  • 1. Data: 2009-09-16 08:20:51
    Temat: mikrofon i podłączenie linie-in
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

    Witam!

    Chciałbym prosto podłączyć "zwykły" mikrofon (elektretowy) do
    playrka/recordera mp3, ale jest tylko wejście
    line-in...

    Doradźcie proszę jak to skutecznie podłączyć ?
    Czy można zrobić prościutki przedwzmacniaczyk, ew. kupić gotowca ? Nie musi
    mieć żadnych bajerów, ale
    zasilaie bateryjne i dobrą jakość( jakość dopasowaną do mikrofonu za 150zł)

    A może rozebrać mp3 i zamiast mikrofou wbudowanego zrobić wtyczkę na
    zewnętrzny ? Jest to wykonalne ?

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2009-09-16 10:09:16
    Temat: Re: mikrofon i podłączenie linie-in
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > musi mieć żadnych bajerów, ale
    > zasilaie bateryjne i dobrą jakość( jakość dopasowaną do mikrofonu za

    Można dorobić. Z gotowców to raczej kit. Nie widziałem takich urządzeń w
    sprzedaży.

    > A może rozebrać mp3 i zamiast mikrofou wbudowanego zrobić wtyczkę na
    > zewnętrzny ? Jest to wykonalne ?

    Ten wewętrzny mikrofon jest elektretowy.
    Nie napisałeś jaki jest ten za 150zł. Jeżeli dynamiczny, to nie będzie
    dopasowania - nadal potrzebny przedwzmacniacz.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-09-16 10:51:41
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    np. taki mikrofonik, to jest elektretowy
    http://www.allegro.pl/item734156656_mikrofon_olympus
    _me_10.html

    Niestety, widzę po wtyku że jest mono... a potrzebuję stereo.

    I pewnie wbudowany mikrofinik w mp3 też jest mono więc nic mi nie da
    wlutowywanie gniazda na zewnętrzny mic.

    Szukam zatem maleńkiego przedwzmacniacza stereo do mikrofonu elekretowego
    ( i podłączę pod line-in stereo)...

    pzdr! Nix

  • 4. Data: 2009-09-16 11:14:15
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > np. taki mikrofonik, to jest elektretowy
    > http://www.allegro.pl/item734156656_mikrofon_olympus
    _me_10.html

    Cena może powala, jakość taka sama jak tego wbudowanego w mp3.

    > Niestety, widzę po wtyku że jest mono... a potrzebuję stereo.

    Mikrofon stereofoniczny??????
    Co prawda widziałem kiedyś taki wynalazek, ale bardziej się to nazywało niż
    działało.

    > Szukam zatem maleńkiego przedwzmacniacza stereo do mikrofonu elekretowego
    > ( i podłączę pod line-in stereo)...

    Proponuję przejrzeć ofertę firm sprzedających kity (Jabel, Nord, AVT)

    Jeżeli to ma być mikrofon elektretowy, to powinien (warto sprawdzić)
    zadziałać bez wzmacniacza.
    Oczywiście zasilanie jest konieczne.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2009-09-16 11:19:12
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

    > Proponuję przejrzeć ofertę firm sprzedających kity (Jabel, Nord, AVT)
    >
    > Jeżeli to ma być mikrofon elektretowy, to powinien (warto sprawdzić)
    > zadziałać bez wzmacniacza.
    > Oczywiście zasilanie jest konieczne.

    Czyli do wejścia typowego line-in (nie wiem jakie dokładnie ma poziomy
    sygnałów, ale powiedzmy że standard)
    mogę podłączyć mikrofon elektretowy wprost??? bez wzmacniacza ???

    Zawsze myślałem że mikrofon daje ok 1mV, a czułość linni jest ok 100mV czyli
    szans jednak nie będzie..?

    pzdr! Nix.

  • 6. Data: 2009-09-16 11:41:32
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > mogę podłączyć mikrofon elektretowy wprost??? bez wzmacniacza ???
    >
    > Zawsze myślałem że mikrofon daje ok 1mV, a czułość linni jest ok 100mV

    Mikrofony dynamiczne mają sygnał wyjściowy na poziomie 5mV i to są z reguły
    mikrofony dobrej jakości. Jeszcze lepsze są mikrofony pojemnościowe, lecz
    wymagają zasilania dosyć wysokim napięciem (ok 30V) Nie pamiętam jaki mają
    poziom sygnału wyjściowego.
    Uproszczoną wersją mikrofonu pojemnościowego, są mikrofony elektretowe które
    mają wbudowany wzmacniacz, dlatego potrzebują zasilania - jakość marna. Są
    dwukońcówkowe i trzykońcówkowe, ale jedne i drugie trzeba zasilać.
    Jeżeli wejście mp3 jest nieco niestandardowe to sygnał powinien wystarczyć.
    Standard to 0.7V o ile dobrze pamiętam. 100mV z elektretowego to raczej nie
    problem. Spotkałem się (chyba to była polska konstrukcja) z sygnałem
    wyjściowym na poziomie 1V.
    Oczywiście mówimy o sygnale na nieobciążonym mikrofonie. Jak obciąży
    mikrofon mp3?

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2009-09-16 12:58:49
    Od: "MiKhau" <Q...@w...pl>

    (...)
    > playrka/recordera mp3, ale jest tylko wejście
    > line-in...
    (...)

    A jaki to plejerek/recorderek?
    Moze na wejściu ma nap.stałego ze 4V czym moze zasilić elektretową kapsułkę?

    Pzdr
    MK

  • 8. Data: 2009-09-16 13:43:39
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

    > A jaki to plejerek/recorderek?
    > Moze na wejściu ma nap.stałego ze 4V czym moze zasilić elektretową
    > kapsułkę?
    >
    > Pzdr
    > MK

    to ma być to konkretnie...

    http://www.allegro.pl/item738926390_markowy_packardb
    ell_vibe100_3_gb_pamieci_fv_gw.html

    ma wbudowany aku,( pewnie ze 3,6V?)

    Ale obawiam się, że żaden mikrofon nie pójdzie po wejściu line-in... toż to
    byłby cud :))))

    Patrzyłem trochę na opisy mikrofonów i niektórzy sprzedawcy ostrzegają że
    mikrofon
    nie działa na line-in ( a przyajmniej nie działa dobrze) co jest logiczne...

    pzdr! Nix

  • 9. Data: 2009-09-16 23:17:18
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Desoft napisał:

> [...]
    > Uproszczon? wersj? mikrofonu pojemno?ciowego, s? mikrofony elektretowe które
    > maj? wbudowany wzmacniacz, dlatego potrzebuj? zasilania - jako?ae marna. S?
    > dwukoncówkowe i trzykoncówkowe, ale jedne i drugie trzeba zasilaae.
    > Je?eli wej?cie mp3 jest nieco niestandardowe to sygna? powinien wystarczyae.
    > Standard to 0.7V o ile dobrze pamietam. 100mV z elektretowego to raczej nie
    > problem. Spotka?em sie (chyba to by?a polska konstrukcja) z sygna?em
    > wyj?ciowym na poziomie 1V.
    > Oczywi?cie mówimy o sygnale na nieobci??onym mikrofonie. Jak obci??y

    A skąd tych bzdur nabrałeś???

    Po kolei:

    Przeciętny mikrofon dynamiczny o impedancji w granicach 200 Ohm daje
    przeciętnie 0.5mV, najmocniejsze lekko ocierają się o 2mV. 5mV to chyba
    z transformatorem mikrofonowym da.

    Mikrofon pojemnościowy wymaga bezwzględnie wzmacniacza umieszczonego
    bezpośrednio przy mikrofonie - bo jakiekolwiek łączenie kablem struktury
    mikrofonu skutecznie ubije jego działanie - zmiana pojemności mikrofonu
    jest minimalna w stosunku do jego pojemności spoczynkowej a ta wynosi
    niewiele pikofaradów - jak dołożyć do tego pojemność kabla to można
    zmian nie wydłubać spod zakłóceń.

    Mikrofon elektretowy ma taką jakość jaką ma - jeśli jest to elektreciak
    po dwadzieścia groszy w hurcie to jakość jest ciut lepsza niż
    telefoniczna ale jeśli potrzeba mikrofonu lepszego to nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby zrobić (i robi się tylko trzeba ciut za nimi
    pochodzić) mikrofon o znacznie lepszej charakterystyce. Ogólnie im
    mikrofon ma mniejszą średnicę membrany tym łatwiej uzyskać równomierna
    charakterystykę akustyczną.
    I na koniec - 100mV dla mikrofonu elektretowego w postaci osiągalnej w
    handlu to wartość ciut trudna do osiągnięcia - zwykle poziomy napięć
    kończą się w okolicach 50mV.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2009-09-17 08:42:03
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

    --

    To by znaczyło że z typowym wejściem line-in mikrofon będzie jednak
    współpracował?

    pzdr! Nix