  • 31. Data: 2011-08-09 09:26:37
    Temat: Re: zestaw DVD do samochodu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Aug 2011 14:59:09 +0100, Waldek Godel

    > Tak, rozumiem, że zrozumienie prostego faktu, że podczas normalnego
    > zapisu pliku video ona znajduje się poza pozycją spoczynkową przez
    > może 1/10 czasu włączenia dysku albo mniej cię przerasta.

    Delikatnie mówiąc, po raz kolejny mijasz się z prawdą.

    > [...]
    > Nie po darmo również jest w każdej specyfikacji dysku zapisane, że
    > wilgotność nie może przekroczyć 95% ani punktu kondensacji, w tym
    > również w czasie kiedy dysk nie pracuje.

    HDD 2,5" 160GB kosztuje grosze (kupowałem za 110 zł, teraz za tę cenę są
    250GB), nawet jeśli padnie raz na dwa lata -- jak widać może tyle przetrwać
    (zobaczymy ile defacto), pomimo że jest używany w skrajnych, nawet nie
    uwzględnionych przez producenta warukach (jak sam słusznie zauważyłeś).
    Kupienie NOWEGO HDD nadal będzie bardziej opłacalne niż jednorazowe
    zakupienie raz na 4 lata pamięci solid (nie wspominając o tym, że cena
    będzie nadal wyższa przy 2-3x mniejszej pojemności).

    > Ale proszę, czuj się dalej bogiem marketingu i elektroniki, rzeźb sobie
    > swoje pomysły, dokąd to robisz na wlasny rachunek - nie ma problemu. Tylko
    > nie pakuj innych na minę.

    Po pierwsze, swoje wywody schowaj dokładniej w buty, bo wyprzedzają już od
    dawna słomę. Po drugie wykazuję Ci, do jakich ogólnikowych i głupich
    wniosków te twoje, niepodparte ani wiedzą, ani praktyką, stwierdzenia
    prowadzą.

    Wspomniałem o rejestracji z kamery i jednoczenym odtwarzaniu filmu, bo to
    dużo bardziej wymagające warunki niż zakładał autor wątku i ty (samo
    odtwarzanie filmu), a mimo tego jakimś cudem pomimo dziur w drogach,
    pozapadanych studzienek, po zniszczoną przez dziurę oponę, nic się złego
    nie dzieje. NIE pisałem tego, wbrew temu co starasz się manipulancie
    wpierać, aby komuś doradzać stosowanie zapisu na HDD z kamery vel
    rejestratora.

    Zresztą m.in. z obaw o nagranie na HDD (oprócz o niebo lepszej jakości,
    odciążenia procesora w CarPC, kłopotami z softem, etc.) w takiej skrajnej
    sytuacji jak dachowanie itp., zakupiłem sobie dedykowany rejestrator i
    nikomu rejestracji (z kompresją programową) w CarPC na HDD nie polecam i
    polecać nie będę.

    Normalna jazda po naszych drogach z HDD na pokładzie JEST dla dysku
    względnie bezpieczna, a w każdym razie, póki co, opłacalna na tyle, że
    można ryzykować jego ew. stratę. Ale żeby uszkodzić dysk podczas jazdy to
    trzeba faktycznie mieć poważny dzwon, a wtedy uszkodzony dysk w popierdółce
    multimedialnej to akurat będzie najmniejszy problem.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 32. Data: 2011-08-09 23:22:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 09 Aug 2011 00:33:26 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > przesuwają głowicę w czasie idle na nieużywany obszar tarcz zawsze? Z
    > tego co do tej pory udało mi się wyczytać to robią to tylko po zaniku
    > zasilania lub (prawie nie używanej) komendzie park. W normalnej pracy po
    > prostu wiszą nad ostatnio czytanym/zapisywanym cylindrem.

    Po utracie zasilania, to podnoszą głowicę/głowice....

    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2011-08-09 23:23:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 23:46:43 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Zresztą od czasu likwidacji silników krokowych napędzających głowicę, są
    > one napędzane elektromagnesem, wystarczy przestać utrzymywać głowicę nad
    > ścieżką i wróci automatycznie poza używane ścieżki.
    > Cewki są jak w głosniku - jak nie podasz sygnału, to pozostanie w stanie
    > spoczynkowym.

    Bzdura. Bez zasilania nigdzie nie wracają, zostają w tym miejscu, gdzie
    były. W głośniku masz sprężynę, która ustala pozycję spoczynkowo.

    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2011-08-11 23:48:34
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-08-09, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Bzdura. Bez zasilania nigdzie nie wracają, zostają w tym miejscu, gdzie
    > były.

    Kiedy ostatnio widziałeś dysk, który nie parkuje automatycznie głowic po
    wyłączeniu zasilania?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 35. Data: 2011-08-15 17:50:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Thursday, August 11, 2011, 11:48:34 PM, you wrote:

    > Kiedy ostatnio widziałeś dysk, który nie parkuje automatycznie głowic po
    > wyłączeniu zasilania?

    Nie wiem jak plaskaty, ale ja pamiętam jakiś NEC D5126, Seagate'y
    ST-251 i 4096 (pełna wysokość i całe 80MB z MFM) - wszystkie nowsze
    miały autoparka. A już na pewno wszystkie o konstrukcji "voice coil".

    D5126 można było parkować recznie, bez zasilania - miał na zewnątrz
    silnik krokowy od głowic.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2011-08-16 18:41:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 23:48:34 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Kiedy ostatnio widziałeś dysk, który nie parkuje automatycznie głowic po
    > wyłączeniu zasilania?

    Kontekst uciekł.

    Jak NIE PODASZ SYGNAŁU, to głowica zostanie w tym samym miejscu. Rozmawiamy
    o tym, że ponoć jak dysk nie jest używany (ale zasilany) to głowice wróca
    sobie gdzieś.
    Nieprawda, nie wrócą.

    --