  • 1. Data: 2023-09-09 21:20:36
    Temat: 4TB 2.5 ale nie 15mm
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Widzę, tak rzucając okiem na kilka róznych sklepów na sieci, że jesli
    chodzi o 4TB i 2.5" mechniczne, to są większe niż normalne. Mają 15mm.

    W sumie rozumiem, że osiągnelismy kres możliwości jesli chodzi o
    pojemność magnetyczną i da się tylko dokładać talerze. Ale może jednak...

    Są jakieś dyski 4TB/5TB 2.5 o rozmiarze normalnym (czyli około 10mm)?

  • 2. Data: 2023-09-11 17:55:03
    Temat: Re: 4TB 2.5 ale nie 15mm
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Saturday, September 9, 2023 at 2:21:00 p.m. UTC-5, heby wrote:
> [...]
    > pojemność magnetyczną i da się tylko dokładać talerze. Ale może jednak...
    >
    > Są jakieś dyski 4TB/5TB 2.5 o rozmiarze normalnym (czyli około 10mm)?

    Pytasz tak dla sportu czy gdzies ci sie takie 15mm nie miesci?

    Pytam bo mi sie zdaje ze to jest non issue w przypadku wiekszosci sprzetow i sie
    zastanawiam gdzie ktos moglby miec z tym problem.

  • 3. Data: 2023-09-11 20:06:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2023 17:55, ptoki (ptoki) wrote:
    > Pytasz tak dla sportu czy gdzies ci sie takie 15mm nie miesci?

    Nie mieści się do kilku latopów i dwóch terminali i kilku kieszeni USB.
    Mówie o sprzęcie archaicznym. Mam nawet laptopa Core2Duo gdzie się nie
    mieści, więc mowa o starożytności.

    Ogólnie 15mm to nie jest norma.

    Wiem, bo mam, przez przypadek, jakiegoś staruszka IDE w tym rozmiarze i
    go przymierzyłem do tego, co posiadam.

    > Pytam bo mi sie zdaje ze to jest non issue w przypadku wiekszosci sprzetow i sie
    zastanawiam gdzie ktos moglby miec z tym problem.

    A sprawdzałeś? Typowy koszyk na dysk i typowa grubośc dysku to 9-10mm.
    Ba, do jednego laptopa nawet taki nie wlazł - wymagał wersji 7mm.

  • 4. Data: 2023-09-11 22:37:44
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, September 11, 2023 at 1:06:33 p.m. UTC-5, heby wrote:
> [...]
    > A sprawdzałeś? Typowy koszyk na dysk i typowa grubośc dysku to 9-10mm.
    > Ba, do jednego laptopa nawet taki nie wlazł - wymagał wersji 7mm.

    Z pamieci pisze, zawsze bylo sporo placu w kieszeniach i dockach.
    Patrze teraz w to co dostepne tu i owdzie i jakos mi sie nie rzuca w oczy zeby grube
    byly. Zazwyczaj jednak w obudowach przenosnych siedza.

    Z takich urzadzen gdzie placu malo to pamietam jakiegos lifebooka z p3 800mhz i moze
    jakies ciensze lenovo ostatnio.
    A tak to moje pasciaki to raczej luzno lataja w tych miejscach montowania.

  • 5. Data: 2023-09-12 09:42:53
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Spójrz na to od innej strony: chciałbyś trzymać swoje 4TB danych na opłatku?
    Kupowałem z rok temu w sklepie prezent w postaci nowoczesnego WD Passporta i tam
    siedział właśnie grubszy dysk (5TB).
    Mam też podobnie grubszego 2TB w routerze (ten model można by nazwać archaicznym bo
    paronastoletni zapewne już nie pamiętam, WD
    Blue), i ten 2TB (2,5'') padł jakiś czas temu mimo iż nie był w ogóle noszony (jak to
    w routerze).

    -----

  • 6. Data: 2023-09-12 18:16:27
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 11.09.2023 20:06, heby wrote:

    > Nie mieści się do kilku latopów i dwóch terminali i kilku kieszeni USB.
    > Mówie o sprzęcie archaicznym. Mam nawet laptopa Core2Duo gdzie się nie
    > mieści, więc mowa o starożytności.

    A piszesz o dyskach SATA czy IDE? Bo C2D to chyba jeszcze SATA nie
    miało, więc jeśli gdzieś są dyski 4TB IDE to rzuć linkiem.

    --
    szopen

  • 7. Data: 2023-09-12 19:41:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-12, szopen <s...@e...szop> wrote:

    > A piszesz o dyskach SATA czy IDE? Bo C2D to chyba jeszcze SATA nie
    > miało, więc jeśli gdzieś są dyski 4TB IDE to rzuć linkiem.

    Miało, miało.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-09-12 21:36:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Sep 2023 17:41:03 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Miało, miało.

    Socket 478 miewał już SATA.
    Czasy Pentuim IV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-09-13 09:54:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2023 09:42, ąćęłńóśźż wrote:
    > Spójrz na to od innej strony: chciałbyś trzymać swoje 4TB danych na
    > opłatku?

    Miliard ludzi trzyma swoje dane na kondensatorach wielkosci
    porównywalnej z atomami z analogowymi stanami, wymagajacym odświezania.
    To kwestia szacowania ryzyka. Dysk w moim wypadku przeznaczony jest jako
    coś w rodzaju "temp". Dane ważne są trzymane w backupie, systemie
    kontroli wersji itd itp.

  • 10. Data: 2023-09-13 20:08:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 wrz 2023 o 18:16, szopen pisze:

    > A piszesz o dyskach SATA czy IDE? Bo C2D to chyba jeszcze SATA
    > nie miało, więc jeśli gdzieś są dyski 4TB IDE to rzuć linkiem.

    Miałem laptopa z C2D T7300 bodajże:
    - nagrywarka via dziwny IDE
    - dysk zwykły via SATA, ale w BIOSie mogłem ustawić AHCI bądź nie.

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s