  • 71. Data: 2019-07-12 22:59:03
    Temat: Re: 1000+
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Jul 2019 12:16:32 +0200, Trybun napisał(a):

    > Było to około 20lat temu, a jednak już wtedy trzeba było robić takie
    > zabiegi aby legalnie pozbyć się auta. Gdzieś słyszałem że jest ponad
    > 10mln takich duchów samochodowych w Polsce.

    Wcale bym sie nie zdziwil.
    Przeciez rozkrecano na potege, a wyrejestrowac sie nie dalo.

    https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=22002
    rok 2016: pojazdow zarejestrowanych 29.9 mln,
    pojazdow ubezpieczonych - ok 23 mln.

    >Jakby nie patrzeć - łakomy kąsek dla władzy.

    Srednio - bo to jednak pare mln glosow mozna stracic :-)

    J.

  • 72. Data: 2019-07-12 23:13:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Jul 2019 12:14:48 +0200, Trybun napisał(a):

    > No i co z tym robią? najwyraźniej znowu komuś zabrakło wyobraźni przy
    > tworzeniu przepisu..

    > Czyli ni mniej ni więcej sugerujesz że pojazd nie jest rejestrowany na
    > podstawie wydania tablic i przypisania nowego nazwiska do pojazdu tylko
    > na podstawie umowy kupna-sprzedaży, w tym wypadku - kupna bez wiedzy
    > nabywcy?

    Pojazd jest zarejestrowany, bo jest w rejestrze :-)

    A w tym rejestrze jest gdzies i twoje nazwisko, jesli poprzedni
    wlasciel urzad powiadomil :-)

    > Nie, zarejestrowane będzie na niego jak dostanie nowe tablice i
    > odnotowane zostanie wszystko w WK.

    Alez jest zareestrowane, wiec dopuszczone do ruchu,
    wiec musi posiadac OC. A na kogo zarejestrowane, to drugorzedne :-)

    > Perspektywy tylko takie że wziąć bańkę benzyny i w proteście dokonać
    > samospalenia. Gdzie są ci moi Obywatela rzecznicy??? Ale chyba naciągasz
    > rzeczywistość, przynajmniej w punktach 'c, d, e". Jak wejdzie to "prawo"
    > nawet w Polsce nie działa wstecz. Co do punktu "d" to nic nie
    > rozbierałem i tak zeznam.

    Skoro nie rozbierales, to gdzie jest ?
    Jest ? To kara za brak OC i ... moze nowy przepis da ci 14 dni na
    uregolowanie rejestracji, a potem kara :-)

    > To przecie chyba oczywiste że zgłosił że sprzedał.

    Nie, to wcale nie oczywiste.

    Tym niemniej w czasach przedkomputerowych urzad wsadzil pisemko do
    teczki i byc moze zapomnial.
    A teraz to myslisz, ze ile czasu zajmie informatykowi wyszukanie tych
    pojazdow, gdzie zgloszono sprzedaz, ale nowy wlasciciel nie
    przerejestrowal ?

    > Pytanie tylko co
    > dalej z tym autem, bo w automatyczną rejestrację na nowego właściciela
    > na podstawie umowy kupna-sprzedaży jakoś ciężko mi uwierzyć.

    I slusznie, ale to nie tak jak myslisz - urzad nowego DR nie wystawil,
    ale dobrze wie gdzie mandat wyslac :-)

    IMO - slabo sie zastanowiles :-)

    J.

  • 73. Data: 2019-07-13 13:53:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 'TomN',

    Friday, July 12, 2019, 2:29:49 PM, you wrote:

    > I zaczęła sie konfabulacja,,,

    Dlaczego? Informacja o samochodach zarejestrowanych może sprawdzić
    osoba wskazana w dowodzie rejestracyjnym nawet w aplikacji mObywatel
    na Adroida - mPojazd i zakładka Informacje o ubezpieczeniu. Jest nazwa
    ubezpieczyciela, rodzaj ubezpieczenia, seria i numer polisy, data
    zawarcia umowy i okres obowiązywania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2019-07-13 14:24:11
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > Dlaczego?

    Do sprawdzenia ubezpieczenia OC wystarczy nr rej.

    > Informacja o samochodach zarejestrowanych może sprawdzić
    > osoba wskazana w dowodzie rejestracyjnym nawet w aplikacji mObywatel
    > na Adroida - mPojazd i zakładka Informacje o ubezpieczeniu.

    Raczej tam nie sprawdzał, bo napisał, że nie figuruje auto u niego w cepiku

    > Jest nazwa
    > ubezpieczyciela, rodzaj ubezpieczenia, seria i numer polisy, data
    > zawarcia umowy i okres obowiązywania.

    Wiem, sam mam i w sekcji o ubezpieczeniu nie ma info o pojemności silnika :P

    --
    'Tom N'

  • 75. Data: 2019-07-13 14:28:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 'TomN',

    Saturday, July 13, 2019, 2:24:11 PM, you wrote:

    [...]

    > Wiem, sam mam i w sekcji o ubezpieczeniu nie ma info o pojemności silnika :P

    Niżej, w szczegółach pojazdu jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2019-07-13 14:38:34
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > Hello 'TomN',

    > Saturday, July 13, 2019, 2:24:11 PM, you wrote:

    > [...]

    > Niżej, w szczegółach pojazdu jest.

    No wiem, ale pojazd musi byc w cepiku pacjenta :O

    --
    'Tom N'

  • 77. Data: 2019-07-13 23:18:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 'TomN',

    Saturday, July 13, 2019, 2:38:34 PM, you wrote:

    > No wiem, ale pojazd musi byc w cepiku pacjenta :O

    Jeśli nie byłby w CEPiKu, to jakim cudem dostawałby korespondencję z
    nim związaną?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 78. Data: 2019-07-14 15:04:57
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > Hello 'TomN',
    [...]
    > Jeśli nie byłby w CEPiKu, to jakim cudem dostawałby korespondencję z
    > nim związaną?

    I wracamy do konfabulacji Q.E.D. :P

    --
    'Tom N'

  • 79. Data: 2019-07-15 09:51:35
    Od: "Q,E,D." <q...@p...fm>

    > Raczej tam nie sprawdzał, bo napisał, że nie figuruje auto u niego w
    > cepiku

    Bo to się sprawdza w UFG, nie wiedziałeś?

    Q.E.D.

  • 80. Data: 2019-07-15 09:54:53
    Od: "Q,E,D." <q...@p...fm>

    > I wracamy do konfabulacji Q.E.D. :P

    Nie, nie wracamy.
    Ubezpieczenia sprawdzasz w UFG, a pojazdy w CEPIK.
    Co do starego auta mogę podpiąć wszystkie mandaty, zrzuty i
    korespondencję. Jakoś tak mam w zwyczaju, że nie kłamię.

    Q.E.D