  • 1. Data: 2023-08-30 21:25:53
    Temat: Stare dyski SSD
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Mam w swoim PeCecie (duza obudowa), miedzy innymi 4 SSD dyski 250 GB SATA
    3, w RAID 0 (Dysk nie systemowy, OS jest na 500GB PCIE).
    Jako ze teraz dyski sa tanie z checia bym zaminil te 4 na jakis 1 nowy lub
    2 x 1TB PCIE bez RAID.

    Pytanie jest takie:
    Co moge zrobic z tymi czterema dyskami?

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 2. Data: 2023-08-30 23:19:16
    Temat: Re: Stare dyski SSD
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2023 21:25, 2late wrote:
    > Co moge zrobic z tymi czterema dyskami?

    1) Wsadzić w obudowy i używać jako pendrive.

    Ja na ten przykład używam jako przenośny OS z szyfrowaną partycją, na
    wyjazdy, gdzie zgubienie/kradzież przestaje stanowić problem.

    2) Wsadzić w jakiś terminal za kilka zł i używać jako domowe centrum
    sterowania

    3) Zrobić sobie przenośny dysk narzędziowy/diagnostyczny

  • 3. Data: 2023-08-31 02:07:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uco8kh.8nk.1@outspace.org>
    user 2late pisze tak:

    > Jako ze teraz dyski sa tanie z checia bym zaminil te 4 na jakis 1
    > nowy lub 2 x 1TB PCIE bez RAID.
    >
    > Pytanie jest takie:
    > Co moge zrobic z tymi czterema dyskami?

    można zaszyfrować i trzymać dokumenty i zdjęcia
    używać jako pendrajwy po SATA 500MB/s

    robie takie partycje:

    16MB VC + 30GB w10 C + 1GB D + 10GB programy E + reszta pojemności Z

    D jest niezaszyfrowana żeby wiedzieć co jest na dysku
    plus jakieś stare drogocenne instalki, muza.

    mam bootowalny ssd, C można formatować i eksperymentować

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 4. Data: 2023-08-31 06:04:49
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, August 30, 2023 at 2:29:18 p.m. UTC-5, 2late wrote:
> [...]
    > 3, w RAID 0 (Dysk nie systemowy, OS jest na 500GB PCIE).
    > Jako ze teraz dyski sa tanie z checia bym zaminil te 4 na jakis 1 nowy lub

    Dziwne pytanie.
    Jak masz inne kompy bez dds to wsadz je tam zamiast hdd.
    Jak wszystkie maja juz ssd to wymien na wieksze jak tamte sa mniejsze.
    Jak nie to zostaw w aktualnych i trzymaj dane.

    Zrob z nich workspace, trzymaj na nich swapa zamiast mielic te nowe.

    Oddaj komus kto potrzebuje.
    Sprzedaj za czypisiont.

    Podlacz do swojej maliny jak masz.

    Tej kryptowaluty co mieli dyskiem ci nie sugeruje, to bylo by bez sensu.

  • 5. Data: 2023-09-01 19:09:03
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 31/08/2023 05:04 am, ptoki (ptoki) wrote:

> [...]
    > Sprzedaj za czypisiont.
    >
    > Podlacz do swojej maliny jak masz.
    >
    > Tej kryptowaluty co mieli dyskiem ci nie sugeruje, to bylo by bez sensu.

    Kazdy moj komputer oprocz SSD ma kilkanascie TB HDD, lacznie z NASem, tak
    ze na storage juz nic nie potrzebuje. Mam kilka raspberry pi i nawet
    widzialem gdzies fajna obudowe ktora ma miejsce na SSD ale to jest 1 dysk.
    Nie mowiac o tym, ze wiekszosc tych raspberry pi lezy nie uzywane.

    Najbardziej by mi pasowala jedna obudowa, mala, zgrabna, nie jakies kable
    na wierzchu, zeby te 4 dyski polaczyc w RAID i jednym kabelkiem USB 3.x
    podlaczyc do czegos (plus zasilanie).

    Gdyby ktos widzial cos takiego, to prosze niech podesle linka.

    Podrawiam.
    --
    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 6. Data: 2023-09-01 21:40:39
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, September 1, 2023 at 12:19:14 p.m. UTC-5, 2late wrote:

> [...]
    > https://badzi0r.wordpress.com/
    > Stupidity, like virtue, is its own reward
    > 2late(TM) Outspace Communication Inc.(R) 1999*2022(C)
    Moze po prostu podepnij normalnie i w samym windowsie czy linuxie zrob sobie jakis
    software raid?
    IMHO jak tak to raczej sztuka dla sztuki.
    Sprzedaj/daj komus.

  • 7. Data: 2023-09-02 14:55:37
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 01/09/2023 08:40 pm, ptoki (ptoki) wrote:

    > Moze po prostu podepnij normalnie i w samym windowsie czy linuxie zrob sobie jakis
    software raid?
    > IMHO jak tak to raczej sztuka dla sztuki.
    > Sprzedaj/daj komus.

    Cos wymysle.
    Bo znalazlem cos mogloby byc uzyteczne ale kosztuje tyle co ze 2 nowe dyski. ;)

    https://www.amazon.co.uk/SABRENT-external-enclosure-
    indicator-included/dp/B0711L68MS

    Dzieki wszuystkim za podpowiedzi.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 8. Data: 2023-09-02 18:12:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ucveso.3o0.1@outspace.org>

    https://www.ebay.co.uk/itm/394821703017

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 9. Data: 2023-09-03 16:50:24
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    I co z tym zrobią Twoi spadkobiercy?
    Śmietnik?
    Przykro o tym myśleć.
    Trochę tak jakbyś dostał od rodziców lub dziadków szafę taśm na szpulach. Do wyboru 8
    mm, 16 mm, magnetyczne.

    -----

  • 10. Data: 2023-09-03 22:45:35
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/09/2023 03:50 pm, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Przykro o tym myśleć.
    > Trochę tak jakbyś dostał od rodziców lub dziadków szafę taśm na szpulach.

    Prawde mowiac to mam 3 kopie wszystkiego.
    Plus kupa smieci lub czegos co moze sie przydac.
    Po prostu taniej jest kupic duzy dysk niz poswiecic czas na sprawdzanie,
    porownywanie duplikatow, itp...
    Na ile wyceniasz godzine swojego czasu?

    https://badzi0r.wordpress.com/