  • 1. Data: 2009-02-28 11:15:38
    Temat: Elemis 3750T - co padło
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Czołem.

    TV jak w topiku wziął i padł - nie załącza się ani z pilota, ani z
    klawiatury. Kontrolka stand-by na moment zapala się na zielono a po
    chwili znów na czerwono. Sprzęt wiekowy, naprawa w serwisie będzie
    nieopłacalna, stąd wypadało by temat załatwić samemu. Tyle że to nie
    jest moja działka zawodowa; google ani elektroda nie dały konkretnej
    odpowiedzi czego szukać. Liczę na jakieś konstruktywne podpowiedzi,
    gdzie szukać usterki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-02-28 16:30:39
    Temat: Re: Elemis 3750T - co padło
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > gdzie szukać usterki.

    Z moich doswiadczen z Elemisem stawiam na transformator WN. Tylko uwazaj,
    jak jest to wersja bez opornika rozladowujacego, to nawet po kilku dniach
    od wylaczenia moze niezle walnac czlowieka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-02-28 17:36:30
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > chwili znów na czerwono. Sprzęt wiekowy, naprawa w serwisie będzie
    > nieopłacalna, stąd wypadało by temat załatwić samemu. Tyle że to nie jest
    > moja działka zawodowa; google ani elektroda nie dały konkretnej

    Schemacik jest właściwie niezbędny i do dostania. Trzeba pomierzyć wartości
    na schemacie napisane. Najlepiej zacząć od zasilania i po kolei. Ja tak
    naprawiałem i z podobnym przygotowaniem. Instrukcja serwisowa, ale wystarczy
    tylko dobry schemat, do tego kilka rad telefonicznych i telewizor chodzi do
    dziś jak nowy.

  • 4. Data: 2009-02-28 20:45:09
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    PeJot ( home) wrote:

> [...]
    > jest moja działka zawodowa; google ani elektroda nie dały konkretnej
    > odpowiedzi czego szukać. Liczę na jakieś konstruktywne podpowiedzi,

    Cześć!
    Sprawdź wszystkie bezpieczniki w TV, czy nie są spalone ale po objawach
    myślę, że nie.
    Znajdź bezpiecznik od zasilania odchylania/WN. Wyjmij go. Do jego łapek
    od strony zasilacza podłącz żarówkę 220V/60W - jeżeli to duży TV. Jeżeli
    mały (14 cali), to 25W. Jeden kabelek z oprawki do uchwytu bezpiecznika
    a drugi do masy. Tylko zrób to z głową, tak żebyś Ty nie oberwał a i TV
    nie doznał dalszego uszczerbku. Ja mam do tego specjalną oprawkę z
    izolowanymi krokodylkami. Włącz TV. Jeżeli się włączył, jest głos,
    reaguje na pilota, to na wszelki wypadek sprawdź napięcia na zasilaczu,
    czy są zgodne ze schematem, zwłaszcza to na żarówce - powinno być jakieś
    130V, czyli żarówka świeci niezbyt jasno.
    Jak wszystko na zasilaczu jest zgodne ze schematem, to teraz sprawdzisz
    wysokie napięcie (WN) i odchylanie. Nie chce mi się szukać, czy to TV z
    osobnym transformatorem i powielaczem, czy zespolonym trafopowielaczem.
    Jeżeli jest osobny powielacz, to go odlutuj od trafa lini, załóż
    bezpiecznik (żarówkę schowaj na przyszłość, jak już Unia zakaże tak
    haniebnego wynalazku) i włącz. Jeżeli działa, to padł powielacz.
    Sprawdzenie trafopowielacza jest ciut bardziej skomplikowane.
    Jeżeli jednak zasilacz nie działa na żarówce, to musisz szukać jego
    uszkodzenia albo co go obciąża na wyjściach pozostałych napięć - np.
    12V, 56V itd. Sprawdzasz odłączając po kolei i załączając TV.
    Więcej zdalnie Ci nie podpowiem, bo nie znam Twojego modelu TV.
    Maciek

  • 5. Data: 2009-03-04 18:50:21
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    PeJot ( home) pisze:
> [...]
    > jest moja działka zawodowa; google ani elektroda nie dały konkretnej
    > odpowiedzi czego szukać. Liczę na jakieś konstruktywne podpowiedzi,

    Dodatkowo: w.n. chyba pojawia się na moment, bo po włączeniu słychać
    trzaski, a ręka przy ekranie mrowi. Wymieniłem spuchnięty kondensator
    150u/350 V z zasilacza, ale nic to nie dało. Gdzie dalej szukać ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2009-03-04 19:28:00
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    PeJot ( home) wrote:

    > Dodatkowo: w.n. chyba pojawia się na moment, bo po włączeniu słychać
    > trzaski, a ręka przy ekranie mrowi. Wymieniłem spuchnięty kondensator
    > 150u/350 V z zasilacza, ale nic to nie dało. Gdzie dalej szukać ?

    Próbowałeś tego, co ja opisałem? Musisz dowiedzieć się co powoduje złe
    działanie zasilacza. Albo on sam jest padnięty, albo coś go obciąża i
    się wyłącza. Często odchylanie i wysokie napięcie. Metoda z żarówką jest
    prosta i bardzo skuteczna. To, że na chwilę startuje WN właściwie nic
    nie znaczy, oprócz tego, że bezpieczniki po drodze są całe.
    Chyba nie myślisz, że ktoś napisze: wymień C171 i już? Tak łatwo to nie ma.
    Maciek

  • 7. Data: 2009-03-04 19:38:23
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Maciek pisze:

    > Próbowałeś tego, co ja opisałem?

    Na razie nie, brakuje mi praktyki, a oberwać po łapach można.

    > Musisz dowiedzieć się co powoduje złe
    > działanie zasilacza. Albo on sam jest padnięty, albo coś go obciąża i
    > się wyłącza. Często odchylanie i wysokie napięcie. Metoda z żarówką jest
    > prosta i bardzo skuteczna.

    Żarówka _zamiast_ bezpiecznika , czy jako obciążenie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2009-03-05 19:20:54
    Od: "c_apitan" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znaczy, oprócz tego, że bezpieczniki po drodze są całe.
    > Chyba nie myślisz, że ktoś napisze: wymień C171 i już? Tak łatwo to nie

    Jedź na Wolumen albo http://www.trojka.pl/
    kup płytke kineskopu (są tam scalaki co padają bo źle zaprojektowane)
    wymień. Wyreguluj napięcia i po sprawie !!!!!!!!!
    Ja to przerobiłem!
    Pozdrawiam
    c...@w...pl

  • 9. Data: 2009-03-05 19:29:24
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    PeJot ( home) wrote:

    > Żarówka _zamiast_ bezpiecznika , czy jako obciążenie ?
    Jako obciążenie, zamiast układu odchylania. Bezpiecznik wyjęty a żarówka
    podpięta miedzy masę a uchwyt bezpiecznika od strony zasilania.
    Maciek

  • 10. Data: 2009-03-06 05:14:33
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Maciek pisze:

    > Jako obciążenie, zamiast układu odchylania. Bezpiecznik wyjęty a żarówka
    > podpięta miedzy masę a uchwyt bezpiecznika od strony zasilania.

    Nie znalazłem żadnego innego bezpiecznika poza sieciowym. To ma być
    zwykły szklany czy coś innego ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem