  • 1. Data: 2009-03-09 09:43:10
    Temat: martwe piksele ale zywe
    Od: "zwierz internetowy" <a...@i...org>

    Dostałem starego laptopa i niestety ma na matrycy rozsiane jakby białe
    kropki, co najlepiej widać na białym i innych jasnych tłach. Na czarnym
    tego nie widać, martwe piksele to więc nie są, raczej zbyt żywe ;) Jak
    się nazywa takie uszkodzenia?

  • 2. Data: 2009-03-09 10:05:00
    Temat: Re: martwe piksele ale zywe
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > tego nie widać, martwe piksele to więc nie są, raczej zbyt żywe ;) Jak się

    białe kropki najlepiej widoczne na białym ?

    mogą być martwe albo gorące pixele czyli 3 kolory albo subpixele czyli jeden
    z kolorów

  • 3. Data: 2009-03-09 10:18:09
    Od: "zwierz internetowy" <a...@i...org>

    Użytkownik "Piter" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > białe kropki najlepiej widoczne na białym ?
    >
    > mogą być martwe albo gorące pixele czyli 3 kolory albo subpixele czyli
    > jeden z kolorów

    Te piksele mają kolor taki sam jak tło, jednak zawsze są jaśniejsze, jak
    gwiazdy na niebie, za to na czarnym wszystko jest w porządku. Czyli to
    się nazywa gorące piksele?

  • 4. Data: 2009-03-09 10:33:23
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    > Te piksele mają kolor taki sam jak tło, jednak zawsze są jaśniejsze, jak
    > gwiazdy na niebie, za to na czarnym wszystko jest w porządku. Czyli to się
    > nazywa gorące piksele?

    hmmmmm... zdarzają się też takie częściowo uszkodzone, że właśnie są
    jaśniejsze/ciemniejsze ale to raczej rzadko, a skoro mówisz że jest ich
    wiele to tym bardziej

  • 5. Data: 2009-03-09 10:48:27
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    zwierz internetowy pisze:
> [...]
    > kropki, co najlepiej widać na białym i innych jasnych tłach. Na czarnym
    > tego nie widać, martwe piksele to więc nie są, raczej zbyt żywe ;) Jak

    Jak mozna widziec biale na bialym?
    Jesli widac je na bialym to martwe - niedobrze. Jesli na czarnym,
    to tzw. gorace (nie martwe) piksele. Rokowania lepsze...

    W PCWK był artykuł dla programistów, ale chyba załączają tez
    gotowy soft dla tych, co nie programuja:

    http://www.pcworld.pl/artykuly/55452_0/Piksele.do.re
    montu.html

    pozdro
    --
    A S

  • 6. Data: 2009-03-09 11:31:47
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Pewnie ma coś na matrycy (może pił herbatę z miodem). :-)
    Kiedyś koleżanka jadła zupę i późej miała takie jakby mini soczewki, które
    rozjaśniały piksele. Przetarłem wilgotną husteczką i już zniknęły. :-)

  • 7. Data: 2009-03-09 15:16:40
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    zwierz internetowy pisze:
> [...]
    > kropki, co najlepiej widać na białym i innych jasnych tłach. Na czarnym
    > tego nie widać, martwe piksele to więc nie są, raczej zbyt żywe ;) Jak

    A przemieszczają się te piksele? Bo wiele razy widziałem takie
    maciupeńkie robaczki, co pomiędzy warstwy weszły. Wyjść nie umiały i
    potem w którymś miejscu zostawały. Jedyne wyjście, to rozebrać matrycę.

  • 8. Data: 2009-03-09 16:55:56
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 09 Mar 2009 16:16:40 +0100, BQB napisał(a):

    > A przemieszczają się te piksele? Bo wiele razy widziałem takie
    > maciupeńkie robaczki, co pomiędzy warstwy weszły. Wyjść nie umiały i
    > potem w którymś miejscu zostawały. Jedyne wyjście, to rozebrać matrycę.

    Jak robaki żyją, to można spróbować je wyprowadzić świecąc z boku latarką
    lub programem:
    http://wesweb.de/index.php?option=com_content&task=v
    iew&id=21&Itemid=36

    Na martwe piksele też są programy:
    http://udpix.free.fr/
    lub wygooglać jak się masuje martrycę.

    Pewnie nie pomoże, ale spróbować można.

    --
    GLaF

  • 9. Data: 2009-03-10 16:46:52
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    GLaF pisze:
    > Na martwe piksele też są programy:
    > http://udpix.free.fr/

    Ciemnotą ludzi nie karm;) Żaden program nie naprawi uszkodzenia
    sprzętowego. Jeśli to są naprawdę uszkodzenia sprzętowe to nic im nie
    pomoże.

    > lub wygooglać jak się masuje martrycę.

    To już prędzej. Sam sobie jednego wymasowałem ;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 10. Data: 2009-03-10 16:52:15
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2009 17:46:52 +0100, Tomaszek napisał(a):

    > Ciemnotą ludzi nie karm;) Żaden program nie naprawi uszkodzenia
    > sprzętowego. Jeśli to są naprawdę uszkodzenia sprzętowe to nic im nie
    > pomoże.

    Przecież dopisałem:
    > Pewnie nie pomoże, ale spróbować można.
    A czytałem opinie ludzi, którzy twierdzą, że rozruszanie martwych pikseli
    takimi programami pomogło.

    --
    GLaF