  • 1. Data: 2009-05-19 21:49:49
    Temat: zewnetrzny mikrofon
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.pl>

    Witam!

    Na grupie o Viscie nikt nie kwapi sie, zeby przyjsc z pomoca, wiec
    sprobuje tutaj :)

    Otoz szybciutko - mam laptopa Toshiba, Vista HP 32bit SP1. Podlaczam
    sluchawki ze zintegrowanym mikrofonem (2x jack) i takie podlaczenie nie
    przelacza automatycznie na owe sluchawki. Dzwiek caly czas idzie z
    glosnikow, mikrofon aktywny jest ten wbudowany.

    Co jest nie tak?
    Przed reinstalka bylo ok, sterowniki ze strony producenta sa, zadna
    zmiana ustawien nie pomaga.
    Generalnie sluchawki dzialaja, bo po podlaczeniu mozna zrobic
    windowsowy test.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 2. Data: 2009-05-19 21:55:16
    Temat: Re: zewnetrzny mikrofon
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Andre pisze:
> [...]
    > zmiana ustawien nie pomaga.
    > Generalnie sluchawki dzialaja, bo po podlaczeniu mozna zrobic

    Na kablu od słuchawek nie ma przełącznika?
    Zaglądałeś także do ustawień audio, czy wszystko jest włączone?

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-05-19 22:04:21
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.pl>

    animka wrote:

    > Na kablu od słuchawek nie ma przełącznika?
    > Zaglądałeś także do ustawień audio, czy wszystko jest włączone?

    Jest przelacznik, ale tak jak napisalem - w Windowsie mozna zrobic test
    sprzetu (takie syntezowane pianino na kazdy glosnik z osobna, albo
    dzwoneczki :) ) i to na sluchawkach dziala. Ale w tym samym czasie,
    kiedy sluchawki sa podpiete, dzwiek z Winampa idzie na glosnikach. Tak
    samo jest ze Skype. Podlaczenie sluchawek po prostu nie przelacza
    niczego.
    Oczywiscie sprawdzilem wszelkie ustawienia i probowalem kazdej mozliwej
    kombinacji. Nic.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 4. Data: 2009-05-19 22:16:50
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Andre pisze:

> [...]
    > niczego.
    > Oczywiscie sprawdzilem wszelkie ustawienia i probowalem kazdej mozliwej

    Może te słuchawki włączyłeś nie do do tego gniazdka co trzeba?
    Poprzełączaj. A może gniazdko jest uszkodzone, nie kontaktuje, może
    kabelek uszkodzony.
    Ja bym jeszcze zainstalowała DirectX9.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-05-19 22:28:58
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.pl>

    animka wrote:

    > Może te słuchawki włączyłeś nie do do tego gniazdka co trzeba?
    > Poprzełączaj. A może gniazdko jest uszkodzone, nie kontaktuje, może
    > kabelek uszkodzony.
    > Ja bym jeszcze zainstalowała DirectX9.

    O matko... animka, bez urazy, dzieki, ze mi pomagasz, ale chyba nie
    czytasz tego co pisze :)
    W pierwszym poscie napisalem, ze mam Viste - Vista ma standardowo
    DirectX 10.
    W drugim poscie napisalem, ze test windowsowy dziala, wiec i podlaczam
    dobrze i same sluchawki dzialaja!!! Slychac w nich dzwiek, ale jedynie
    z testu, a nie z jakiegokolwiek programu.

    Zeby uprzedzic dalsze pytania na temat ustawien - tak patrzylem w
    ustawienia zarowno windowsowe, jak i kazdego programu z osobna i nic
    nie daja zmiany. Z reszta zadna zmiana przed reinstalacja nie byla
    potrzebna. Wpinalem kabel i samo przelaczalo.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 6. Data: 2009-05-19 22:48:57
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Andre" <n...@d...mnie.pl> wrote in message
> [...]
    > nie daja zmiany. Z reszta zadna zmiana przed reinstalacja nie byla
    > potrzebna. Wpinalem kabel i samo przelaczalo.

    to zazwyczaj bylo rozwiazywane mechanicznie, ale skoro u ciebie
    najwyrazniej nie jest zostaje kwestia sterownikow
    jezeli masz najnowsze ze strony producenta laptopa i nie dziala
    to sprawdz jeszcze starsze (wersja na oko zgodna z poprzednia)
    po device id zobacz kto zrobil ten uklad i czy nie ma swoich
    sterownikow na stronie

    ale ja bym bardziej stawial na jakis program zainstalowany
    przez producenta (siakis audio control panel) ktory do teraz
    byl najwyrazniej w autostarcie, popatrz dokladnie w trayu
    moze cos siedzi

  • 7. Data: 2009-05-19 23:06:01
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Andre pisze:

> [...]

    > nie daja zmiany. Z reszta zadna zmiana przed reinstalacja nie byla
    > potrzebna. Wpinalem kabel i samo przelaczalo.

    No to sorry.
    Coś w takim razie z programikami nie tak (np. winamp). Przeinstalowałeś?
    Sterowniki też?

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-05-19 23:50:52
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.kurde>

    tg wrote:

    > ale ja bym bardziej stawial na jakis program zainstalowany
    > przez producenta (siakis audio control panel) ktory do teraz
    > byl najwyrazniej w autostarcie, popatrz dokladnie w trayu
    > moze cos siedzi

    Coz... Okazuje sie, ze same sterowniki nie zalatwiaja sprawy. Musialem
    doinstalowac jeszcze jedna aplikacje ze strony Toshiby. Ciekawe jest
    to, ze w ustawieniach tej aplikacji (ani w opisie) nie ma nic na temat
    urzadzen dzwiekowych, jest natomiast siec, usb, klawiatura,
    podswietlenie przyciskow, a nawet kolejnosc urzadzen, z ktorych bootuje
    komputer. A jednak to wlasnie ta aplikacja naprawila problem.

    Pozostaje jednak jeszcze cos. Otoz zrobilem test Skypem i zeby w ogole
    bylo cos slychac, musze dac /boost/ na maksimum, ale wtedy sa wyrazne
    szumy. Wczesniej tak nie bylo. Myslisz, ze to wlasnie wina sterownikow?
    Mam probowac starszych?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 9. Data: 2009-05-20 01:08:07
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.kurde>

    Andre wrote:

    > A jednak to wlasnie ta aplikacja naprawila problem.

    Chyba sie pospieszylem...
    Problem zostal rozwiazany polowicznie. Doinstalowalem ten program o
    ktorym pisalem wczesniej, ale dzialaja tylko sluchawki, mikrofon nie.
    Poza tym nie dziala automatyczne przelaczanie. Jezeli dziala
    jakikolwiek program "wydajacy z siebie dzwieki", trzeba najpierw
    zatrzymac wydawanie tych dzwiekow (np stop w Winamp) i puscic od nowa,
    wtedy dzwiek przelaczy sie na sluchawki. Inaczej (w locie) nie da rady.

    Na stronie Toshiby nie ma innych wersji tego programu, a to jest
    program od Toshiby, a nie poddostawcow. Odinstalowalem takze sterownik
    dzwieku calkowicie, pozostawiajac jedynie windowsowy. W kazdym
    przypadku mam sytuacje opisana powyzej.

    Jezeli ktos ma jakis pomysl, to zapraszam do dyskusji :)

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 10. Data: 2009-05-20 05:54:34
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 20 May 2009 01:08:07 +0000 (UTC), "Andre"
    <n...@d...mnie.kurde> wrote:

    Zobacz, czy nie masz więcej niż jedno urządzenie działające jako
    mikser, urządzenie nagrywania, odtwarzania, co masz ustawione jako
    domyślne. Czasami programy są głupie i np. odtwarzają z urządzenia
    domyślnego a mają w opcjach ustawione inne. Szczególnie zwróć uwagę
    ile mikserów masz aktywnych, bo możesz się zdziwić.

    A ha, to były rady dla XP, ale może w Viscie jest podobnie.
    --
    Grzegorz Krukowski