  • 1. Data: 2022-01-01 19:10:17
    Temat: Re: Jak zmierzyć energię iskry?
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    PeJot napisał(a):

    > Zgadza się. Ale gdzieś tam w świecie jakoś to mierzą i standaryzują.

    Używając do tego sprzętów za 10k usd.

  • 2. Data: 2022-01-01 20:32:19
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-01-01 o 19:10, alojzy nieborak pisze:

    > Używając do tego sprzętów za 10k usd.

    Bo potrzebna jest certyfikowana dokładność.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 3. Data: 2022-01-01 21:34:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 20:32, PeJot pisze:

    > Bo potrzebna jest certyfikowana dokładność.

    Wydaje mi się, że w wypadku ograniczenia maksymalnej średniej energii
    wystarczy obliczeniowe wskazanie, że średnio więcej nie może być.
    Poprzez maksymalny ładunek - przykładowo - oraz konstatacja, ze
    sprawności większej, niż 100% być nie może. To trochę coś innego, niż
    ustalenie faktycznej wartości.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-01-02 08:23:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > Poprzez maksymalny ładunek - przykładowo - oraz konstatacja, ze
    > sprawności większej, niż 100% być nie może. To trochę coś innego, niż

    Czyli sugerujesz obliczenie energii na podstawie pojemności kondensatora
    i napięcia na nim ? OK, znikła sprawność przetwarzania. Pytajnik nie
    określił z jaką to ma być dokładnością. Ja natomiast proponuję
    próbkowanie napięcia i prądu w obwodzie iskry u(t) oraz i(t) tak 1000
    razy na sekundę i policzenie

    (1/1000) x suma [i(t) x u(t)]

    Oscyloskop który sobie z tym poradzi powinien być w zasięgu studenta
    elektroniki. Będzie dokładniej, chociaż porównując energię na
    kondensatorze i to co powyżej można by określić sprawność przetwarzania
    w szerokim przedziale energii a później posługiwać się tą sprawnością i
    napięciem na kondensatorze, co już jest łatwe do stosowania.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2022-01-02 12:47:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.01.2022 o 08:23, PeJot pisze:
> [...]
    > razy na sekundę i policzenie
    >
    > (1/1000) x suma [i(t) x u(t)]
    >
    > Oscyloskop który sobie z tym poradzi powinien być w zasięgu studenta
    Że też na to nie wpadłem wcześniej, co za debil ze mnie! Wystarczyło
    kupić jakiś miernik energii iskry, które są dostępne w co drugim sklepie
    z miernikami.
    Ewentualnie dać zlecenie jakiemuś studentowi, żeby zrobił oscyloskop,
    który poradzi sobie z takim przebiegiem:
    https://tinyurl.com/45j72rd5
    Jacek

  • 6. Data: 2022-01-02 13:25:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-01-02 o 12:47, Jacek pisze:

> [...]
    > Ewentualnie dać zlecenie jakiemuś studentowi, żeby zrobił oscyloskop,
    > który poradzi sobie z takim przebiegiem:

    Nikt nie mówił że będzie prosto łatwo i przyjemnie :>

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza