  • 1. Data: 2019-06-27 07:45:23
    Temat: 1000+
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/30-dni-na-re
    jestracje-kupionego-pojazdu-za-spoznienie-bedzie-kar
    a-1000-zl/ee6gydb>

    Kasy zaczyna brakować, pojawiają się pomysły jak budżet uzupełnić -- tym
    razem padnie na samochody, a raczej ich nabywców, zbywców.

    Jeden "złapany" samochód to minimum tysiąc, a może i dwa lub wiecej...

    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2019-06-27 08:20:21
    Temat: Re: 1000+
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-27 07:45, 'TomN' wrote:
> [...]
    > razem padnie na samochody, a raczej ich nabywców, zbywców.
    >
    > Jeden "złapany" samochód to minimum tysiąc, a może i dwa lub wiecej...

    Obiboki.

    Samochodów w ogóle nie powinno się rejestrować. To tanie dobra,
    rejestracja służy tylko inwigilacji obywateli.

  • 3. Data: 2019-06-27 09:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2019 07:45:23 +0200, 'TomN' napisał(a):
> [...]
    > razem padnie na samochody, a raczej ich nabywców, zbywców.
    >
    > Jeden "złapany" samochód to minimum tysiąc, a może i dwa lub wiecej...

    Tylko ze oni teraz beda rejestrowac szybko, wiec budzetu nie zasila.

    Czyzby ITD miala za duze koszta z mandatami ?

    J.

  • 4. Data: 2019-06-27 09:35:51
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-27 o 07:45, 'TomN' pisze:
> [...]
    > razem padnie na samochody, a raczej ich nabywców, zbywców.
    >
    > Jeden "złapany" samochód to minimum tysiąc, a może i dwa lub wiecej...

    Według mnie to dobry ruch. nawet tu na grupie były wątki, jak to ktoś
    nie zarejestrował auta po kupnie i latami przychodziły mandaty na
    starego właściciela. Teraz trochę to się ukróci. powinna być kara 1000
    zł za każdy miesiąc spóźnienia.
    T.

  • 5. Data: 2019-06-27 10:18:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2019 09:35:57 UTC+2 użytkownik T. napisał:

> [...]
    > nie zarejestrował auta po kupnie i latami przychodziły mandaty na
    > starego właściciela. Teraz trochę to się ukróci. powinna być kara 1000

    Bo to wszystko trochę dziwnie działa
    1. Miałem samochód, zarejestrowany na mnie itp. Sprzedałem go rok temu, od razu
    zgłosiłem fakt sprzedaży i samochód "zniknął" z mego stanu. No i ok. Nowy właściciel
    go na siebie jeszcze do dzisiaj nie zarejestrował. Jestem tego pewien na 100%. Kto wg
    CEPIKU na dzisiaj jest jego właścicielem?
    2. Sytuacja odwrotna- rok temu kupiłem samochód. Do dzisiaj go nie przerejestrowałem
    na siebie. Sprzedająca od razu zgłosiła fakt sprzedaży. Auto zniknęło z jej "stanu" a
    nie pojawiło się u mnie. Ciekawe kto wg CEPIK jest właścicielem tego auta

    Oba powyższe sprawdzane w aplikacji mObywatel oraz w usłudze "mój pojazd" na
    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojaz
    Nie wiem czy dane tam prezentowane to jest odzwierciedlenie danych z CEPIK ale jak
    widać jest tam dziura. Jak sprzedający zgłosi sprzedaż a kupujący nie przerejestruje
    to auto "ginie"

  • 6. Data: 2019-06-27 11:03:51
    Od: z <...@...pl>

    Jak już się umówiliśmy że ma być zarejestrowane to chyba trzeba ponaglić
    łajzy i kombinatorów żeby był porzadek. Normalne europejskie organy
    przymusu ;-)

  • 7. Data: 2019-06-27 12:25:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >nie zarejestrował auta po kupnie i latami przychodziły mandaty na
    >starego właściciela. Teraz trochę to się ukróci. powinna być kara

    To sie przestanie oplacac rejestrowac po paru miesiacach i efekt ten
    sam :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-06-27 14:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > ktoś nie zarejestrował auta po kupnie i latami przychodziły mandaty
    > na starego właściciela. Teraz trochę to się ukróci. powinna być kara

    Wypnij sie :)))
    A tak powaznie - nie widze powodów takiej wysokiej kary. Zamiast tego
    powinno sie ułatwic samo przerejestrowanie.
    Po co opłaty? Po co zmiana tablic? Chyc do epuapu, kilka klikniec i z
    głowy. Wtedy nikt by nie odwlekał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 9. Data: 2019-06-27 16:15:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-27 o 14:00, Budzik pisze:

    > Po co opłaty? Po co zmiana tablic? Chyc do epuapu, kilka klikniec i z
    > głowy. Wtedy nikt by nie odwlekał.

    Ale ilu urzędasów straciłoby robotę i źródło dochodu?
    Iluż polityków straciłby elektorat?
    Tu jest ból!

  • 10. Data: 2019-06-27 19:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > Ale ilu urzędasów straciłoby robotę i źródło dochodu?
    > Iluż polityków straciłby elektorat?
    > Tu jest ból!

    Z pewnoscia znalazłoby sie dla nich jakies ciekawsze i bardziej
    produktywne zajecie nawet w sferze budzetowej.
    Moznaby np kolejki paszportowe w okresie wakacji skasowac.
    Wielokrotnie słysze ze gdzies w jakims urzedzie brakuje urzedników do
    realizacji zadan, wiec to nie kwestia braku zajecia a odpowiedniego
    zarządzania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,