  • 11. Data: 2022-01-04 03:52:54
    Temat: Re: 17 minut i 37 sekund
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    informacja że na 1,5 minuty trzeba będzie poczekać do 2025 roku. Blisko już jest,
    bardzo blisko.
    > Czemu nasze media nie podały tej informacji?
    > To sensacyjna wiadomość i może nieźle zamieszać w dziedzinie światowej
    > energetyki.

    Bo chyba żadne liczące się światowe nie podały. Trzeba się wysilić, żeby
    coś znaleźć i wtedy wychodzą głownie media chińskie, indyjskie,
    tabloidowate.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2022-01-04 07:30:31
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-01-03 o 21:55, heby pisze:

    > Ale wiesz, że do momentu kiedy synteza wygeneruje dodatnią ilośc energii, upłynie
    jeszcze bardzo duzo czasu?

    Sorki, to futurologia tej klasy, co tonięcie Paryża w końskim gównie. Odkrycia to nie
    analityczne przedłużanie historycznych danych.Za to możesz powiedzieć: "Jeśli niczego
    tu nie odkryjemy, to za kilkadziesiąt lat będzie synteza"

    pozdr serd
    --
    A S

  • 13. Data: 2022-01-04 08:22:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/01/2022 22:43, WM wrote:
    > Czemu nasze media nie podały tej informacji?

    Może najzwyczajniej nie czytaj naszych, są gówno warte.

    https://science.slashdot.org/story/22/01/03/2340216/
    chinese-fusion-reactor-maintains-70-million-degrees-
    celsius-for-more-than-17-minutes

  • 14. Data: 2022-01-04 10:19:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 12:24:29 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:
    > Na tyle Chińczycy odpalili reaktor termojądrowy. Pod koniec zeszłego
    > roku była informacja że na 1,5 minuty trzeba będzie poczekać do
    > 2025 roku. Blisko już jest, bardzo blisko.

    IMO - ciagle daleko.

    Ale jakis link?
    czego bylo 17 minut - pracy fuzyjnej?
    Jaki reaktor, jaka moc produkowana, jak moc zasilajaca ...

    No coz, jak sie uda - swietnie, mamy cywilizacje przedluzoną o tysiace
    lat ..

    J.

  • 15. Data: 2022-01-04 10:24:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 22:43:05 +0100, WM wrote:
> [...]
    > Czemu nasze media nie podały tej informacji?
    > To sensacyjna wiadomość i może nieźle zamieszać w dziedzinie światowej

    No i moze o to chodzi - namieszac :-)

    > Teraz sprawa globalnego ocieplenia może trafić do lamusa.
    > Jestem raczej optymistą co do terminu wykorzystania praktycznego.

    A ja pesymistą. Supergorąca plazma plujaca neutronami kolo
    nadprzewodzących magnesow ... to brzmi, jak wyzwanie.
    No chyba, ze Chinczycy inaczej to zrobili.

    > Bardziej się boję zamieszania w globalnej polityce.
    > Ktoś się może poczuć zagrożony i wykonać ryzykowny dla świata ruch.

    Swiat jest jest na to przygotowywany od wielu lat - moze sie nawet
    ucieszy.
    Putin Chinczykow zaatakuje?
    Australia sie zbuntuje ?

    J.

  • 16. Data: 2022-01-04 12:22:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 14:21:06 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie chce bawić się w proroka ale jutro możemy się obudzić w nowym, nie wiadomo czy
    lepszym, świecie. Wystarczy że CHRL wejdą z wojskiem na Tajwan.

    A Rosja na Ukraine.

    Grozi teoretycznie od lat, na ile Chinczycy beda chcieli ryzykowac ...
    kto wie.
    A z drugiej strony - tajwanskie firmy od lat maja wiele fabryk w
    Chinach kontynentalnych.

    J.

  • 17. Data: 2022-01-04 13:18:30
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-01-04 o 12:22, J.F pisze:
> [...]
    > kto wie.
    > A z drugiej strony - tajwanskie firmy od lat maja wiele fabryk w

    Ludzie kochają złudzenie wolności i chcą w nim tkwić jak długo się da.
    Dobrzy politycy to rozumieją i dbają o pozory.
    Nie mogą dać się wciągnąć w jawnie egoistyczną grę straszenia siłą
    militarną.
    Tego nie wolno robić tak ostentacyjnie, to poważny błąd.

    WM

  • 18. Data: 2022-01-05 04:39:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 03:52:56 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > Bo chyba żadne liczące się światowe nie podały. Trzeba się wysilić, żeby
    > coś znaleźć i wtedy wychodzą głownie media chińskie, indyjskie,

    To jak zamiast mediów które docierają do 1/3 ludzi na ziemi podał by Dziennik Tel
    Awiwu to by było bardziej wiarygodne?

  • 19. Data: 2022-01-19 18:04:53
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > A Rosja na Ukraine.

    Ukraina oddała swoje głowice jądrowe i środki ich przenoszenia w zamian
    za gwarancje bezpieczeństwa żyrowane przez Rosję. To niech się teraz o
    te gwarancje upomną. Głupio robisz, głupio masz.

    Wojny atomowej z tego nie będzie, choć jestem pewien, że NATO i UE
    wystosują pełne oburzenia listy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2022-01-19 20:10:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 stycznia 2022 o 18:05:09 UTC+1 Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > te gwarancje upomną. Głupio robisz, głupio masz.
    >
    > Wojny atomowej z tego nie będzie, choć jestem pewien, że NATO i UE

    A jak gwarancja bezpieczeństwa dotyczyła pomocy w obronie ale nie w przypadku ataku z
    Rosji? Mówię do sąsiada że mu pomogę jak ktoś mu gdzie chciał wpierdolic. Czy jak mi
    podskoczy to w ramach udzielonej obietnicy ja mu nie będę mógł przypierdolic?