  • 1. Data: 2023-08-27 10:55:54
    Temat: Ruter Wifi przeniesienie
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    Czołem.

    Rzadko tu zaglądam, ale liczę na pomoc.

    Ruterek wifi siedzi sobie grzecznie w szafie, tak aby nie rzucał się w
    oczy. Szafa niestety ma drzwi *z lustrami*, w efekcie czego przy
    zamkniętych drzwiach sygnał i transfer spada. Co można zrobić:

    1) przenieść ruter w dogodniejsze miejsce. OK, trzeba
    wymienić/posztukować kable LAN, do tego do rutera jest podpięta drukarka
    po USB. Czy 5 metrowy kabel USB, *pasywny* da radę z tą drukarką, czy
    trzeba sięgnąć po kabel aktywny ?

    2) przenieść anteny rutera w dogodniejsze miejsce. Są dostępne podstawki
    pod anteny, są przedłużki kabla antenowego, ale najtańsze toto nie jest,
    a i opinie n/t sztukowania kabli antenowych są niepochlebne.

    Jakieś pomysły, sugestie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2023-08-27 13:18:45
    Temat: Re: Ruter Wifi przeniesienie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Aug 2023 10:55:54 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > pod anteny, są przedłużki kabla antenowego, ale najtańsze toto nie jest,
    > a i opinie n/t sztukowania kabli antenowych są niepochlebne.

    Trzecia opcja: wyłączyć WiFi w routerze i dać dodatkowy AP.

    Ja bym optował kolejno: 3 i 2.

    Odnośnie 1: dobry kabel powinien działać do 15 metrów i takie instalacje
    miałem - i z drukarkami i ze skanerami.
    Mam na myśli USB 2.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2023-08-27 14:22:09
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 27.08.2023 o 13:18, Adam pisze:

    > Trzecia opcja: wyłączyć WiFi w routerze i dać dodatkowy AP.

    AP po lan ? Na takie coś braknie mi portów lan w ruterze. Ale może
    jakieś przykłady sprzętu ?

    > Ja bym optował kolejno: 3 i 2.
    >
    > Odnośnie 1: dobry kabel powinien działać do 15 metrów i takie instalacje
    > miałem - i z drukarkami i ze skanerami.
    > Mam na myśli USB 2.

    Sprawdziłem, 5 mb kabel USB z drukarką *działa*.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2023-08-28 02:30:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-27, PeJot <s...@n...pl> wrote:
> [...]
    > oczy. Szafa niestety ma drzwi *z lustrami*, w efekcie czego przy
    > zamkniętych drzwiach sygnał i transfer spada. Co można zrobić:

    A zalezy Ci na maksymalizacji sygnału czy na pewnym poziomie sygnału?
    Jeśli to lustro faktycznie robi, a router komunikuje się głownie przez
    lustro to może walnij jakąś metalową płytę za routerem :)

    --
    Marcin