  • 1. Data: 2023-09-03 17:03:24
    Temat: Niska moc na desktopie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest jakaś kombinacja CPU+chipset, intela, powiedzmy 11-12 generacji,
    mowa o desktopie, która zapewnia przyzwoitą wydajność (celuje w możliwie
    dużo rdzeni, powiedzmy i7) i jednoczesnie ppotrafi zejśc poniżej 10W w
    stanie idle (płyta + cpu) w mierę mozliwosci wyłączając wentylatory?

    Stare procki to potrafiły, liczę że nowe też.

    Ogólnie zastanawiam się, nad zrobieniem desktopa zdalnego, dostępnego z
    kilku kompów. Zalezy mi na mocy obliczeniowej liczonej w ilości rdzeni
    (głównie zaganienia z programowania, obliczania, enkodowania itd gdzie
    liczy się równoległość), ale prawie nie zalezy mi na wydajności grafiki,
    tą miałbym lokalnie w dedykowanym sprzęcie do grania.

    Oczywiśćie mogę go usypiać jesli nie ma aktywności, ale czasami
    musiałbym go zostawić na dłuższą chwilę włączony i chciałbym aby pożerał
    minimalną ilośc energii.

    Wręcz nawet wołabym system oparty o laptopowe i7, a nie desktopowe.

    Laptop w tym celu raczej odpada, chce mieć łatwy w rozbudowie i
    mieszczący w środku kilka dysków system w zgrabnej obudowie.

    Jest jakaś specyficzna kombinacja cpu+chipset, która mogła by się nadać
    do tego celu?

  • 2. Data: 2023-09-03 18:21:54
    Temat: Re: Niska moc na desktopie
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.09.2023 o 17:03, heby pisze:
> [...]
    > dużo rdzeni, powiedzmy i7) i jednoczesnie ppotrafi zejśc poniżej 10W w
    > stanie idle (płyta + cpu) w mierę mozliwosci wyłączając wentylatory?

    Może Intel i7-11700T albo nowsze i3-N300/N305? Ten ostatni to na
    pasywnym chłodzeniu powinien dać radę.
    Niby Intel porobił trochę i7 w okolicach 30-40W, w idle pewnie do 15W by
    zeszło, ale to głównie jakieś laptopowe i wbudowane zastosowania.

    > Jest jakaś specyficzna kombinacja cpu+chipset, która mogła by się nadać
    > do tego celu?

    Chipset to sobie dobierzesz, szczególnie do tego i7-11700T, czym tańszy
    i biedniejszy, tym mniej prądożerny, bo i3-N300/N305 funkcjonuje chyba
    jedynie tylko jako embedded.
    Ale z tymi 10W w idle i jeszcze do tego kilka dysków, to raczej pobożne
    życzenia. Nie ma nic za darmo, albo wydajne rdzenie albo małe zużycie prądu.
    No i z zasilaczem, też będą boje, bo przy małych obciążeniach, one też
    nie są jakoś mocno wydajne. Patrzę tak na szybko i ciężko coś ciekawego
    znaleźć w mocach poniżej 200W.

  • 3. Data: 2023-09-03 18:26:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/09/2023 18:21, nadir wrote:
    > Ale z tymi 10W w idle i jeszcze do tego kilka dysków, to raczej pobożne
    > życzenia.

    Mowa o 10W cpu+chipset. Dysków nie liczę.

    Swoją droga, niektóe dyski PCIE potrafią parzyć mimo nic-nie-robienia
    (np. siedzenia w BIOSie). Fascynujące.

    > nie są jakoś mocno wydajne. Patrzę tak na szybko i ciężko coś ciekawego
    > znaleźć w mocach poniżej 200W.

    Zastanawiałem się nad jakimś gotowym terminalem, ale ciezko coś znaleźć,
    co by pomieściło 3.5 dysk mechaniczny. Pewnie zakończę temat jakąs mała
    obudową, ale normalną. Te malutkie obudowy mają też czasem malutkie
    zasilacze.

  • 4. Data: 2023-09-03 18:36:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/09/2023 18:21, nadir wrote:
    > i3-N300/N305?

    One mają jakies absurdalne ograniczenia na rozmiar pamięci.

    > Ten ostatni to na
    > pasywnym chłodzeniu powinien dać radę.

    Każdy da radę, nie o pasywnośc chodzi, tylko o konsumpcję energii i
    wycie. Jeśli kulturalnie zwolni do kilku obr/s to też nie mam z tym
    problemu.

    Ta maszyna będzie zasilana 24/h dobę, powinna sama usypiać i być budzona
    WoL. Ale czasem ktoś zapomni i wolałbym aby wtedy nie konsumowała
    kilowata :/

  • 5. Data: 2023-09-04 15:21:25
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 03.09.2023 o 18:26, heby pisze:

    > Mowa o 10W cpu+chipset. Dysków nie liczę.
    >
    > Swoją droga, niektóe dyski PCIE potrafią parzyć mimo nic-nie-robienia
    > (np. siedzenia w BIOSie). Fascynujące.

    Program do monitorowania pracy dysków prawdę ci powie.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2023-09-04 18:17:38
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Dobry NAS na procku Intela z wirtualnym systemem operacyjnym.
    Poszukaj na stronach Synology i QNAP, lub na ich forach (najlepiej
    amerykańskojęzycznych), lub na reddit.

    -----

  • 7. Data: 2023-09-04 20:16:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2023 18:17, ąćęłńóśźż wrote:
    > Dobry NAS

    Dobry nas nie pociągnie Windowsa11. A to o to chodzi, nie o dzielenie
    plików. Do plików mam NASa zrobionego z samby na proxmoxie.

  • 8. Data: 2023-09-04 20:31:52
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jesteś pewien?

    -----

  • 9. Data: 2023-09-04 20:44:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2023 20:31, ąćęłńóśźż wrote:
    > Jesteś pewien?

    Tak. NASy z procesorami i7 i konkurencyjnej cenie do cpu+płyta nie istnieją.

    Nawet jesli istniają jakieś budlęcia jak QNAP zdolny pociągnąć
    Cyberpunka, to jego cena jest co najmniej 5x wieksza. Innymi słowy: nie
    istnieją.

  • 10. Data: 2023-09-04 23:41:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-04, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > Dobry NAS na procku Intela z wirtualnym systemem operacyjnym.
    > Poszukaj na stronach Synology i QNAP, lub na ich forach (najlepiej
    amerykańskojęzycznych), lub na reddit.

    Dobry NAS wyżej wymienionych kosztuje majątek.

    --
    Marcin