  • 181. Data: 2010-05-12 16:45:11
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:hsds52.ago.0@poczta.onet.pl...
    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Maskujesz swoje nieuctwo i myślisz że ludzie tego nie widzą? :-)
    > Śmiechu warte.

    Watek dotyczy porownania zderzenia ze betonowa sciana oraz podobnym
    samochodem poruszajacym sie w przeciwnym kierunku z ta sama predkoscia.
    Pszemol stwierdza, ze przy zderzeniu z drugim samochodem nie ma efektu
    uderzenia w sciane z podwojna predkoscia, bo material przeszkody (drugi
    rozpedzony samochod) jest inny (niz beton) - gdy wskazac mu, ze to nie
    kwestia zmiany materialu, Pszemol dostaje sraczki i piszczy, ze przeciez
    sciana moze byc drewniana lub styropianowa.

    Ponadto, Pszemol bredzi rowniez, ze przy zderzeniu z rozpedzonym samochodem
    hamowanie pojazdu bedzie wolniejsze niz w przypadku betonowej sciany.

    Jesli ktos to czyta ten widzi. Dla mnie EOT trolu.

  • 182. Data: 2010-05-12 21:47:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie moja wina, że jeździsz jakąś padliną, która nie nadaje się do podróży
    > na między krajowych.

    LOL 2

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 183. Data: 2010-05-12 22:43:45
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-12 16:45, Ghost pisze:

    Tak nie bardzo widzę, spod stosu inwektyw, który z Was na jakim
    stanowisku się okopał. Fajnie zatem, że trafił się odcinek
    podsumowujący tą część sezonu ;)

    > Watek dotyczy porownania zderzenia ze betonowa sciana oraz podobnym
    > samochodem poruszajacym sie w przeciwnym kierunku z ta sama predkoscia.

    Aha. To ja sobie zajmę pozycję.
    Droga hamowania kierowcy będzie taka sama. Do czyjej transzei zawitałem?

    > Pszemol stwierdza, ze przy zderzeniu z drugim samochodem nie ma efektu
    > uderzenia w sciane z podwojna predkoscia,

    No nie ma. Jest efekt stuknięcia z pojedynczą prędkością, nie podwójną.

    > bo material przeszkody (drugi
    > rozpedzony samochod) jest inny (niz beton)

    Otóż to. Przyklej sobie do głowy gąbkę kąpielową, na nogi wzuj rolki,
    rozpędź się leciutko (nikt nie chce, byś ucierpiał, możesz np. użyć
    jakiejś łagodnej pochylni) i stuknij w mur łepetyną.
    Droga hamowania wyniesie niemal jedną gąbkę.
    Zachęć do zabawy drugą osobę, przekonaj do przyklejenia gąbki i jazda
    na siebie. Załóżmy, iż masy macie równe (wybalastujecie się jakoś),
    prędkości takoż (możecie użyć dwóch równi pochyłych), zatem stukając
    się głowami, zetkniecie się czołami w połowie dystansu i zatrzymacie.
    I jaką drogę hamowania będzie miał każdy z was?
    Ano... jedną gąbkę.

    > - gdy wskazac mu, ze to nie
    > kwestia zmiany materialu, Pszemol dostaje sraczki i piszczy, ze przeciez
    > sciana moze byc drewniana lub styropianowa.

    Doświadczenie możesz powtórzyć, w miejsce gąbek mocując cegły.
    Droga hamowania gwałtownie się skurczy.

    > Ponadto, Pszemol bredzi rowniez, ze przy zderzeniu z rozpedzonym samochodem
    > hamowanie pojazdu bedzie wolniejsze niz w przypadku betonowej sciany.

    Przy zawsze tych samych prędkościach i stojącej ścianie?
    Będzie takie same.
    Gdy ściana będzie pędzić (a jej masa równa będzie masie pojazdu),
    to efekt byłby taki, jak z gąbką na czole byś się stuknął z kimś
    kto przyczepił sobie cegłę. Wasze drogi hamowania wyniosą około
    pół gąbki. Obydwóch.

    > Jesli ktos to czyta ten widzi.

    ba... ale czy rozumie? ;)

    v.

  • 184. Data: 2010-05-12 22:59:38
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-12 22:43, Vax pisze:

    te, vax, nie męcz człowieka, nie każ mu z gąbką na rolkach śmigać ;)
    Każ mu sobie wyobrazić dokładnie miejscu zderzenia cieniutką, z masą
    "pomijalną", szybę ultrapancerną. Na kółkach. Jak coś w nią przywali,
    to nawet nie zauważy, że coś trafił i pcha.
    Ale jak przywalą jednocześnie z dwóch stron... to w zasadzie każdy
    z nich będzie się czuł tak, jakby w _stojący_ mur przywalił.
    Prawda? I będzie sobie, jak na murze, _swoje_ strefy zgniatał,
    prędkość wytracał, energię rozpraszał i takie tam...

    I nie, twardość tej płyty nic nie zmienia, przylkejona np. do grilla
    pojazdu stref zgniotu mu nie zniweluje. Ona ma tylko uzmysłowić
    granicę, do której, _jak_do_muru_, poprzez _swoje_ strefy zgniotu
    zmierzają obaj kierowcy. Każdy sobie.

    v.

  • 185. Data: 2010-05-13 08:42:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Vax" <m...@z...sie> napisał w wiadomości
> [...]

    > Prawda? I będzie sobie, jak na murze, _swoje_ strefy zgniatał,
    > prędkość wytracał, energię rozpraszał i takie tam...

    Dokladnie.

  • 186. Data: 2010-05-13 16:13:16
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-13 08:42, Ghost pisze:

    > Dokladnie.

    A gdy drugie auto zamienisz na betonowy bloczek o masie auta,
    i rozpędzisz na kołach, to oba obiekty będą hamować tylko kosztem stref
    zgniotu pierwszego, prawdziwego samochodu.
    A rozpatrywana "ściana" zostanie jednak przesunięta.
    Droga hamowania ulegnie skróceniu.

    v.

  • 187. Data: 2010-05-13 16:26:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zgniotu pierwszego, prawdziwego samochodu.
    > A rozpatrywana "ściana" zostanie jednak przesunięta.

    A gdy pierwsze "auto" bedzie zrobione z wody w stanie cieklym, a
    rozpatrywana "sciana" bedzie z powietrza itp. itd.

  • 188. Data: 2010-05-13 17:04:05
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-13 16:26, Ghost pisze:

    > A gdy pierwsze "auto" bedzie zrobione z wody w stanie cieklym, a
    > rozpatrywana "sciana" bedzie z powietrza itp. itd.

    To każdorazowo będą to przypadki do oddzielnego rozpatrywania.
    Z tym, że ściana ma zostać twarda jak skała, tyle, że nieważka.
    Ona tu robi za umowną granicę i nic nie zmienia ("przenikanie się"
    pojazdów pomijamy). Więc się nieco z uogólnianiem zagalopowałeś.

    Padło tu gdzieś radosne twierdzenie, że nie ważne z czego jest
    to, w co się wali. Otóż jak najbardziej ma to znaczenie.

    Po prostu betonowy blok weźmie "ścianę-granicę" na swoją przednią
    ściankę, popchnie i zacznie z nią hamować wewnątrz prawdziwego
    samochodu odbierając mu połowę "drogi hamowania".

    v.

  • 189. Data: 2010-05-13 17:14:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >W dniu 2010-05-13 16:26, Ghost pisze:

    > Padło tu gdzieś radosne twierdzenie, że nie ważne z czego jest
    > to, w co się wali.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontekst

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Analfabetyzm_funkcjonal
    ny

  • 190. Data: 2010-05-13 17:16:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Vax" <m...@z...sie> napisał w wiadomości

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontekst
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Analfabetyzm_funkcjonal
    ny

    I gdybys sie pogubil:

    "Niezaleznie czy z drugim autem jest zderzenie czy ze sciana, jesli auto
    hamuje z 80 do zera, skutki sa takie same. "