  • 1. Data: 2009-05-20 06:13:22
    Temat: Termometr
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    Witam, potrzebuję mieć możliwość zdalnego odczytu temperatury w
    pomieszczeniu gdzie stoją komputery.
    Wystarczył by mi najprostszy termometr wpięty do jednej z maszyn.
    Zna ktoś jakieś takie proste rozwiązanie dostępne na rynku?

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2009-05-20 06:23:13
    Temat: Re: Termometr
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Janusz Pabłocki" napisał:

    > Witam, potrzebuję mieć możliwość zdalnego odczytu temperatury w
    > pomieszczeniu gdzie stoją komputery.
    > Wystarczył by mi najprostszy termometr wpięty do jednej z maszyn.

    Bezprzewodowe? LB-525 z interfejsem LB-526.
    http://www.label.pl/po/rek525.html

    > Zna ktoś jakieś takie proste rozwiązanie dostępne na rynku?

    Pytałeś o proste, nie o tanie? ;->

    JoteR

  • 3. Data: 2009-05-20 06:39:39
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    > JoteR pisze:
    > Pytałeś o proste, nie o tanie? ;->
    Tanie i proste ;-)
    Bez żadnych tam cudów radiowych i bezprzewodowych.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2009-05-20 06:56:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Janusz Pabłocki" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:gv062q$duv$...@n...interia.pl...
> [...]
    > Wystarczył by mi najprostszy termometr wpięty do jednej z maszyn.
    > Zna ktoś jakieś takie proste rozwiązanie dostępne na rynku?

    Zwykły termometr i kamera?

  • 5. Data: 2009-05-20 07:01:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Janusz Pabłocki" napisał:

    > Tanie i proste ;-)

    A to przepraszam ;-)

    > Bez żadnych tam cudów radiowych i bezprzewodowych.

    Jeśli nie chodzi Ci o urządzenie autonomiczne a termometr ma być podłączony
    do komputera, to odczyt będzie uzależniony od tego, czy jest on włączony -
    średnio to wygodne, za to można zrobić to niemal bezkosztowo. Płyty główne
    zazwyczaj mają jedno niewykorzystywane wejście do pomiaru temperatury -
    wyprowadzić na dłuższym kabelku termistor 10k, reszta to sprawa programowa
    (jakiś MB monitor z rejestracją parametrów do pliku na serwerze na
    przykład).
    Albo jakiś termometr USB, coś w stylu
    http://gadzetomania.pl/2007/11/16/termometr-w-usb/

    JoteR

  • 6. Data: 2009-05-20 07:02:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    JoteR napisał(a):

    [...]

    http://usb.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=003
    81

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 7. Data: 2009-05-20 07:07:58
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    > JoteR pisze:
    > Jeśli nie chodzi Ci o urządzenie autonomiczne a termometr ma być
    > podłączony do komputera, to odczyt będzie uzależniony od tego, czy jest
    > on włączony - średnio to wygodne,
    Te komputery są włączone zawsze, więc to nie problem.

    > Albo jakiś termometr USB, coś w stylu
    > http://gadzetomania.pl/2007/11/16/termometr-w-usb/
    Dokładnie o tego typu gadżet mi biega, tylko nie mogę wygooglać kto
    takie zabawki sprzedaje w naszym kraju.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2009-05-20 07:21:54
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    O'K znalazłem to na Allegro.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2009-05-20 07:29:55
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Janusz Pabłocki" <j...@i...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:gv062q$duv$...@n...interia.pl...
    >
    > Zwykły termometr i kamera?

    LOL, na to to bym nie wpadł, ale fakt, jak ktoś ma kamerkę, to właściwie
    bez kosztowe :D

  • 10. Data: 2009-05-20 07:40:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Janusz Pabłocki pisze:
> [...]
    > Wystarczył by mi najprostszy termometr wpięty do jednej z maszyn.
    > Zna ktoś jakieś takie proste rozwiązanie dostępne na rynku?

    Jak masz tam dostępny port com (lub usb) to szukaj pod hasłem DS18b20,
    DS9097, DS9490 (
    http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php
    ?products_id=1503 ),
    ds2490 itd - interfejs dallasa/maxima 1wire do (między innymi) czujników
    temperatury 18b20, 18s20, których możesz na jednym interfejsie podłączyć
    wiele, są dość dokładne i cyfrowe. Obsługa pod większością systemów
    conajmniej bezproblemowa, a w linuksach 2.6.x wręcz piękna (jak się
    wkompiluje w jądro 1wfilesystem).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173