  • 1. Data: 2009-02-28 14:26:56
    Temat: 2-kanałowy synchroniczny PWM potrzebny ...
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    hello,

    potrzebuję wygenerować taki przebieg (nieproporcjonalny font zalecany):

    +----+ +----+ +----+ +--
    | | | | | | |
    ---+ +---------+ +---------+ +---------+

    + +----+ +----+ +----+ +-
    | | | | | | | |
    +---------+ +---------+ +---------+ +---------+

    jest potrzeba zmiany częstotliwości i wypełnienia impulsów, dobrze by było,
    gdyby dało się jeszcze przesuwać impulsy jednego kanału względem drugiego.

    sygnał ma być parametryzowany przez 2 regulatory PI (jeden majstruje
    wypełnieniem, drugi częstotliwością) zrealizowane softwarowo (pewnie jakiś
    AVR ?). środkowa częstotliwość to ok 20kHz (lub 30kHz w innej wersji).
    byłoby fajnie, gdyby dało się całość zrealizować na jednym procu, bez
    zewnętrznej logiki.

    jak najłatwiej zapewnić synchronizację PWM ? narazie wstępnie
    przemyślowywuję ;) temat, szukam wypróbowanego rozwiązania, żeby nie
    wymyślac koła po raz kolejny ...

    @

  • 2. Data: 2009-02-28 20:05:41
    Temat: Re: 2-kanałowy synchroniczny PWM potrzebny ...
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał:
> [...]
    > było, gdyby dało się jeszcze przesuwać impulsy jednego kanału względem
    > drugiego.
    > sygnał ma być parametryzowany przez 2 regulatory PI (jeden majstruje
    > wypełnieniem, drugi częstotliwo?ci?) zrealizowane softwarowo (pewnie jaki?
    > AVR ?). ?rodkowa częstotliwo?ć to ok 20kHz (lub 30kHz w innej wersji).
    > byłoby fajnie, gdyby dało się cało?ć zrealizować na jednym procu, bez
    > zewnętrznej logiki.
    > jak najłatwiej zapewnić synchronizację PWM ? narazie wstępnie
    > przemy?lowywuję ;) temat, szukam wypróbowanego rozwi?zania, żeby nie

    czy to musi być zrobione programowo? bo sprzętowo to pryszcz, programowo
    pewnie też,
    z czym masz problem?

  • 3. Data: 2009-02-28 21:22:54
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    W niektórych prockach takie synchro pwm masz od ręki

  • 4. Data: 2009-02-28 21:29:56
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "zbyszek" <z...@o...eu> wrote in message news:goc9vd$jdt$1@news.onet.pl...
    >W niektórych prockach takie synchro pwm masz od ręki

    zdefiniuj "niektóre procki"

    dziex

    @

  • 5. Data: 2009-02-28 22:18:09
    Od: mk <r...@m...remove>

    Artur Miller pisze:

    > zdefiniuj "niektóre procki"

    dsPIC

    pzdr
    mk

  • 6. Data: 2009-02-28 22:24:29
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "mk" <r...@m...remove> wrote in message

    > dsPIC

    wygląda obiecująco :) podziękował :D

    @

  • 7. Data: 2009-03-01 15:15:14
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    st7flite19 np.

  • 8. Data: 2009-03-01 15:46:13
    Od: AK <a...@g...pl>

    Artur Miller pisze:

    > zdefiniuj "niektóre procki"
    stm32 ?

    Pozdr
    AK

  • 9. Data: 2009-03-01 19:06:12
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "gargamel" <s...@d...eu> wrote in message

    > czy to musi być zrobione programowo? bo sprzętowo to pryszcz, programowo
    > pewnie też,
    > z czym masz problem?

    wiem, ze pryszcz, wystarczy choćby rejestr przesuwny o zmiennej dlugości
    (4557 ?) :) tak tylko pofilozowac chciałem a przy okazji moze zmienic
    podejscie - dsPIC wygląda na tyle obiecująco, ze ma mnożenie ze znakiem w
    jednym cyklu (jak każdy "ds"), regulowany PWM dead time i parę innych
    ciekawostek. szkoda tylko, ze z kompilatorem C nie jest łatwo.

    @

  • 10. Data: 2009-03-01 19:39:31
    Od: mk <r...@m...remove>

    Artur Miller pisze:

    > podejscie - dsPIC wyglšda na tyle obiecujšco, ze ma mnożenie ze znakiem w
    > jednym cyklu (jak każdy "ds"), regulowany PWM dead time i parę innych
    > ciekawostek. szkoda tylko, ze z kompilatorem C nie jest łatwo.

    "Student Edition" kompilatora C30 jest za darmo do pobrania ze strony
    Microchipa. Ograniczenie polega na tym, że po 60 dniach nie mamy do
    dyspozycji pełnej optymalizacji kodu.

    Do potestowania dostępna jest również 30-dniowy kompilator od IAR.

    pzdr
    mk