  • 1. Data: 2009-09-16 12:21:37
    Temat: Zamiennik diody 1N 4001/4002
    Od: u...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam pytanie do bardziej doświadczonych:) Ja niestety jestem laikiem.

    Czy dioda RGP30D będzie nadawała się jako mocniejszy zamiennik diody 1N 4001?
    RGP30D ma 3A, 1N 4001 ma 1A.
    Oryginalnie zastosowano diodę 1N 4002, niestety nie mogłem jej kupić, a mam
    rozbebeszony samochód. 1N 4001 grzeje się.
    Zastosowanie: instalacja samochodowa 12V, pobór prądu to kilka małych żarówek do
    oświetlenia wnętrza samochodu.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-09-16 12:44:36
    Temat: Re: Zamiennik diody 1N 4001/4002
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    u...@p...onet.pl nabazgrał(a):

    > Czy dioda RGP30D będzie nadawała się jako mocniejszy zamiennik diody 1N 4001?

    Tak

    > RGP30D ma 3A, 1N 4001 ma 1A.
    > Oryginalnie zastosowano diodę 1N 4002, niestety nie mogłem jej kupić, a mam

    1N4002 też ma prąd 1 A, a tylko napięcie dopuszczalne w kierunku
    zaporowym wyższe .

    G.B.

  • 3. Data: 2009-09-16 12:57:59
    Od: u...@p...onet.pl

    >  1N4002 też ma prąd 1 A, a tylko napięcie dopuszczalne w kierunku
    > zaporowym wyższe .
    Tak, to wiem.

    Dzięki bardzo za pomoc!

    Mariusz

  • 4. Data: 2009-09-16 14:18:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > rozbebeszony samochód. 1N 4001 grzeje się.
    > Zastosowanie: instalacja samochodowa 12V, pobór prądu to kilka małych żarówek do

    Najpopularniejsze są 1N4007 - możesz spokojnie taką wstawić :)

  • 5. Data: 2009-09-17 08:00:31
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozbebeszony samochód. 1N 4001 grzeje się.
    > Zastosowanie: instalacja samochodowa 12V, pobór prądu to kilka małych

    Podejrzewam, że już od jakiegoś czasu produkowane są tylko 1N4007 (na
    1000V).
    Dla upartych (którzy koniecznie chcą kupić diodę na niższe napięcie) od
    czasu do czasu przestawiają drukarkę i
    na niektórych z nich piszą 1N4006,1N4005,....,1N4001.
    Tylko, że nie każdy sklep bierze pod uwagę istnienie tych upartych ;-)

    Dlatego najpopularniejsza jest 1N4007 do kupienia wszędzie, ale grzała się
    będzie tak samo jak 1N4001.
    Elementy elektroniczne mogą być nawet solidnie ciepłe.
    Podziel łączną moc tych żarówek przez 12V to wyjdzie ci prąd przez nie
    pobierany. Jeśli więcej od 1A to teoretycznie trzeba coś mocniejszego niż
    któraś z 1N400x.
    P.G.

  • 6. Data: 2009-09-20 12:35:23
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > rozbebeszony samochód. 1N 4001 grzeje się.
    Równie dobrze będzie grzała każda inna, problem jest w tym że spadek
    napięcia na diodzie razy prąd da nam moc zamienioną w ciepło i albo to
    ciepło wypromieniujemy np. radiatorem albo spróbujemy zmniejszyć moc
    stosując diodę o mniejszym spadku napięcia, poszukaj diody Shotky na podobny
    prąd.
    Piotr

  • 7. Data: 2009-10-20 16:34:32
    Od: AS <a...@w...pl>

    Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Podziel łączną moc tych żarówek przez 12V to wyjdzie ci prąd przez nie
    > pobierany. Jeśli więcej od 1A to teoretycznie trzeba coś mocniejszego
    i montować na długich nogach jak jest miejsce, bo one i druk służą do
    odprowadzania ciepła
    Pozdra

    AS