  • 1. Data: 2009-03-25 12:27:03
    Temat: <ADRESS> a SEMANTYKA
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam,
    jako iż pragnę aby moja strona była jak najbardziej semantyczna,
    wstawiłem adres w owym znaczniku (XHTML 1.0 STRict). Zauważyłem
    niestety, że na wielu stronach się tego w ogóle nie praktykuje, dane są
    umieszczane w osobnych akapitach lub w jednym oddzielając <br />.
    Czy jest jeszcze jakiś sens używania tego znacznika ?
    Czy mogę w nim podać tylko adres czy też numer telefonu oraz adres email
    - dane kontaktowe ?

  • 2. Data: 2009-03-25 12:42:52
    Temat: Re: <ADRESS> a SEMANTYKA
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    hazet pisze:
> [...]
    > Czy jest jeszcze jakiś sens używania tego znacznika ?
    > Czy mogę w nim podać tylko adres czy też numer telefonu oraz adres email

    Cytując dokumentację HTML 4:

    The ADDRESS element may be used by authors to supply contact information
    for a document or a major part of a document such as a form. This
    element often appears at the beginning or end of a document.

    Cytując dokumentację HTML 5:

    The address element must not be used to represent arbitrary addresses
    (e.g. postal addresses), unless those addresses are contact information
    for the section. (The p element is the appropriate element for marking
    up such addresses.)

    Czy o takim zastosowaniu ADDRESS rzeczywiście myślisz?
    Co do sensowności używania - sam wyciągnij wnioski. Osobiście nie
    używam, ale przeciwnikiem wielkim nie jestem.

    --
    Radek N.

  • 3. Data: 2009-03-25 12:48:03
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Radek N. pisze:

> [...]
    > Co do sensowności używania - sam wyciągnij wnioski. Osobiście nie
    > używam, ale przeciwnikiem wielkim nie jestem.

    Hmmm, czyli jedynym wyjściem będzie użycie akapitu ?

    ul. Jakaśtam <br />
    66666 Stalowawola<br />
    Tel: 666-666-666<br />
    E-mail: ...@m...pl

    W ten sposób ?

  • 4. Data: 2009-03-25 13:12:17
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    hazet pisze:
    > Hmmm, czyli jedynym wyjściem będzie użycie akapitu ?

    > ul. Jakaśtam <br />
    > 66666 Stalowawola<br />
    > Tel: 666-666-666<br />
    > E-mail: ...@m...pl
    >
    > W ten sposób ?

    Mnie się podoba, ale tak jak pisałem użycie ADDRESS też nie uznałbym za
    błędne. Czasem lubię zamknąć tel/email w DL.

    A mieszając jeszcze bardziej:
    1. http://www.commerce.net/contact/
    2. google hasło: "vcard"
    3. :)

    Nie ma IMO 100% recepty na semantykę danych kontaktowych.

    --
    Radek N.

  • 5. Data: 2009-03-25 14:19:49
    Od: satellite <p...@g...pl>

    a zobacz tez ten tu : http://en.wikipedia.org/wiki/HCard

  • 6. Data: 2009-03-25 15:00:17
    Od: hazet <h...@n...pl>

    satellite pisze:

    > a zobacz tez ten tu : http://en.wikipedia.org/wiki/HCard

    to już bardziej overkill ;]Dużo zbędnych bloków. Wstawiłem wszystko w
    address i rozdzieliłem przez <br /> . Niech się dzieje wola browserów.
    Stwierdziłem (intuicyjnie?), że lepiej będzie jak wsadze te dane w
    address, który ma "coś" wspólnego z danymi kontaktowymi niż p.

  • 7. Data: 2009-03-25 15:26:42
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "hazet" <h...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Stwierdziłem (intuicyjnie?), że lepiej będzie jak wsadze te dane w
    > address, który ma "coś" wspólnego z danymi kontaktowymi niż p.

    Zrobiles to tak, jak ja robie od dluzszego czasu.
    Ten znacznik jest znacznikiem poprawnym, wiec nie widze zadnych przeszkod
    zeby go stosowac.
    Zazwyczaj dodaje tylko jeszcze title="Dane teleadresowe firmy X" i jest ok:)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera