  • 1. Data: 2009-03-24 23:39:12
    Temat: Śmierć RSS a korzyść Web Slices od IE8
    Od: Żaba <z...@N...tlen.pl>

    Nie wiem czy zapoznaliście się już z nowościami IE8 - ale ten nowy bajer jaki
    wprowadził Microsoft przewróci Internet do góry nogami.

    Web Slices czyli coś podobne w idei do RSS, ale wizualne z możliwością użycia
    dowolnej wersji HTMLa (nawet 3.2) i co najważniejsze dostępne od razu w przeglądarce
    wszyscy automatycznym powiadamianiem (nawet dźwiękowym).

    Pewnie wszyscy maniacy xml-a zarzucą brak sformalizowanego standardu, pobłażliwość
    dla bałaganiarstwa w kodzie itp.

    Ale zobaczcie, jaką drogą idzie Internet - WIZUALNĄ! - to autor ma mieć wpływ jak ma
    się wyświetlać jego informacja, po której stronie ma być grafika i jaką czcionką ma
    być napisany tekst.

    Użytkownik ze swoimi RSS-ami skazany jest na lepszy lub gorszy czytnik, zwykle słabe
    powiadamianie, trzeba odpalać dodatkowe narzędzie itp.

    A tu max prostota i to dla użytkownika, ale i dla autorów strony nie jest więcej
    pracy niż przy tworzeniu kanału RSS!

    Za rok czy dwa nikt nie będzie słyszał o RSS a wszyscy będą używać Web Slices!

  • 2. Data: 2009-03-25 00:46:09
    Temat: Re: Śmierć RSS a korzyść Web Slices od IE8
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 24.03.2009, Żaba <z...@N...tlen.pl> wroted:

    > Nie wiem czy zapoznaliście się już z nowościami IE8 - ale ten
    > nowy bajer jaki wprowadził Microsoft przewróci Internet do góry nogami.
    [...]
    > Za rok czy dwa nikt nie będzie słyszał o RSS a wszyscy będą używać
    > Web Slices!

    Ojej, Microsoft odkrył potęgę szeptanej propaganady?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 3. Data: 2009-03-25 01:16:12
    Od: p...@g...com

    Wystarczy używac Opery i bedzie bez dodatkowego narzędzia

  • 4. Data: 2009-03-25 01:43:16
    Od: "John76" <j...@p...onet.pl.TNIJ>

    Może i coś w tym jest bo jest już nawet plugin do FireFoxa 3.0
    WebChunks, który emuluje WebSlices!

    --
    John_7_6

  • 5. Data: 2009-03-25 07:18:05
    Od: "Latet" <x...@s...pl>

    > Za rok czy dwa nikt nie będzie słyszał o RSS a wszyscy będą używać Web Slices!

    Zabawne, ale ja wciaz nie znam _osobiscie_ nikogo, kto by na powaznie uzywal
    RSS...
    No moze paru geeków.

    latet

  • 6. Data: 2009-03-25 08:03:44
    Od: Colin <m...@g...com>

    Latet wrote:
    > Zabawne, ale ja wciaz nie znam _osobiscie_ nikogo, kto by na powaznie
    > uzywal RSS...
    > No moze paru geeków.

    Ja używam RSS, od kiedy Mozilla Thunderbird go obsługuje.
    Sprawdzam RSS kilka razy dziennie.

    Większość użytkowników pewnie zaczyna od jakiegoś niewygodnego czytnika
    (Google Reader, Firefox, IE) i szybko się zniechęca do tej metody
    czytania aktualności.

  • 7. Data: 2009-03-25 08:15:27
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Colin pisze:

> [...]
    >
    > Większość użytkowników pewnie zaczyna od jakiegoś niewygodnego czytnika
    > (Google Reader, Firefox, IE) i szybko się zniechęca do tej metody

    Google Reader niewygodny? Mam zupełnie inne odczucia. Właściwie
    zrezygnowałem z wykorzystywania Thunderbirda do RSSów i wszystkie
    interesujące mnie kanały czytam przez Google Readera, który najlepiej
    sprawdza się na małym ekranie Palmtopa.

    Jedyny moment kiedy mam czas na przeglądanie RSSów to, gdy siedzę na
    kiblu więc tutaj Google Reader + PDA sprawdza się idealnie. Szczerze
    powiem, że nawet nie wiem jak wygląda ten agregator w "normalnej"
    przeglądarce.
    Wrażliwych przepraszam - jak widać punkt widzenia zależy od punktu
    siedzenia :]

    Dla mnie RSS to podstawowy sposób docierania do nowinek ze świata WWW -
    więc ciągle dziwię, się że dla innych nie staje się "poważnym" kanałem
    zdobywania informacji... kto ma czas na łażenie po stronach?!

    --
    Radek N.

  • 8. Data: 2009-03-25 08:35:09
    Od: Ramok <c...@c...com>

    Latet pisze:
    > Zabawne, ale ja wciaz nie znam _osobiscie_ nikogo, kto by na powaznie
    > uzywal RSS...
    Obecnie nie wyobrażam sobie śledzenia nowinek bez jakiegoś kanału
    dystrybucji. Ogromna wygoda i oszczędność czasu. Najpierw korzystałem z
    Thunderbirda (wcześniej kilka innych programów, m.in. BlogBridge, ale
    żaden mi nie przypadł szczególnie do gustu). Odkąd jednak dowiedziałem
    się o NewsFox-ie, już nie szukam dalej (niektórzy użytkownicy NewsFox-a
    tłumaczą to tym, że do "Weba" od "klienta pocztowego" jednak lepszy jest
    "Browser" ;))) ).

    Nie przyglądałem się działaniu rozwiązania Microsoftu, ale jak tam
    wygląda sprawa ciężkość/"przepustowości" rozwiązania? Przez sieć
    przesyłany jest tylko wybrany fragment strony, czy też cała treść, a
    dopiero po stronie klienta "wyciągane" są odpowiednie dane? Dla mnie ma
    to niemałe znaczenie, gdyż niejednokrotnie "nowości" sprawdzam poprzez
    EDGE, a nawet GPRS...

    /Ramok

  • 9. Data: 2009-03-25 11:07:09
    Od: fv <f...@c...com>

    Żaba wrote:
    > Użytkownik ze swoimi RSS-ami skazany jest na lepszy lub gorszy czytnik, zwykle
    słabe powiadamianie, trzeba odpalać dodatkowe narzędzie itp.

    A RSS nie służył czasem do przedstawienia linku do serwisu w formie zachęcającej?
    Taka krótka prosta
    zajawka?

    WebSlices mogą zniechęcić do zaglądania na serwis, jednocześnie znacznie zwiększając
    jego
    obciążenie. Przy okazji w takim slice może być trudno wyświetlić jakiś piękny baner,
    więc tylko
    czekać aż portale zaczną WebSlices blokować...

    A później już z górki:
    "2010: Włącz WebSlices, oglądaj bannery i zarabiaj z nami"
    "2012: WebSlices kolejną plagą internetu jaką wcześniej były popupy"
    "2013: WebSlices to największa dziura od czasów ActiveX" ...

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 10. Data: 2009-03-25 11:34:19
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 25.03.2009, fv <f...@c...com> wroted:

    > A RSS nie służył czasem do przedstawienia linku do serwisu w formie
    > zachęcającej? Taka krótka prosta zajawka?

    Nadał służy. I nie ma specjalnych ograniczeń co do zawartości. Czytam
    kilka feedów w których umieszczane są wręcz pełne artykuły ze stylami,
    grafiką, osadzonym wideo itp. Na razie poza "och" i "ach" nie widzę
    żadnego punktu w których nowy MSowy wynalazek miałby mieć przewagę.

    GS