  • 11. Data: 2012-05-24 18:21:46
    Temat: Re: zbyt duzy poziom oleju w silniku
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Jak były nowe.

    no wlasnie sa nowe. poza tym brak zwiazku wywalania simmeringow ze zbyt
    wysokim poziomem oleju.

  • 12. Data: 2012-05-24 18:22:57
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Ale z czym masz problem?

    a gdzie wyczytales ze mam z czyms problem ?

  • 13. Data: 2012-05-24 18:24:00
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    >A tak w ogóle o
    > czemu auto nie ma katalizatora.

    bo kiedys nie istnial ten wynalazek.

  • 14. Data: 2012-05-24 21:17:57
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-05-24 04:07, marcin pisze:
    > jako ze znam sie troche na budowie silnika - usmiechnalem sie tylko bo
    > moim skromnym zdaniem nie stanie sie nic w tym przypadku - ale moze sie
    > myle ? (katalizatora mi nie uszkodzi bo go nie mam ,filtra nie zaleje bo
    > odme mam wypuszczona poza silnik, a simmeringi wytrzymuja do chyba 3 lub
    > 4 bar :) )

    niescisliwy olej wytworzy zaqpewne wiecej niz 3-4 bar, ale na takie
    ilosci jak 0,5L nadmiaru to silnik jest przygotowany, nic sie nie
    powinno stac, jak koledzy napisali - odma, przepalenie itp. i sie wyrowna.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 15. Data: 2012-05-24 21:22:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 24 May 2012 04:07:45 +0200, marcin wrote:

    > chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat :)

    5mm ponad maks to nie masz się co przejmować.

  • 16. Data: 2012-05-24 21:23:38
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > wymienilem dzisiaj olej i przez przypadek zalalem go zbyt duzo. okolo 5mm
    > ponad max. zawsze banka miala 4 litry a tym razem miala 5 i rutyna zrobila
    > swoje :). Wlane jest okolo 0,5 litra wiecej niz powinno. W silniku powinno
    > byc 6,5 a jest 7 litrow.

    Olac sprawe, jezdzic i bedzie git. W poprzednim aucie nalalem tez z 5 mm
    ponad max i nic sie nie stalo.

    Dysiek

  • 17. Data: 2012-05-24 22:23:38
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > niescisliwy olej wytworzy zaqpewne wiecej niz 3-4 bar,

    swietnie. jestes pierwszy :)

    kto nastepny z jakas rownie blyskotliwa rewelacja?

  • 18. Data: 2012-05-24 22:26:18
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Olac sprawe, jezdzic i bedzie git. W poprzednim aucie nalalem tez z 5 mm
    > ponad max i nic sie nie stalo.

    ja sie niczym nie martwie, poniewaz od wielu lat mi sie to zdarza a w
    jednym zlomie wrecz specjalnie wlewalem 1-1,5 litra wiecej zeby nie
    musiec dolewac podczas dluzszego wyjazdu a przepalal litr na tysiac i
    zapalala sie czesto kontrolka na desce, co denerwowalo.

    post napisalem z ciekawosci czy na pmsie pisza bardziej obeznani z
    technika goscie, czy zwykle debile forumowe. jak sie okazalo na
    szczescie to pierwsze :D

  • 19. Data: 2012-05-25 07:42:47
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości

    > a gdzie wyczytales ze mam z czyms problem ?

    Więc "przeczytałeś internet" w którym piszą że nie trzeba nic robic oraz że
    koniecznie trzeba spuścić. Doszedłeś do wniosku że wiesz lepiej (nie mówię
    że nie) i że nie spuścisz. Nawet jakby głos o spuszczeniu zabrał tu prof.dr
    hab.inż o specjalności pojazdy samochodowe to nie zmieniłbyś zdania. To po
    co piszesz na grupę?

  • 20. Data: 2012-05-25 08:47:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 May 2012 22:26:18 +0200, marcin napisał(a):
    > post napisalem z ciekawosci czy na pmsie pisza bardziej obeznani z
    > technika goscie, czy zwykle debile forumowe. jak sie okazalo na
    > szczescie to pierwsze :D

    Ale co by nie mowic - z roznych stron strasza ze katalizator zagrozony.
    Skad maja wiedziec ze masz zloma bez katalizatora, bez odmy itp

    I tak mowiac szczerze to nie wiem - normalny poziom oleju to jest taki ze
    wal korbowy o niego nie zawadza, czy jednak stale miesza ?

    Jak nie zawadza to chyba i nie ma ryzyka ze przeplynie przez uszczelniacze
    walu. Ale jakby przeplynal ... sprzeglo zagrozone :-)

    J.