  • 1. Data: 2009-12-08 22:37:54
    Temat: zmiana platformy x86 => x86-64 a licencja
    Od: Thom/CT <t...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    Chciałem zapytać czy może jest wam znana sprawa zamiany platformy z 32
    na 64 bit i z nią związana sprawa licencyjna czy też legalność takiej
    operacji.

    Posiadam zakupioną Vistę x86 OEM Business ENG i chciał bym zamiast tej
    używać wersję Vistę x64 OEM Business ENG.

    Numer seryjny podczas instalacji jest przyjmowany bez problemu.
    Dostęp do oryginalnego nośnika też nie jest przeszkodą.

    I tak:
    1. czy mogę sobie ot tak po prostu używać tych 64bit zamiast 32?
    2. czy mogę użyć czyjejś płyty do intalacji?
    3. czy mogę taką płytę skopiować?
    4. czy i w jakim stopniu będzie to legalne?
    5. za, przeciw, jakieś warunki?

    Pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2009-12-09 00:41:01
    Temat: Re: zmiana platformy x86 => x86-64 a licencja
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Thom/CT" <t...@p...onet.pl> wrote in message news:hfmkgb$r5h$1@news.onet.pl...
    > I tak:
    > 1. czy mogę sobie ot tak po prostu używać tych 64bit zamiast 32?

    tak

    > 2. czy mogę użyć czyjejś płyty do intalacji?

    teoretycznie tak (chociaz nie jest to legalne, to nikomu nie powinno przeszkadzac)

    > 3. czy mogę taką płytę skopiować?

    nie

    > 4. czy i w jakim stopniu będzie to legalne?

    wcale nie bedzie, podpada pod kk

    > 5. za, przeciw, jakieś warunki?

    nosnik z 64 bitowa wersja zamawia sie tu:
    http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/compa
    re-editions/64-bit.aspx

  • 3. Data: 2009-12-09 07:37:35
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "tg"

    >teoretycznie tak (chociaz nie jest to legalne, to nikomu nie powinno przeszkadzac)

    >nie

    >wcale nie bedzie, podpada pod kk

    Powyższe wcale nie jest takie oczywiste.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 4. Data: 2009-12-09 07:42:20
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    tg pisze:
    > "Thom/CT" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > tak

    > teoretycznie tak (chociaz nie jest to legalne, to nikomu nie powinno
    > przeszkadzac)

    Jakiś czas temu poszła w diabły płytka z W98SE, chciałem normalnie
    legalnie kupić nośnik, nigdzie nie można było dostać, zadzwoniłem na
    infolinię i tam otrzymałem informację, że mam sobie samemu pożyczyć od
    kogoś i sobie skopiować.

    > nie

    j/w

    > wcale nie bedzie, podpada pod kk

    Skoro właściciel praw autorskich na swojej infolinii udziela informacji
    j/w, to nie widzę podstaw do braku legalności tego procederu.

  • 5. Data: 2009-12-09 07:44:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Thom/CT" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > 1. czy mogę sobie ot tak po prostu używać tych 64bit zamiast 32?

    NTG

> [...]

    > 3. czy mogę taką płytę skopiować?

    NTG

    > 4. czy i w jakim stopniu będzie to legalne?

    NTG -> microsoft.com

  • 6. Data: 2009-12-09 07:45:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "BQB"

    >Skoro właściciel praw autorskich na swojej infolinii udziela informacji
    >j/w, to nie widzę podstaw do braku legalności tego procederu.

    A to nie jest takie oczywiste. Nie "właściciel", tylko jakiś mały
    szeregowy pracownik w korporacji. Mógłbyś mieć problem powołać się
    skutecznie na coś takiego, mam wrażenie.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 7. Data: 2009-12-09 08:33:35
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > A to nie jest takie oczywiste. Nie "właściciel", tylko jakiś mały
    > szeregowy pracownik w korporacji. Mógłbyś mieć problem powołać się
    > skutecznie na coś takiego, mam wrażenie.
    jasne, w końcu na grupie dostanie informacje,
    na które może się powołać. Tylko dla jedno "ale"
    ten "pracownik" niejako reprezentuje właściciela,
    on po to jest żeby odpowiadać rzetelnie. Błąd jak
    najbardziej może mieć miejsce, ale nawet wtedy
    będzie dużo łatwiej się wytłumaczyć niż przy US.

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 8. Data: 2009-12-09 08:42:09
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krzysztof Warunek"
    >jasne, w końcu na grupie dostanie informacje,
    >na które może się powołać.

    Nie. Radziłbym konsultację z prawnikiem (ale takim od prawa autorskiego,
    a nie pierwszym-lepszym).

    >Tylko dla jedno "ale"
    >ten "pracownik" niejako reprezentuje właściciela,

    Tak, tak. Kluczowe jest tu "niejako".

    >on po to jest żeby odpowiadać rzetelnie.

    Dzwoniłeś kiedyś np. na słynną Błękitną Linię?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 9. Data: 2009-12-09 08:50:41
    Od: Thom/CT <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    > nosnik z 64 bitowa wersja zamawia sie tu:
    > http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/compa
    re-editions/64-bit.aspx

    Czy ktoś z Was przechodził już taką procedurę i wie ile za to się płaci?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-12-09 09:00:41
    Od: Thom/CT <t...@p...onet.pl>

    On 2009-12-09 01:41, tg wrote:

    > teoretycznie tak (chociaz nie jest to legalne, to nikomu nie powinno
    > przeszkadzac)

    Ok, w taki razie czy też nielegalne jest używanie wersji z nowszym SP
    niż oryginał?

    No właśnie przeszkadzać... Mnie zastanawia czy będzie przeszkadzać
    takiemu BSA, czy Policji.(?)

    > nosnik z 64 bitowa wersja zamawia sie tu:
    > http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/compa
    re-editions/64-bit.aspx

    Nie można kupić gdzieś w polsce u jakiegoś dystrybutora (może taniej
    przypadkiem)? Np Komputronik?

    Pozdrawiam
    T.