  • 21. Data: 2014-12-07 13:55:41
    Temat: Re: zasilacz 230 V DC 1.5 A
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, December 7, 2014, 1:46:24 PM, you wrote:

    > Triak wchodziłby w rachubę tylko po to by zrealizować ograniczenie prądu
    > przy rozruchu, ale widzę że to komplikuje sprawę, raczej wybiorę
    > autotransformator. 2x220uF to równolegle ? Nie za małe "wiaderko" -
    > zależy mi na możliwie jak najczystszym prądzie DC na silniku. BTW -

    Przesadzasz.

    > takie pojemności występują w zasilaczach PC - nadadzą się ? One są chyba
    > na 250 V.

    A jesteś pewny, że się przez pomyłkę nie zapędzisz?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2014-12-07 13:59:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > A jesteś pewny, że się przez pomyłkę nie zapędzisz?

    Z napięciem przy rozruchu autotransformatorem ? Pewności nie ma :>
    Faktycznie, bezpieczniej będzie dać kondensator na 450 V. Myślałem o
    tych 250 V z zasilaczy, bo są pod ręką.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2014-12-07 14:38:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Dec 2014 13:59:08 +0100, PeJot napisał(a):

    > Z napięciem przy rozruchu autotransformatorem ? Pewności nie ma :>
    > Faktycznie, bezpieczniej będzie dać kondensator na 450 V. Myślałem o
    > tych 250 V z zasilaczy, bo są pod ręką.

    Mozna je laczyc szeregowo.

    J.

  • 24. Data: 2014-12-07 14:42:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-12-07 o 14:38, J.F. pisze:

    > Mozna je laczyc szeregowo.

    Mniej więcej tak to wygląda w zasilaczu PC. Ale np. 470 uF/450 V nie
    jest jakoś kosmicznie drogi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 25. Data: 2014-12-07 21:09:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-12-06 o 19:02, PeJot pisze:

    > Właśnie tego chcę uniknąć. Potrzebuję zasilić ów silnik jak możliwie
    > najczystszym DC, żeby coś sprawdzić.

    Strasznie tajemniczy jesteś. A może MOSFET i PWM?

    P.P.

  • 26. Data: 2014-12-07 21:19:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, December 7, 2014, 9:09:42 PM, you wrote:

    > Strasznie tajemniczy jesteś. A może MOSFET i PWM?

    Już proponowałem...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2014-12-08 00:58:15
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "PeJot" <P...@n...pl> wrote in message

    > Właśnie tego chcę uniknąć. Potrzebuję zasilić ów silnik jak możliwie
    > najczystszym DC, żeby coś sprawdzić.

    Moze rezystor wodny, przed mostkiem?

  • 28. Data: 2014-12-08 06:35:32
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    Gdyby to był projekt prywatny :>

    > A może MOSFET i PWM?

    Aż tak pojemnej szuflady z częściami nie mam.

    --
    P.Jankisz

  • 29. Data: 2014-12-08 19:45:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-12-08 o 00:58, Magnus Elephantus pisze:

    > Moze rezystor wodny, przed mostkiem?

    Fuj, wiesz jak to daje się łatwo zepsuć :) ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2014-12-08 22:47:15
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "PeJot" <P...@n...pl> wrote in message

    > Fuj, wiesz jak to daje się łatwo zepsuć :) ?

    Cos za cos, jak w zyciu, latwo zepsuc, latwo naprawic...
    A jesli zrobisz porzadnie, to posluzy lata.
    http://mods-n-hacks.wonderhowto.com/how-to/make-scar
    iac-a-poor-mans-variable-power-controller-0146806/