  • 1. Data: 2012-12-29 13:41:41
    Temat: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    Witam.
    Nie znam się na dyskach SSD, więc pytanie: czy dla Samsunga 830
    1000h pracy i około 250zł to dużo, czy mało? ;-) Chcę kupić
    używany (umiem liczyć, że to 1.5miesiąca ciągłej pracy itd. ale nie
    wiem, czy to znaczące zużycie dla SSD...).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-12-29 14:16:51
    Temat: Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1000h pracy i około 250zł to dużo, czy mało? ;-) Chcę kupić
    > używany (umiem liczyć, że to 1.5miesiąca ciągłej pracy itd. ale nie wiem,

    Jedyny znaczacy parametr w tym przypadku to:

    Health w procentach

    oraz

    Total Host Writes w GB/TB

    Jezeli masz taka mozliwosc to podpytaj o zrzut z programow np:
    CrystalDiskInfo najlepiej od wersji 5.1.0 i/lub SSD-Life Pro.

    Przykladowo u mnie Vertex 4 zglasza tak:

    - 3300 godzin pracy
    - 99% health
    - SSD-Life Pro daje mu jeszcze 8 Lat zycia :)

    Total Host Write jest blednie odczytywane, bo pokazuje 3,86TB co nie jest
    mozliwe majac na uwadze power on hours.
    Oczywiscie domniemam, ze parametr Health jest zalezny od Total Host Write i
    na tej podstawie jest glownie obliczany, takze skup sie raczej na Health.

    Pozdro

    --
    doom3

  • 3. Data: 2012-12-29 14:19:50
    Od: Jako <o...@d...pl>

    W dniu 2012-12-29 13:41, DooMiniK pisze:
> [...]
    > używany (umiem liczyć, że to 1.5miesiąca ciągłej pracy itd. ale nie
    > wiem, czy to znaczące zużycie dla SSD...).

    1000h pracy w bezczynności jak najbardziej ale w ciągu 1000h pracy można
    było przekopiować tysiące GB więc w SSD liczy się ilość GB nagranych i
    odczytanych a nie czas pracy i włączenia

  • 4. Data: 2012-12-29 14:20:45
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    W programach pokazujach suche dane smart parametr health zwie sie: Media
    Wearout Indicator.

    Pozdro

    --
    doom3

  • 5. Data: 2012-12-29 14:21:42
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Jako" <o...@d...pl> napisał w wiadomości

    > 1000h pracy w bezczynności jak najbardziej ale w ciągu 1000h pracy można
    > było przekopiować tysiące GB więc w SSD liczy się ilość GB nagranych i
    > odczytanych a nie czas pracy i włączenia

    Zdaje sie, ze jednak tylko zapisanych ? :)

    Pzdro

    --
    doom3

  • 6. Data: 2012-12-29 14:46:24
    Od: Jako <o...@d...pl>

    W dniu 2012-12-29 14:21, doom3 pisze:

    > Użytkownik "Jako" <o...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Zdaje sie, ze jednak tylko zapisanych ? :)

    no tak :)

  • 7. Data: 2012-12-29 15:25:06
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2012-12-29 14:16:51 niejaki doom3 napisał:
    > Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości
    >

    > Przykladowo u mnie Vertex 4 zglasza tak:
    >
    > - 3300 godzin pracy
    > - 99% health
    > - SSD-Life Pro daje mu jeszcze 8 Lat zycia :)

    u mnie ssd-life podaje :
    - prawie 8 tys h pracy
    - niecałe 3 tys właczeń
    - health 30%
    - i ok 1,5 roku życia

    ale - kolega przy podobnych wartościach godzin i wlączeń ma ponad 70% życia

    różnica bierze się stąd że ja swój komp hibernuje co mocni daję popalić
    dyskowi ssd

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2012-12-29 17:18:12
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 29/12/2012 13:16, doom3 wrote:

    > Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości
    >
    > Jedyny znaczacy parametr w tym przypadku to:
    >
    > Health w procentach
    >
    > oraz
    >
    > Total Host Writes w GB/TB

    Dzięki za pomoc. Dostałem raport i dysk zdrowy 100%, Total Writes 3TB
    (używany jako systemowy).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2012-12-29 17:27:03
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "DooMiniK" ...

    > Nie znam się na dyskach SSD, więc pytanie: czy dla Samsunga 830
    > 1000h pracy i około 250zł to dużo, czy mało?

    Intel 330 60GB jest za 260zl. Nowy. 36 m-c gwarancji.

    > Chcę kupić
    > używany (umiem liczyć, że to 1.5miesiąca ciągłej pracy itd. ale nie wiem, czy
    > to znaczące zużycie dla SSD...).

    U mnie (systemowy, W7, 60GB, 50% wolne):
    - czas pracy 838h (2,5 m-c)
    - zapisano 534GB
    - prognozowana zywotnosc: 8 lat 8 m-c 7 dni

    --
    T.F.

  • 10. Data: 2012-12-30 04:46:34
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

> [...]

    > używany (umiem liczyć, że to 1.5miesiąca ciągłej pracy itd. ale nie
    > wiem, czy to znaczące zużycie dla SSD...).

    A jakiej pojemności? Bo jak 64 GB to w tej cenie IMHO absolutnie nie
    warto zastanawiać się nad używanym SSD, jak 128GB i więcej to już
    można badać ilość zapisanych danych.

    --
    /MB