  • 1. Data: 2009-02-02 13:56:17
    Temat: 2 pytania - GF8800GS
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    1) Czy karty serii GeForce 8800GS/384MB PCI-E x16 posiadają wbudowany
    czujnik temperatury czy są go fabrycznie pozbawione celem oszczędności?

    2) Czy niektóre z parametrów maja "przycięte na stałe" czy można coś
    odblokować jak bywało z kartami poprzednich generacji?

    http://pcarena.pl/uploads/myzia/asus_geforce_8800gs/
    G92_architecture.jpg

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-02-02 19:05:55
    Temat: Re: 2 pytania - GF8800GS
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Pytanie 1) nieaktualne (poradziłem sobie przy pomocy zewnętrznej czujki
    z obudowy wetkniętej przy GPU). :)

    A coś tytułem Ad2)? :)

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2009-02-03 12:45:29
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    OMSON wrote:
    > A coś tytułem Ad2)? :)

    nie można nic odblokować. układ ten sam, ale najwyraźniej skutecznie
    okaleczony.

    pozdrowienia,
    shadow

  • 4. Data: 2009-02-04 06:37:23
    Od: venioo <v...@p...fm>

    OMSON pisze:
    > Pytanie 1) nieaktualne (poradziłem sobie przy pomocy zewnętrznej czujki
    > z obudowy wetkniętej przy GPU). :)

    Zainteresowales mnie tym, moglbys nieco jasniej opisac jak to zrobiles i
    jak monitorujesz temp. z tej czujki?

    pzdr
    --
    venioo

  • 5. Data: 2009-02-04 20:21:17
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    venioo napisał(a):

    > Zainteresowales mnie tym, moglbys nieco jasniej opisac jak to zrobiles i
    > jak monitorujesz temp. z tej czujki?

    Zwykła "buda" Modecoma z odczytami temp i obrotami wiatraka wylotowego
    na LCD. Jedna z czujek powędrowała sobie w szczelinę między miedzianą
    płytką chłodzenia GPU a PCB (znajduje się bardzo blisko GPU). Zakładam
    tolerancję 3-5*C z tego tytułu, że nie styka sie bezpośrednio z
    powierzchnią GPU ale to i tak dużo wygodniejsze niż macanie palcem czy
    wróżenie z fusów :) Odczyt mam na tym LCD z obudowy. ;)

    Pzdr, OMSON