  • 1. Data: 2009-03-09 13:00:38
    Temat: APC Smart UPS 1000 - automatyczne zamknięcie systemu przy np. 10% mocy - JAK?
    Od: Wojtek <w...@i...pl>

    Witam

    Moje pytanie jest może dość dziwne, ale kombinowałem na różne sposoby
    i nie mogę się połapać, ale może do rzeczy...

    Mam UPSa jak w tytule. Podtrzymuje on niewielki serwerek. Jest on z
    nim połączony przy pomocy kabla RS232. Na serwerze zainstalowany jest
    PowerChute Business Edition (Console / Server / Agent) w wersji 7.0.5.

    I teraz pytanie: w jaki sposób skonfigurować to oprogramowanie/ups aby
    w przypadku zaniku napięcia automatycznie zamykało system na tym
    serwerku (SBS 2003) po osiągnięciu przez baterie poziomu, np. 15 czy
    10% mocy? Może banalne ale nie mogę się połapać...

    TIA

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-03-09 15:36:23
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
[...]

    ================
    To istnieje taka możliwość? Zwykle takie programy polegają na kojarzeniu
    eventów z reakcjami na nie. Jeśli nie można zaprogramować wysłanie sygnału
    przy określonej pojemności baterii, to i nie będzie można uruchomić procesu
    zamykania. Z pewnością ups wysyła sygnał w momencie wyczerpania baterii, ale
    wątpię czy da sie ustawić określony procent.

  • 3. Data: 2009-03-09 17:00:46
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gp3d1p$9fr$1@news.dialog.net.pl>, MC napisał(a):

> [...]

    apcupsd.conf:
    # If during a power failure, the remaining battery percentage
    # (as reported by the UPS) is below or equal to BATTERYLEVEL,
    # apcupsd will initiate a system shutdown.
    BATTERYLEVEL 10

    > To istnieje taka możliwość?

    Oczywiście, że istnieje.

> [...]
    > przy określonej pojemności baterii, to i nie będzie można uruchomić procesu

    Albo próbkowania co jakiś czas i sprawdzania pozostałego poziomu.
    Tak samo działają baterie w laptopach.

    > Z pewnością ups wysyła sygnał w momencie wyczerpania baterii, ale
    > wątpię czy da sie ustawić określony procent.

    PS: naucz się cytować posty.

    Jacek

  • 4. Data: 2009-03-09 17:06:38
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <s...@n...dyski.one.pl>, Jacek Kalinski
    napisał(a):

> [...]
    > # (as reported by the UPS) is below or equal to BATTERYLEVEL,
    > # apcupsd will initiate a system shutdown.

    Zapomniałem dodać, że szukaj go pod apcupsd:
    http://www.apcupsd.com/

    Jacek

  • 5. Data: 2009-03-09 17:39:39
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > serwerku (SBS 2003) po osiągnięciu przez baterie poziomu, np. 15 czy
    > 10% mocy? Może banalne ale nie mogę się połapać...

    ja mam takiego upsa z drugim kompletem akumulatorów. niestety, w wypadku
    zaniku prądu UPS natychmiast zamyka system. wkońcu sie wkurzyłem
    wypiąłem kabelek com i komp chodzi przez godzine ( monitor 21cali) i na
    akumulatorach jest 12.3V... dalej nie sprawdzałem. kabelek com już nigdy
    nie został wpięty.

    ToMasz

  • 6. Data: 2009-03-09 20:00:47
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kabelek com i komp chodzi przez godzine ( monitor 21cali) i na
    > akumulatorach jest 12.3V... dalej nie sprawdzałem. kabelek com już nigdy

    Wybacz komentarz, ale to troche lamerskie podejscie.. to cos, jak wygrywanie
    z komputerem w szachy za pomoca wyjecia wtyczki zasilania :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 7. Data: 2009-03-09 20:31:23
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Michal AKA Miki pisze:
> [...]
    >>

    > Wybacz komentarz, ale to troche lamerskie podejscie.. to cos, jak
    > wygrywanie z komputerem w szachy za pomoca wyjecia wtyczki zasilania :)
    trafna uwaga. Mnie jednak wszystko sie pochrzaniło po wymianie
    akumulatorów. niby robiłem jakies czary z kabibracją elektroniki, potem
    akumulatorów - nic nie dało. Tak wiec znalazłem inne wyjscie.
    ToMasz

  • 8. Data: 2009-03-10 00:45:08
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrngraipu.d12.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > PS: naucz się cytować posty.

    A konkretnie co ci leży na wątrobie? Zdaje się, że to raczej ty masz kłopoty
    ze zrozumieniem zasad cytowania skoro kierujesz do mnie odpowiedź na pytanie
    mojego poprzednika.

  • 9. Data: 2009-03-10 08:50:58
    Od: Wojtek <w...@i...pl>

    On 9 Mar, 18:06, Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    wrote:

    > Zapomniałem dodać, że szukaj go pod apcupsd:http://www.apcupsd.com/
    >
    > Jacek

    Witam

    Dzięki za info, ale wolałbym użyć do tego celu załączonego
    oprogramowania PowerChute...
    Nie posiada ono takiej funkcjonalności?

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 10. Data: 2009-03-12 21:47:27
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <c...@s...go
    oglegroups.com>,
    Wojtek napisał(a):

    > Dzięki za info, ale wolałbym użyć do tego celu załączonego
    > oprogramowania PowerChute...
    > Nie posiada ono takiej funkcjonalności?

    Niestety. Gdyby posiadało, to:
    1. znalazłbyś taką opcję,
    2. napisałbym gdzie ona jest.

    PS: dlaczego nie możesz użyć podanego oprogramowania?
    Nie masz się co obawiać legalności - jest w 100% legalne również
    do komercyjnego użytku. I używają go dziesiątki tysięcy osób.

    Jacek