  • 1. Data: 2009-03-11 20:57:39
    Temat: 20m composite zamiast hdmi- jaki przewod?
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

    witam,
    musze pociagnacok 20m przewodu z tunera do tv ( drugi tv) ma to byc lcd i
    pasowaloby zeby byla rozdzielczosc hdmi.
    podobno taka sama rozdzielczosc jak po kablu hdmi mozna wyciagnac przxez
    composite, szczerze powiem, ze tego nigdy nie stosowalem, moze ktos cos
    doradzi? za kabel hdmi krzycza dosc sporo... z drugiej strony za kabel na
    ktorym mozna zrobic composite 36zl/m a wyglada jak zwykla linka 6x1.5mm2 w
    gumie...
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2009-03-11 21:03:01
    Temat: Re: 20m composite zamiast hdmi- jaki przewod?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Michał" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasowaloby zeby byla rozdzielczosc hdmi.
    > podobno taka sama rozdzielczosc jak po kablu hdmi mozna wyciagnac przxez

    Coś mi się nie wydaje.

    > szczerze powiem, ze tego nigdy nie stosowalem, moze ktos cos doradzi? za
    > kabel hdmi krzycza dosc sporo... z drugiej strony za kabel na ktorym mozna
    > zrobic composite 36zl/m a wyglada jak zwykla linka 6x1.5mm2 w gumie...

    Composite to pójdzie po zwykłym antenowym konentryku 75-omowym. Pamiętaj że
    fonię też musisz po czymś puścić...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-03-11 21:16:34
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

    > Composite to pójdzie po zwykłym antenowym konentryku 75-omowym. Pamiętaj
    > że fonię też musisz po czymś puścić...

    kurcze... to moze chodzilo o rgb? bo cos sie z gosciem nie moglem
    dogadac... tez mi cos nie pasowalo.. z rgb le sie da wyciagnac??
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2009-03-11 21:21:32
    Temat: Re: 20m composite zamiast hdmi- jaki przewod? poprawie sie- component,,,
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

    > Coś mi się nie wydaje.

    > Composite to pójdzie po zwykłym antenowym konentryku 75-omowym. Pamiętaj
    > że fonię też musisz po czymś puścić...

    Wlasnie wyszperalem, ze chyba zamienny z hdmi to jest component a nie
    composite... juz wyszperalem forum o tym, wychodzi ze to znany temat wiec
    czeka mnie dluzsza lektura:)
    pozdrawiam
    michal

  • 5. Data: 2009-03-11 21:38:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Michał pisze:

> [...]
    > pasowaloby zeby byla rozdzielczosc hdmi.
    > podobno taka sama rozdzielczosc jak po kablu hdmi mozna wyciagnac przxez

    Chodzi raczej o komponent (Y/Cb/Cr inaczej zwany Y/Pb/Pr). Czyli trzy
    przewody, każdy w swoim ekranie, zakończone wtykami RCA o kolorach
    zielonym, niebieskim i czerwonym. Przenosi analogowo sygnały HD do
    rozdzielczości 1080i max.
    http://images.digitalmedianet.com/2007/Week_15/gkb8j
    5kd/story/component-video-cable-2.jpg

    20m to sporo jak na analogowy sygnał HD. Kup najlepszej jakości kabel,
    na jaki Cię stać. Albo zainwestuj w cyfrowy kabel HDMI (15m widziałem,
    może są dłuższe) - wtedy możesz kupić nawet najtańszy i będzie OK.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-03-12 08:17:56
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    > 20m to sporo jak na analogowy sygnał HD. Kup najlepszej jakości kabel,
    > na jaki Cię stać. Albo zainwestuj w cyfrowy kabel HDMI (15m widziałem,
    > może są dłuższe) - wtedy możesz kupić nawet najtańszy i będzie OK.

    Z najtańszym to bym uważał.
    Spotkałem się z 5m badziewiem na którym były problemy.
    Co jakiś czas sygnał gubił się na chwilę.

    Po wymianie kabla na nieco lepszy wszystko ustąpiło.
    Ciężko jednak powiedzieć czy to jakość kabla była taka kiepska,
    czy po prostu był on walnięty.

    bhk

  • 7. Data: 2009-03-13 20:03:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    bhk pisze:

> [...]
    >
    > Po wymianie kabla na nieco lepszy wszystko ustąpiło.
    > Ciężko jednak powiedzieć czy to jakość kabla była taka kiepska,

    Ta ostatnia możliwość jest bardzo prawdopodobna.
    Ja stosuję na codzień kabel HDMI 10m, najtańszy z Allegro (ale taki z
    ferrytami przy obu końcach) i wszystko jest w porządku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/