  • 1. Data: 2011-05-13 16:16:39
    Temat: 125 cm3 - spalanie (skuter)
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Hej,
    po dzisiejszym tankowaniu bestii nasunęła mi się myśl, czy spalanie na
    poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera
    wyposażonego w 125 cm3 silniczek? Mowa o zadbanym Piaggio X8 i jeżdzie
    po typowym, w miarę dużym (czyt. zakorkowanym) mieście. Bestia odpala i
    jeździ poprawnie - jednakże zastanawiam się czy nie pora na jakąś
    ingerencję w bebechy potwora? Jeździ ktoś podobnym wynalazkiem
    korkoodpornym?

    PS. Tytus - ja (po aktualnej przesiadce na żonkowego skutera) rozumiem
    Twojego wtorkowego posta :) Naprawdę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 2. Data: 2011-05-13 17:15:55
    Temat: Re: 125 cm3 - spalanie (skuter)
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > po dzisiejszym tankowaniu bestii nasunęła mi się myśl, czy spalanie na
    > poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera
    > wyposażonego w 125 cm3 silniczek?

    250 ccm virago z 1991 roku palimo mi w miescie max 3,1 litra.

  • 3. Data: 2011-05-13 18:08:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 5/13/2011 11:16 AM, Seba wrote:
> [...]
    > wyposażonego w 125 cm3 silniczek? Mowa o zadbanym Piaggio X8 i jeżdzie
    > po typowym, w miarę dużym (czyt. zakorkowanym) mieście.

    Kwestia jak bardzo zakorkowane. Stojąc w korku możesz i cały zbiornik
    przepalić a nie ujechać nic.

    Na pierwszy rzut oka spalanie Twojego skutera wydaje sie dosyć spore
    jednak. Tyle to silnik 500cm3 spali w jezdzie mieszanej.

    Pozdr.
    Pete

  • 4. Data: 2011-05-13 18:28:08
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 May 2011 19:15:55 +0200, Dysiek napisał(a):

    > 250 ccm virago z 1991 roku palimo mi w miescie max 3,1 litra.

    Mój FZS pochłania mi w okolicach 6-7 w takich codziennych warunkach.
    Stąd pytanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 5. Data: 2011-05-13 18:31:16
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 May 2011 13:08:58 -0500, Pete napisał(a):

    > Kwestia jak bardzo zakorkowane. Stojąc w korku możesz i cały zbiornik
    > przepalić a nie ujechać nic.

    W miarę bardzo - choć walka w kanionie nie jest problmem i więcej się
    jednak jedzie aniżeli stoi.

    > Na pierwszy rzut oka spalanie Twojego skutera wydaje sie dosyć spore
    > jednak. Tyle to silnik 500cm3 spali w jezdzie mieszanej.

    Mi też się wydało podejrzane i trochę przesadzone - stąd pytanie.
    Choć przyznać trzeba, ze manetka przy tym poziomie mocy oferowanej przez
    tego bolida używana jest raczej zero-jedynkowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 6. Data: 2011-05-13 19:21:11
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Seba"
    poziomie 4,5 l/100 km można/trzeba uznać za niepokojąco duże dla skutera
    wyposażonego w 125 cm3 silniczek?

    Men - tankuje 6,5-7.5 l - i robie na tym 200-230 km.
    Dolna granica spalania jak sie umowie na cole z AZ'em bo chlopak nie daje
    rady w miescie i nie trzeba sie spieszyc.
    Ale te 125 ccm to dwusuw?

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 7. Data: 2011-05-13 19:27:09
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 May 2011 21:21:11 +0200, Tytus napisał(a):

    > Ale te 125 ccm to dwusuw?

    Toć pisałem - X8 Piaggio/4T

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 8. Data: 2011-05-13 19:34:24
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    "Seba"
    Toć pisałem - X8 Piaggio/4T

    Sorka - pacze na hokej...finowie loją ruskich :)
    no to za duzo - duzo za duzo...
    bo ze 2T 80ccm ktore lataja 100-110 km/h pala po 5 l/100 to norma.
    Moje 250 ccm 4T (silnik Majesty) na gazniku nie spalilo nigdy wiecej niz ca.
    4 l

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 9. Data: 2011-05-13 19:41:10
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 May 2011 21:34:24 +0200, Tytus napisał(a):

    > Moje 250 ccm 4T (silnik Majesty) na gazniku nie spalilo nigdy wiecej niz ca.
    > 4 l

    Czyli wychodzi na to, że najbliżej wypadajaca standardowa wymiana
    filterków i olejów nie wystarczy - trzeba dać troszkę więcej zarobić
    zaprzyjaznionemu serwisowi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 10. Data: 2011-05-13 19:53:12
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Seba"
    trzeba dać troszkę więcej zarobić
    > zaprzyjaznionemu serwisowi.

    Aby nie tym za bardzo zaprzyjaznionym - co to niedawno o tym bylo :)

    --
    Tytus
    żółta motorynka

    P.S. Ja nie przekraczam 100km/h na skucie - a zwykle snuje sie ok 70-80 km,
    boje sie o klapki - zeby mnie sie mnie jakby co nie zniszczyly.