  • 11. Data: 2017-03-24 14:22:21
    Temat: Re: 10-15V -> 12V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezar,

    Friday, March 24, 2017, 11:00:14 AM, you wrote:

    > Wiem ale z tego co obserwuje, większośc nowoczesnych IC działa na dośc
    > wysokich częstotliwościach - zwłaszcz te, które muszą być małe.
    > Standardem staje się 1.2MHz a nawet 2MHz

    Step-down tak ale nie topologie dwutaktowe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2017-03-24 14:49:41
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 24/03/2017 13:22, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Step-down tak ale nie topologie dwutaktowe.

    mowisz o flyback z transformatorem?
    bo buck-boost to są..
    http://www.linear.com/product/LTC3115-2
    c.

  • 13. Data: 2017-03-24 15:54:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezar,

    Friday, March 24, 2017, 2:49:41 PM, you wrote:

    > mowisz o flyback z transformatorem?
    > bo buck-boost to są..
    > http://www.linear.com/product/LTC3115-2

    Przy małych mocach, dopóki jedynym elementem mocy na zewnątrz jest
    tylko dławik a reszta siedzi sobie optymalnie w strukturze - nie ma
    problemu. Kosztuje $12 za sztukę w detalu. Poza tym - 2 A tylko jako
    step-down a to żadna filozofia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2017-03-26 23:10:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Drogo. SEPIC tańszy.

    Drogo w zastosowaniach małoskalowych to rzecz względna -- kilkadziesiąt
    złotych pozornej oszczędności to ile godzin pracy inżyniera? Natomiast
    zupełnym nieporozumieniem jest wymagane otoczenie tego układu. Co to ma
    być, przetwornica na elementach dyskretnych a'la wczesne lata
    osiemdziesiąte?

    Pozdrawiam, Piotr

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2017-03-27 14:04:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Sunday, March 26, 2017, 11:10:16 PM, you wrote:

> [...]
    > zupełnym nieporozumieniem jest wymagane otoczenie tego układu. Co to ma
    > być, przetwornica na elementach dyskretnych a'la wczesne lata

    Jeśli UC3843 jest elementem dyskretnym, to ja nie mam więcej uwag. A
    teraz zaproponuj lepsze rozwiązanie, bo skoro UC3843 i jeden MOSFET
    jest do dupy, to LTC3789 + 4 MOSFETy to nie może być rozwiązaniem na
    miarę XXI wieku.
    Uprzedzając: LTC3115 też się nie nadaje - w trybie step-down zapewnia
    2A ale w trybie buck-boost już tylko 0.8A.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2017-03-27 17:18:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > teraz zaproponuj lepsze rozwiązanie, bo skoro UC3843 i jeden MOSFET
    > jest do dupy, to LTC3789 + 4 MOSFETy to nie może być rozwiązaniem na

    Zgodnie z kontekstem wątku pisałem właśnie o "LTC3789 + 4 MOSFETy"
    i XXI wieku -- ja tam widzę znacznie więcej elementów i obudowę
    28-pinową. Rozwiązanie na dziadku 3843 uważam za odpowiednie do
    problemu. Angażowanie prostownika synchronicznego do 100mA jest
    "nieco" ekstrawaganckie. Nawet nie wiem, po co chcesz robić SEPIC
    zamiast po prostu flybacka. Kondensator w SEPIC dostaje nieźle po
    zaworach i trzeba go starannie dobrać, a dławik starannie nawinąć.

    > Uprzedzając: LTC3115 też się nie nadaje - w trybie step-down zapewnia
    > 2A ale w trybie buck-boost już tylko 0.8A.

    Kolejna przekombinowana konstrukcja. Scalona przetwornica ma
    wyglądać jak LM2676, a nie wymagać jakichś sieci kompensujących
    drugiego rzędu, które dawno powinny trafić na krzem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2017-03-27 18:31:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >"nieco" ekstrawaganckie. Nawet nie wiem, po co chcesz robić SEPIC
    >zamiast po prostu flybacka. Kondensator w SEPIC dostaje nieźle po

    Z transformatorem ?

    >zaworach i trzeba go starannie dobrać, a dławik starannie nawinąć.

    A transformator mozna byle jak ?

    >Kolejna przekombinowana konstrukcja. Scalona przetwornica ma
    >wyglądać jak LM2676, a nie wymagać jakichś sieci kompensujących
    >drugiego rzędu, które dawno powinny trafić na krzem.

    Ale on nie zrobi 12V z 10.

    A czy taki dobry ... zawsze mozna sie spierac, ze przekombinowany :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-03-27 19:22:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Z transformatorem ?

    Jak to flyback. Nikt nie każe skorzystać z faktu posiadania
    izolowanego wyjścia i można je dopiąć do masy.

    > A transformator mozna byle jak ?

    Nie byle jak, tylko z mniejszymi wymaganiami co do symetrii.

    > Ale on nie zrobi 12V z 10.

    No nie zrobi, ale ma tylko niezbędne elementy. Cin,
    Cout, dławik, dioda, dzielnik (w wersji ADJ).

    > A czy taki dobry ... zawsze mozna sie spierac, ze przekombinowany :-)

    Jeśli ma być step-down, to tu masz przykład, jak się robi
    przetwornicę z prostownikiem synchronicznym:

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps54302.pdf

    W SOT23-6. Da się? Używam w bieżącym projekcie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2017-03-27 22:56:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 27, 2017, 6:31:47 PM, you wrote:

    > Z transformatorem ?

    SEPIC może być z dwoma dławikami i może być z dławikiem sprzężonym.
    Przy wersji z dwoma dławikami kondensator przenosi całą energię. Przy
    wersji z dławikiem sprzężonym SEPIC zachowuje się jak flyback o
    przekładni 1:1 a kondensator SEPIC umożliwia odzyskanie energii z
    rozproszenia - nie potrzeba snubbera po stronie pierwotnej.
    SEPIC z dwoma dławikami - kondensator SEPIC elektrolityczny o sporej
    pojemności i solidnie się grzejący, SEPIC na dławiku sprzężonym to
    kondensator monolityczny z X7R, niegrzejący się.

    > A transformator mozna byle jak ?

    Dławik sprzężony trzeba nawijać bezwzględnie bifilarnie, najlepiej na
    rdzeniu toroidalnym, w jednej warstwie, bardzo starannie, żeby moe
    było różnic w uzwojeniach - nawet minimalne różnice przekładają się na
    prądy wyrównawcze między uzwojeniami, męczące kondensator SEPIC.

    [...]

    > Ale on nie zrobi 12V z 10.

    Musiałbym sprawdzić, czy aby nie może pracować w topologii
    odwracającej :P

    > A czy taki dobry ... zawsze mozna sie spierac, ze przekombinowany :-)

    Nie - banalnie prosty i naprawdę stabilny układ. Udane dziecko
    Nationala.

    --
    Best regards,
    RoMan