  • 31. Data: 2012-07-09 10:19:35
    Temat: Re: Ada 2012 Rationale
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sunday, July 8, 2012 10:48:43 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

    > Chociaż... co jest złego z Javą? Z punktu widzenia geeka nie ma to znaczenia, bo
    geeków i tak nikt nie słucha, ale z punktu widzenia managera problem z Javą jest
    fundamentalny - w tej chwili chyba już nikt nie rozumie o co chodzi Oraclowi w
    procesie z Googlem.

    Podaj mi choc jeden powod, dla ktorego menagera ten proces ma obchodzic.

    RW

  • 32. Data: 2012-07-09 13:45:12
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2012 10:19:35 UTC+2 użytkownik Roman W napisał:

> [...]
    procesie z Googlem.

    > Podaj mi choc jeden powod, dla ktorego menagera ten proces ma obchodzic.

    Faktycznie, naiwność. Czyli nie tylko nikt nie słucha geeków, ale prawników też nikt
    nie słucha.

    To kogo słucha manager?

    Jeśli z zasady nikogo nie słucha, to masz powód, dla którego Ada może być użyta tylko
    tam, gdzie managerów jeszcze nie ma - czyli w startupach. I nie jest to wyłącznie
    problem Ady - dotyczy to w równym stopniu Go, Scali, itd.

    (Tych firm, które już w Adzie/Go/Scali siedzą, nie liczymy, bo utrzymanie kursu nie
    jest problemem, problemem jest tylko jego zmiana.)

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 33. Data: 2012-07-09 14:13:28
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, July 9, 2012 12:45:12 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    procesie z Googlem.

    > Faktycznie, naiwność. Czyli nie tylko nikt nie słucha geeków, ale prawników też

    No dobra, ale jakie sa argumenty prawnikow? Czy Oracle moze retroaktywnie kazac
    ludziom placic za uzywanie Java SDK, ktore juz zostalo puszczone na licencji
    Open Source?

    > To kogo słucha manager?

    Manager przede wszystkim wie, ze programistow Javy jest na rynku na peczki, a
    programistow Ada niewielu.

    I byc moze rowniez slyszal, czym sie konczy radosne wprowadzanie do korporacji
    takich jezykow jak Haskell czy F#.

    RW

  • 34. Data: 2012-07-09 14:58:34
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-09, Roman W <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > programistow Ada niewielu.
    >
    > I byc moze rowniez slyszal, czym sie konczy radosne wprowadzanie do korporacji

    Generalnie kończy się tym, że może i niezbyt łatwo znaleźć już gotowego
    programistę dla tych języków, ale z kolei skrajnie trudno znaleźć
    kretyna-programistę piszącego w tych językach. S/N ratio jest całkiem
    niezłe.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 35. Data: 2012-07-09 15:37:24
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, July 9, 2012 1:58:34 PM UTC+1, Stachu &#39;Dozzie&#39; K. wrote:

> [...]
    > programistę dla tych języków, ale z kolei skrajnie trudno znaleźć
    > kretyna-programistę piszącego w tych językach. S/N ratio jest całkiem

    Ale to nie jest tak, ze najniebezpieczniejsi sa tacy prymitywni kretyni, ktorzy nie
    sa w stanie nauczyc sie Haskella czy Ady. Kompletny kretyn kompromituje sie dosc
    szybko i jest latwy do wylapania, jesli nie na rozmowie kwalifikacyjnej to w trakcie
    okresu probnego. Najgorsi co inteligentni kretyni, ktorzy zrozumieja zasady
    programowania w jakims fancy language du jour, ale nie sa w stanie pojac ograniczen
    wynikajacych z niszowosci tegoz FLDJ. Jak to powiedzial mi pewien Wybitny Specjalista
    od pisania analityki dla bankow: "nie boje sie F#, boje sie programistow F#".

    RW

  • 36. Data: 2012-07-09 16:08:53
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 8 Jul 2012 14:48:43 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Z punktu widzenia managera Ada stanowi niepotrzebny koszt (bo trudniej znaleźć ludzi
    do tego, więc pewnie trzeba będzie szkolić tych, którzy umieją już coś innego) i
    ryzyko (bo trudniej znaleźć ludzi, którzy zastąpią programistę Ady).

    No wlasnie. I to nie ejs tjedyny problem z Ada.

> [...]
    fundamentalny - w tej chwili chyba już nikt nie rozumie o co chodzi Oraclowi w

    Problemu nie ma, bo proces idzie o to samo co z Microsoftem - Google
    pozmienial to i owo w Javie chodzacej pod Androidem. Z punktu widzenia
    firmy uzywajacej "normalnej" Javy sprawa jest nie warta spluneicia.

    >Tak konkretnie - która biblioteka Cię interesuje?

    Mnie konkretnei zadna, ale hipotetycznie - FICO/Xpress-MP, IBM/CPLEX,
    IBM/ILOG i Gurobi.

    A.L.

  • 37. Data: 2012-07-09 16:10:40
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 9 Jul 2012 04:45:12 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    tylko tam, gdzie managerów jeszcze nie ma - czyli w startupach. I nie jest to
    wyłącznie problem Ady - dotyczy to w równym stopniu Go, Scali, itd.

    Skad ta wiara ze w startupach nie ma managerow? Pieniadze na startup
    daje Venture Capital, a ten baczy pilnie zebytcyh pieniedzy glupio nei
    zmarnowac.

    A.L.

  • 38. Data: 2012-07-09 16:22:12
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2012 14:13:28 UTC+2 użytkownik Roman W napisał:

    > No dobra, ale jakie sa argumenty prawnikow?

    Nie mam pojęcia, ale ja bym zauważył, że Google użył Javy w sposób, który wydawał im
    się zgodny z licencją i mieli o to kosztowny proces.

    > Czy Oracle moze retroaktywnie kazac
    > ludziom placic za uzywanie Java SDK,

    Nie może. Ale kazał retroaktywnie płacić Googlowi - okazało się, że nie mógł kazać,
    ale zanim się tak okazało, to Google poniósł koszty. Pytanie, czy Java jest
    bezpiecznym wyborem - nie technicznie, tylko politycznie. Pytanie powiązane jest też
    takie, czy Java będzie dalej rozwijana na takich warunkach, jak do tej pory. Tego
    nikt nie wie.

    > Manager przede wszystkim wie, ze programistow Javy jest na rynku na peczki,

    No to świetnie! Można więc wziąć pęczek takich programistów i kazać im nauczyć się
    Ady. Nie powinno być z tym problemu, skoro są ich pęczki - można przynajmniej mieć
    nadzieję, że jakieś tam podstawy, algorytmy, wzorce projektowe, itd. mają już
    opanowane a to bardzo dobra podstawa do nauki nowego języka.

    Hint: wybór technologii ma zwykle konsekwencje dłuższe, niż zatrudnienie pracownika,
    zwłaszcza w naszej branży.

    > I byc moze rowniez slyszal, czym sie konczy radosne wprowadzanie do korporacji
    > takich jezykow jak Haskell czy F#.

    Racja. Ja też jestem sceptyczny względem języków funkcjonalnych.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 39. Data: 2012-07-09 16:46:40
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, July 9, 2012 3:22:12 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

    > Nie mam pojęcia, ale ja bym zauważył, że Google użył Javy w sposób, który wydawał
    im się zgodny z licencją i mieli o to kosztowny proces.

    Ale typowa firma nie jest Googlem, i nie warto jej pozywac.

> [...]
    takie, czy Java będzie dalej rozwijana na takich warunkach, jak do tej pory. Tego

    A dawniej bylo wiadomo? Zreszta, jesli nawet nie bedzie, to co z tego? Sa firmy ktore
    dopiero niedawno przeszly na Java 6 z Java 5. Czy dla nich zagrozenie, ze nie bedzie
    Java 10, jest istotne w perspektywie najblizszych 5 lat? (A dalej nikt nie planuje,
    bo za to nie daja premii).

    > No to świetnie! Można więc wziąć pęczek takich programistów i kazać im nauczyć się
    Ady.

    Mozna rowniez wziac stadko swin i kazac nauczyc im sie latac.

> [...]
    opanowane a to bardzo dobra podstawa do nauki nowego języka.

    > Hint: wybór technologii ma zwykle konsekwencje dłuższe, niż zatrudnienie

    No ale ktos musi te technologie wdrozyc.

    > Racja. Ja też jestem sceptyczny względem języków funkcjonalnych.

    Chodzi o sceptycyzm wobec niszowych technologii.

    RW

  • 40. Data: 2012-07-09 17:03:22
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 9 Jul 2012 07:22:12 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]

    Pytanie powiązane jest też takie, czy Java będzie dalej rozwijana na takich
    warunkach, jak do tej pory. Tego nikt nie wie.

    Java na Adroidzie (i byc moze sam Android) nei sa bezpieczne. Ale Java
    jako taka jest bezpieczna.

> [...]
    projektowe, itd. mają już opanowane a to bardzo dobra podstawa do nauki nowego

    Fajnie. A kto za to zaplaci i dlaczego mialby placic, i jakie beda
    ogolne koszta przeniesienia sie na Ade? I ile firma zaoszczedzi na
    tym?

    >Hint: wybór technologii ma zwykle konsekwencje dłuższe, niż zatrudnienie pracownika,
    zwłaszcza w naszej branży.

    Niestety, koszy pracownika decyduje o wszystkim. Prawdopodobnie
    "branza" Kolegoi jest inna niz moja

    A.L.