  • 21. Data: 2010-10-05 20:09:37
    Temat: Re: 2 problemy z divami - ogólnie
    Od: "Jordan Szubert" <n...@p...na.razie>

    Dnia 05-10-2010 o 00:29:23 pz <s...@g...pl> napisał(a):

    > Ależ ja się zgadzam, że zastanawiam się nad użyciem tabelki niezgodnie z
    > jej pierwotnym przeznaczeniem. I nawet mi trochę przykro z tego powodu.
    > Tylko, że ta tabelka w przeciwieństwie to divów (do tego niby
    > przeznaczonych) ... działa.
    >
    > Chętnie użyłbym divów, tylko niech to ktoś wreszcie poprawi (wołanie w
    > próżnię) [...]

    na przegladarkach wyglada tak jak tabelka, ale nie znaczy "dane
    tabelaryczne"...
    jak ktos sie upiera uzywac muzealnych przegladarek, to tez nie powinno
    bardzo tragicznie wygladac...
    a tabelka nie dziala, tylko tak czasem wyglada...
    a, i chyba nawet IE juz jest poprawione...

    --
    Jordan Szubert

  • 22. Data: 2010-10-08 20:33:40
    Temat: css dla urządzeń mobilnych [było: 2 problemy z divami - ogólnie]
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    On 04.10.2010 13:34, Peter May wrote:

    > i urządzenia mobilne, a zwłaszcza telefony komórkowe, gdzie
    > zastosowanie tabeli do budowania wyglądu nie jest najlepszym pomysłem
    > ze względu np. na mały wyświetlacz. Sprawdź sam jak renderuje się na
    > małym wyświetlaczu strona oparta "o tabelki".

    Właśnie, ja się podepnę pod temat. Jak serwujecie style dla urządzeń
    mobilnych? Używacie media="handheld"? Kiedyś interesowałam się tematem
    i wyszło, że nie każde urządzenie podpada pod handheld i nie łyka
    stylów (czytałam o tym dosyć dawno, mogłam coś pokręcić).
    Czy jest jakiś sposób, który zadziała w _każdym przypadku? Rozpoznawać
    urządzenie JavaScriptem?
    Co radzicie?

    --
    pozdrawiam
    Bastet_Milo

  • 23. Data: 2010-10-08 21:04:59
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-08 22:33, Katarzyna 'Bastet' Świderska pisze:

> [...]
    > (czytałam o tym dosyć dawno, mogłam coś pokręcić).
    > Czy jest jakiś sposób, który zadziała w _każdym przypadku? Rozpoznawać

    Ja robię tak:

    <link href="arkuszstylow_mobile.css" media="handheld, screen and
    (max-width: 480px), screen and (max-device-width: 480px)"
    rel="stylesheet" type="text/css" />

    Chociaż i to pewnie nie jest idealne :/

    I ciekawe artykuły:
    http://www.alistapart.com/articles/return-of-the-mob
    ile-stylesheet
    http://broadcast.oreilly.com/2010/04/using-css-media
    -queries-ipad.html

    --
    Peter

  • 24. Data: 2010-10-09 10:12:50
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    On 08.10.2010 23:04, Peter May wrote:

    > Ja robię tak:
    >
    > <link href="arkuszstylow_mobile.css" media="handheld, screen and
    > (max-width: 480px), screen and (max-device-width: 480px)"
    > rel="stylesheet" type="text/css" />

    To jeszcze napisz na jakich urządzeniach to testowałeś. Telefony,
    tablety?

    > I ciekawe artykuły:
    > http://www.alistapart.com/articles/return-of-the-mob
    ile-stylesheet
    > http://broadcast.oreilly.com/2010/04/using-css-media
    -queries-ipad.html

    I tu zaczyna się kombinowanie, że wszędzie działo jak trzeba...

    --
    pozdrawiam
    Bastet_Milo

  • 25. Data: 2010-10-09 10:57:45
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 12:12, Katarzyna 'Bastet' Świderska pisze:

    > To jeszcze napisz na jakich urządzeniach to testowałeś. Telefony, tablety?

    Telefony, a właściwie to dwa modele: iPhone i któraś z Nokii, nie
    pamiętam która wersja. Nie jestem w stanie przetestować na wszystkich
    możliwych modelach ;-)

    Nie ma lekko :/

    --
    Peter