  • 1. Data: 2013-02-11 10:01:31
    Temat: zmiana Olympus na Nikon
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    Witam

    Napiszcie proszę co zyskam na zmianie.
    Mam Olympusa e-510 z dual kitem ale od kiedy kupiłem Zuiko 14-54 to
    kitowe słoiki leżą w torbie :)
    Mam też lampę Metz 48.

    W olku brakuje mi możliwości robienia zdjęć na wysokim ISO.

    Planuję kupić Nikona D7000 lub 5100/5200. Po intensywnej lekturze raczej
    ten pierwszy. Na początek z obiektywem 18-105 ale chcę też w przyszłości
    jakiś 50/1.8

    Czasami hobbistycznie robię zdjęcia na imprezach i weselach. W
    pomieszczeniach i plenerze sobie radzę jednak kościół zawsze przyprawia
    mnie o ból głowy. "Walenie" lampą w sufit odpada, na wprost nawet z
    nakładką na lampę nie daje zadowalających rezultatów. ISO 800 w olku to
    już rozpacz.

    Czy te nikony mają użyteczne ISO 3200? Zyskam na zmianie puszki kosztem
    ciemniejszego obiektywu? Może za jakiś czas coś jaśniejszego kupię.

    A może 60D od Canona?

    Z góry mówię, że nie chcę Sony ani Pentaksa.

    Ryba

  • 2. Data: 2013-02-11 10:31:06
    Temat: Re: zmiana Olympus na Nikon
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ryba wrote:
> [...]
    > kitowe słoiki leżą w torbie :)
    > Mam też lampę Metz 48.
    >
    > W olku brakuje mi możliwości robienia zdjęć na wysokim ISO.

    a czemu sobie nie kupisz olympusa OM-D i przejściówki z 3/4 na mikro 3/4

  • 3. Data: 2013-02-11 11:15:38
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-11 10:31, Marek Dyjor pisze:

    > a czemu sobie nie kupisz olympusa OM-D i przejściówki z 3/4 na mikro 3/4

    Hmmmm

    O takim rozwiązaniu nie myślałem. Trochę droższa opcja, ale jakość na
    pierwszy rzut oka porównywalna.
    Tylko jak z wygodą używania przy ciężkim obiektywie i lampie?

    Ryba

  • 4. Data: 2013-02-11 12:23:35
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-11 11:15, Ryba pisze:

    > Hmmmm
    >
    > O takim rozwiązaniu nie myślałem. Trochę droższa opcja, ale jakość na
    > pierwszy rzut oka porównywalna.
    > Tylko jak z wygodą używania przy ciężkim obiektywie i lampie?

    Do OM-D jest modułowy dwuelementowy grip i wtedy pewność chwytu znacząco
    się poprawia. Zanim jednak zdecydowałbyś się na opcję z przejściówką z
    4/3 do m4/3, to dobrze by było sprawdzić przed kupnem czy prędkość
    działania AF z Twoim szkłem będzie dla Ciebie zadowalająca.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2013-02-11 16:08:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mt wrote:

> [...]
    > przejściówką z 4/3 do m4/3, to dobrze by było sprawdzić przed kupnem
    > czy prędkość działania AF z Twoim szkłem będzie dla Ciebie

    w sumei to moze kupić olak z kitem który jest przyzwoitej jakości szkłem.

    a resztę szpargałów sprzedać.