  • 31. Data: 2009-01-07 16:14:18
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    axel pisze:
    > Wwww.... PRL-u, czyli w systemie dyktatorskim, obowiązkowo trzeba było
    > ZAREJESTROWAĆ odbiornik RTV, aby dyktator wiedział kto go ma !

    Hmm... Drugą Rzeczpospolitą też nazwiesz państwem dyktatorskim? A
    Republikę Francuską (numer obojętny). A Zjednoczone Królestwo - według
    Ciebie to dyktatura?

    No więc przygotuj się na największe zdziwienie w Twoim życiu: w
    wymienionych wyżej państwach było i jest *dokładnie* tak samo.

    [...]
    > iiii...jeżeli ktoś opłaca abonament za odkodowanie i oglądanie telewizji
    > kablowej czy TV SAT-u (w tym z programami TVP ! ) to....NIE POWINIEN już
    > drugi raz płacić abonamentu za TVP na poczcie !!!!
    > Przecież telewizje kanałowe i TV SAT-y ściągają z nas haracz i płacą TVP za
    > jej programy !!!!

    A płacą? Jeśli tak, to w tym punkcie masz rację - telewizja opłacana z
    abonamentu powinna być udostępniana bezpłatnie platformom cyfrowym i
    sieciom kablowym, zwłaszcza że mają one obowiązek dostarczania tych
    programów.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 32. Data: 2009-01-07 20:50:50
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Cześć Marek (UK).

    On Wed, 7 Jan 2009, Marek (UK) wrote:

    | zero. mają ustawowy zakaz.
    | dlatego np. BBC World News nie moze nadawac w UK, bo emituje reklamy.

    "BBC Worldwide Limited" niewiele ma wspolngo z BBC - jest zupelnie
    inaczej finansowana - nie z abonamentu i ma inny cel, podobny do
    British Council.

    Pierwowzor to BBC World Service - "External Services of the BBC",
    finansowany bez ukrywania, z dotacji rzadowych.
    Nazywanie BBC WS: "public radiostation, politically independent,
    non-profit and commercial-free", jest co najmniej fikcja.

    Istnieje tez "BBC News" TV, ktora nadaje czeste rownolegle te
    same audycje, na terenie UK.

    -=-=-=-=-
    Z mojego odczucia BBC jest chyba najbardziej cenzurowana i sterowaną
    przez rzad organizacją. Eric Arthur Blair - Gorge Orwell, ksiazke
    Nineteen Eighty-Four (Rok 1984), oparl wlasnie na doswiadczeniach
    z pracy w BBC.

    -=-=-
    W Polsce podobna role pelni Bielsat TV.

    Analog w USA to Wolna Europa.
    Najpierw oficjalnie finansowana (do 1971), przez Central
    Intelligence Agency - pozniej nazwano to eufemistycznie
    Organizacjami Spolecznymi.

    Pzdr.J.P.

    ps
    ja z bbc biore wszystko co najlepsze, a jest tego sporo
    natomiast za dlugo mam z nimi do czynienia, zeby byc naiwnym

  • 33. Data: 2009-01-07 23:01:21
    Od: "Marek (UK)" <n...@u...na.newsach>

    Cześć Jerzy Pastusiak
    Wed, 7 Jan 2009 21:50:50 +0100 w
    ecin.pl> napisałeś:

    > Cześć Marek (UK).

    > "BBC Worldwide Limited" niewiele ma wspolngo z BBC - jest zupelnie
    > inaczej finansowana

    porównaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/BBC_News
    http://pl.wikipedia.org/wiki/BBC_World_News
    napisalem i podtrzymuję, ze stacja pod szyldem BBC, nadająca reklamy,
    nie moze pojawic sie na rynku UK.

    > Istnieje tez "BBC News" TV, ktora nadaje czeste rownolegle te
    > same audycje, na terenie UK.

    otóż to - czemu są dwie podobne stacje, robione po części przez tych
    samych dziennikarzy i z niektorymi identycznymi materiałami?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2009-01-07 23:20:45
    Od: Mane <m...@g...pl>

    Golibroda pisze:

    > Jakie macie doświadczenia w tym temacie ? , ustawę znam.

    Powinni to w p... zlikwidowac, jak i inne KRUSy, doplaty do nie ciagle
    przynoszacego straty PKP, gornictwa, rolnictwa itp.

  • 35. Data: 2009-01-08 00:13:42
    Od: z <z...@g...pl>

    Mane pisze:

    > Powinni to w p... zlikwidowac, jak i inne KRUSy, doplaty do nie ciagle
    > przynoszacego straty PKP, gornictwa, rolnictwa itp.

    I nie będzie nic?
    Z jakiej choinki się urwałeś? :-)
    Też mi się "władza ludu" nie podoba. Tylko jest mały problem jak wybrać
    tego króla.
    Póki co jesteś Europejczykiem i musisz krakać jak napisano w dyrektywach.

    zch

  • 36. Data: 2009-01-08 10:16:00
    Od: SW3 <s...@p...spamerzy-won.fm>

    Dnia 07-01-2009 o 21:50:50 Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    napisał(a):

    > natomiast za dlugo mam z nimi do czynienia, zeby byc naiwnym

    Ale to chyba oczywiste, że telewizje rządowe są zależne od rządu. I skoro
    już muszą istnieć (moim zdaniem rząd powinien mieć jeden kanał radiowy i
    jeden telewizyjny do transmitowania obrad sejmu, orędź prezydenta,
    premiera i informowania o poczynaniach władz) to powinny być finansowane
    wsprost z budżetu państwa a nie z osobnego podatku zwanego abonamentem.
    Bez bredzenia o misji, usłudze publicznej itp.

    --
    SW3

  • 37. Data: 2009-01-08 17:24:05
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik SW3 napisał:

> [...]
    > być finansowane wsprost z budżetu państwa a nie z osobnego podatku
    > zwanego abonamentem. Bez bredzenia o misji, usłudze publicznej itp.

    ale sejm to tez misja :-)

  • 38. Data: 2009-01-08 19:23:52
    Od: "Jacek Tusuński" <s...@g...pl>