  • 1. Data: 2009-09-16 21:22:23
    Temat: ADSL U.S.Robotics 9105 i nie oryginalny zasilacz z laptopa...
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Witam
    Mam stary router ADSL U.S.Robotics 9105 ale bez zasilacza.
    Podłaczyłem do niego zasilacz od starego laptopa IBM T22 bo pasuje napięciem
    16V.
    Widzę że router działa z tym zasilaczem (zasilacz ma 4.5 A a sam roter
    potrzebuje zaledwie 1,2 A) ale mam pytanko
    czy zasilacz od laptopa może działać non stop ??? router potrzebuje 1,2 A
    natomiast zasilacz od laptopa ma nadwyżkę 4,5 A więc teoretycznie będzie
    mało obciążony i nie powinien się grzać...
    Czy to jest bezpieczne ? zasilacz ma chodzić non stop z routerem nie chciał
    bym aby się coś skopciło... nie wiem czy zasilacze do laptopów są
    przewidziane też do stałej pracy.

  • 2. Data: 2009-09-16 22:01:38
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Benek napisał:
> [...]
    > Czy to jest bezpieczne ? zasilacz ma chodzić non stop z routerem nie chciał
    > bym aby się coś skopciło... nie wiem czy zasilacze do laptopów są

    Używam dwóch zasilaczy laptopowych (jeden chyba od Toshiby drugi od
    FujitsuSiemens - choć i to chińczyk i tamto chińczyk) do zasilania
    koncentratorów 3Com-a. W przeciwieństwie do oryginalnych zasilaczy
    3Com-a (też małe/żółte) działają nieprzerwanie od kilku lat.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2009-09-16 23:06:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Benek pisze:
    > Witam
    > Mam stary router ADSL U.S.Robotics 9105 ale bez zasilacza.

    ARGH... Wskutek zgubnej lektury miałem przez chwilę dziwne wrażenie
    przez tę nazwę ;) (tak, odświeżałem Asimowa ;) )

    > Podłaczyłem do niego zasilacz od starego laptopa IBM T22 bo pasuje
    > napięciem 16V.

    I cymes.

    > Widzę że router działa z tym zasilaczem (zasilacz ma 4.5 A a sam roter
    > potrzebuje zaledwie 1,2 A) ale mam pytanko
    > czy zasilacz od laptopa może działać non stop ???

    Musi. W końcu na komputerze możesz pracować non-stop.

    > router potrzebuje 1,2 A
    > natomiast zasilacz od laptopa ma nadwyżkę 4,5 A więc teoretycznie będzie
    > mało obciążony i nie powinien się grzać...

    No, trochę się grzać będzie, ale na pewno nie będzie przeciążony - wręcz
    przeciwnie.

    > Czy to jest bezpieczne ? zasilacz ma chodzić non stop z routerem nie chciał
    > bym aby się coś skopciło...

    Zakładając, że zasilacz jest OK jakościowo jak na zasilacz do laptopa,
    to oczywiście - z normalnym zastrzeżeniem dotyczącym jakości
    dostarczanego prądu elektrycznego, wyładowań mogących walnąć w siec
    energetyczną itepe.

    > nie wiem czy zasilacze do laptopów są
    > przewidziane też do stałej pracy.

    Powinny być.

  • 4. Data: 2009-09-16 23:36:17
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 16, 11:22 pm, "Benek" <a...@g...pl> wrote:
    > zasilacz od starego laptopa IBM T22

    [...]

    > czy zasilacz od laptopa może działać non stop ???

    Od TEGO laptopa - może. To znaczy, może paść niezależnie od pogody,
    jak każde urządzenie na świecie, ale nie musisz się obawiać ciągłej
    pracy.

    Obawy miałbym przy jakimś zasilaczu od ultrabudżetowego noname-lapka,
    ale nawet wtedy to raczej nie przy obciążeniu raptem 30% znamionowego.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2009-09-17 19:29:30
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Benek wrote:
> [...]
    > Czy to jest bezpieczne ? zasilacz ma chodzić non stop z routerem nie
    > chciał bym aby się coś skopciło... nie wiem czy zasilacze do laptopów

    nie bardzo pasuje :
    http://pdfs.icecat.biz/pdf/380536-6369.pdf
    Input Power requirement: 16VAC,1.2A , chyba ze miales laptopa zasilanego
    napieciem zmiennym
    Duzo starych modemow adsl potrzebuje zmiennego do pracy - latwo i tanio
    utworzyc z niego ujemne napiecie potrzebne w czesci "telefonicznej"

  • 6. Data: 2009-09-21 07:22:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Duzo starych modemow adsl potrzebuje zmiennego do pracy - latwo i tanio
    > utworzyc z niego ujemne napiecie potrzebne w czesci "telefonicznej"

    potwierdzam,
    odnotowałem niewłasciwą pracę modułu adsl takiego routera
    przy podłaczeniu zasilacza 12V- (oryginalny "zaginął")
    wszystko inne hula poprawnie ale adsl nie

  • 7. Data: 2009-09-21 09:40:40
    Temat: Re: ADSL U.S.Robotics 9105 i zasilacz
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Oryginalne zasilacze USRobotics - w szczególności te na napięcie zmienne - są do
    dostania na pęczki i za grosze np. na stołecznym
    Wolumenie, grzebiesz sobie w wielkim kartonie, przebierasz i szukasz :-)
    Nie pamietam w jaki dzień tygodnia jest najwięcej sprzedawców - sobota, niedziela?
    JaC

    -----