  • 1. Data: 2020-04-29 21:01:38
    Temat: Adapter do ExpressCard?
    Od: Macher <n...@p...pl>

    Czy istnieje jakiś adapter do połączenia zewnętrznego ExpressCard
    z laptopem, który nie jest wyposażony w slot do niego?
    Proszę o pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-04-29 21:21:03
    Temat: Re: Adapter do ExpressCard?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-29 o 21:01, Macher pisze:
    > Czy istnieje jakiś adapter do połączenia zewnętrznego ExpressCard
    > z laptopem, który nie jest wyposażony w slot do niego?
    > Proszę o pomoc i pozdrawiam

    takie coś?
    https://www.delock.de/produkte/G_61714/merkmale.html
    ?setLanguage=pl

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-04-29 21:59:40
    Od: Macher <n...@p...pl>

    W dniu 29.04.2020 o 21:21, Irokez pisze:

    > takie coś?
    > https://www.delock.de/produkte/G_61714/merkmale.html
    ?setLanguage=pl

    Bardzo dziękuję.
    Wygląda na to że by pasował.
    Ten ExpressCard, o który chodzi, to chyba (muszę to jeszcze sprawdzić):
    Novatel Wireless Merlin XU870 3G 7.2 ExpressCard/34 - HDSPA/UMTS

    Czy ktoś ma doświadczenie z używaniem takiego adapteru? Będzie lepszy
    lub chociaż porównywalny z modemem na USB?

    Pozdrawiam

    /
    /

  • 4. Data: 2020-04-29 22:12:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-29 o 21:59, Macher pisze:

> [...]
    >
    > Czy ktoś ma doświadczenie z używaniem takiego adapteru? Będzie lepszy
    > lub chociaż porównywalny z modemem na USB?

    Ten Novatel to już zabytek.
    Kup modem LTE albo 4G (to jest to samo) na USB i będzie w odpowiednich
    warunkach dużo lepiej chodzić.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sie%C4%87_4G

    Jeszcze jedno: dokup sobie przedłużacz USB (czyli kabel USB AM-AF) o
    długości ok. 2 metrów. Łatwiej będzie postawić modem w miejscu lepszym
    dla odbioru.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-04-29 22:57:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    >
    > Czy ktoś ma doświadczenie z używaniem takiego adapteru? Będzie lepszy
    > lub chociaż porównywalny z modemem na USB?

    Nie mam doświadczenia z adapterem, ale miałem (nadal gdzieś zalega na
    dnie szuflady) ten modem XU870. On był dobry 10 lat temu. W dzisiejszych
    czasach zawracanie gitary. Pomijając, że nie ma LTE, to przepustowość
    uplink jest tak żałosna, że wysłanie maila z załącznikiem, zajmowało
    dłuższą chwilę. Wbrew pozorom niski uplink znacznie spowalnia też zwykłe
    przeglądanie stron WWW. Doradzałbym mydelniczkę, czyli router mobilny
    LTE. W razie potrzeby można go podłączyć do komputera także przez USB i
    wtedy działa jak modem USB.

  • 6. Data: 2020-05-01 02:15:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Macher" 5ea9cf12$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > Czy istnieje jakiś adapter do połączenia zewnętrznego ExpressCard
    > z laptopem, który nie jest wyposażony w slot do niego?

    Z ciekawości zapytam -- jaki jest pożytek z dziury ExpressCard?
    Mam takie coś w F-S -- leży odłogiem!

    Qpiłem w Chinach kartę z USB3 i eSATA, ale:
    - karta grzeje się
    - nie daje energii nawet po dopaleniu z zewnętrznego zasilacza
    (ma gniazdo DC -- podawałem tam ponad 5 V z zewnątrz laptopa)
    - eSATA daje niewiele więcej niż USB2
    (HDD ma wówczas zupełnie zewnętrzne zasilanie)
    - nie wiem, ile daje USB3, bo brak mu energii
    (nie pomaga zewnętrzne zasilanie karty via DC
    plus zewnętrzne zasilanie dysku)
    - nie zezwala na usypianie (czy na
    hibernowanie -- nie pamiętam) laptopa

    Mogę co najwyżej wstawić dongiel myszki. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2020-05-01 02:18:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" r8cpnt$fag$...@g...aioe.org

> [...]
    Doradzałbym mydelniczkę, czyli router mobilny
    > LTE. W razie potrzeby można go podłączyć
    > do komputera także przez USB i wtedy działa jak modem USB.

    IMO niebawem byle komórka za stówę będzie miała LTE i HotSpot WiFi.
    Jeszcze te baterie... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2020-05-01 11:08:20
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 01/05/2020 01:15 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Z ciekawości zapytam -- jaki jest pożytek z dziury ExpressCard?
    > Mam takie coś w F-S -- leży odłogiem!

    Mam karte TV i sata3 kotroler do zewnetrznego dysku na EXpress card tylko
    ze laptop ma juz 13 lat. Uzywam tego laptopa kuz tylko jako nagrywarke z TV.

  • 9. Data: 2020-05-01 12:51:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-01 o 11:08, 2late pisze:

    > Mam karte TV i sata3 kotroler do zewnetrznego dysku na EXpress card
    > tylko ze laptop ma juz 13 lat. Uzywam tego laptopa kuz tylko jako
    > nagrywarke z TV.

    Ja na PCMCIA i na ExpressCard mam trochę kart. M.in. pierwsze wersje
    USB3, karty TV, grabbery, bardzo mocna (więcej, niż w Europie oficjalnie
    można) karta WiFi, która mi się przydawała w Chorwacji, Thunderbolt i
    jeszcze pewnie coś by się znalazło.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2020-05-02 08:45:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam kilka na PCMCIA (wifi, esata, soundblaster), a niestety nowsze lapki mają gniazda
    już tylko ExpressCard.
    Nawet przejściówki szukałem (do znalezienia za $46 przejściówka z PCMCIA na EC, ale
    fabryka z biurka się robi).

    -----