaka to wiem, ale w *obciążonym* układzie
    w kondensatorze 1.5 mF jest za mało energii by dać 1.5 A w czasie połowy
    okresu *bez* doładowania kondensatora. Tyle że triak może być wyzwalony
    impulsem niekoniecznie wtedy kiedy w obwodzie są warunki do przepływu
    prądu. Faktycznie, taki regulator może głupieć, wracam do koncepcji
    autotransformatora. Jeśli coś przekręciłem, proszę o sprostowanie -
    energo/elektronika nie jest moim zawodem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2014-12-06 18:56:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, December 6, 2014, 4:02:56 PM, you wrote:

    > Silnik DC mocy rzędu 300 W.

    Jeśli masz na zbyciu ten autotransformator a problem jest jednorazowy,
    to może się udać. Na regulatorze z odkurzacza możesz to zrobić ale BEZ
    kondensatorów filtrujących, czyli zasilając napięciem pulsującym.

    Jeśli rozwiązanie jest na dłużej, to odwrócony step-down na UC3843.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-12-06 18:56:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, December 6, 2014, 4:03:38 PM, you wrote:

    > Dlaczego ? Za duże szpilki prądu ?

    Zdecydowanie za duże.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-12-06 18:57:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, December 6, 2014, 4:11:31 PM, you wrote:

    > A pojemność dobrana na zasadzie 1mF/1A będzie OK ?

    Nie.

    > I powolny rozruch da się zrobić.

    Są na to inne sposoby.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-12-06 19:02:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jeśli masz na zbyciu ten autotransformator a problem jest jednorazowy,
    > to może się udać.

    Ano mam.

    > Na regulatorze z odkurzacza możesz to zrobić ale BEZ
    > kondensatorów filtrujących, czyli zasilając napięciem pulsującym.

    Właśnie tego chcę uniknąć. Potrzebuję zasilić ów silnik jak możliwie
    najczystszym DC, żeby coś sprawdzić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2014-12-07 09:29:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Nie.

    No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2014-12-07 13:02:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, December 7, 2014, 9:29:41 AM, you wrote:

    > No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.

    Jeśli chcesz tym sterować triakiem, to nie możesz dawać dużej
    pojemności. Jeśli z autotransformatora, to przy 230V wystarczą
    dwa kondensatory 220-330uF.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-12-07 13:38:08
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 09:29:38 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

    > No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.
    >

    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem

    Jaki to silnik. Szeregowy, równoległy z magnesami itd?

  • 19. Data: 2014-12-07 13:46:24
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jeśli chcesz tym sterować triakiem, to nie możesz dawać dużej
    > pojemności. Jeśli z autotransformatora, to przy 230V wystarczą
    > dwa kondensatory 220-330uF.

    Triak wchodziłby w rachubę tylko po to by zrealizować ograniczenie prądu
    przy rozruchu, ale widzę że to komplikuje sprawę, raczej wybiorę
    autotransformator. 2x220uF to równolegle ? Nie za małe "wiaderko" -
    zależy mi na możliwie jak najczystszym prądzie DC na silniku. BTW -
    takie pojemności występują w zasilaczach PC - nadadzą się ? One są chyba
    na 250 V.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2014-12-07 13:46:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-12-07 o 13:38, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Jaki to silnik. Szeregowy, równoległy z magnesami itd?

    Magnesy, o ile to ma znaczenie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem