  • 1. Data: 2020-04-26 20:39:08
    Temat: Czemu routery 4G LTE (150/50Mbit) mają port Fast Ethernet?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Właśnie szukam czegoś i najpierw zajrzałem w stronę jakiejś używki
    Huawei B315s ale sprawdzam co tam mają inni gracze.
    No i przeglądając sprzęt zauważyłem że większość sprzętu ma port Eth
    10/100. Nie bardzo rozumiem idei portu 100Mbit w routerze 150Mbit.

    W sumie to i tak wysycenie tych 100Mbit wystarczy, ale tak z ciekawości.

    PS. pchać się w ten B315 czy np taki TP-Link TL-MR150 czy TL-MR6400
    będzie lepszy jeśli chodzi jakość/stabilność pracy? FastEthernet i tylko
    pasmo 2.4GHz akceptowalne.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2020-04-26 21:25:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-26 20:39, Irokez pisze:
> [...]
    >
    > PS. pchać się w ten B315 czy np taki TP-Link TL-MR150 czy TL-MR6400
    > będzie lepszy jeśli chodzi jakość/stabilność pracy? FastEthernet i tylko

    Droższe modele Huawei mają też i porty gigabitowe dla LAN-u. Nawet te
    oferowane przez operatorów. Np. ten, który wymieniłeś -
    <https://consumer.huawei.com/en/routers/b315/specs/>

    TP-Linka to bym chyba sobie darował. Ich routery mają biedne
    oprogramowanie. Słaba funkcjonalność. Aplikacja na smartfona to gadżet.
    Mam router TP-Linka (kupiony jedynie po to, by wgrać nań alternatywne
    oprogramowanie) to nawet nie wyświetla nazwy sieciowej rozgłaszanej
    przez urządzenie na liście podłączonych urządzeń tylko MAC i IP, a jak
    chcesz na stałe przypisać MAC urządzenia do IP w tabeli ARP to nie da
    się ustawić własnej nazwy dla urządzenia sieciowego, jeśli takie samo
    nie rozgłasza. Jeśli urządzenie samo nie ma jakiejś nazwy sieciowej to
    będziesz widział tylko MAC i IP na liście DHCP Clients List, a zamiast
    nazwy będzie Unknown.

    Z TP-Linka to mogę jedynie polecić modemy xDSL; jeden taki w biurze w
    firmie pracuje już 5, czy 6 rok - jak nie dłużej, 24h na dobę i w ciągu
    tych lat jedyna awaria jaka była to padł zasilacz impulsowy. Operator
    wymienił na inny. No i switche - przełączniki wieloportowe, ale nie z
    serii konsumenckiej, a biznesowej, od 16 portów wzwyż.

    Poza tym do Huaweia możesz podpiąć anteny zewnętrzne GSM tam, gdzie jest
    problem z sygnałem GSM.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2020-04-26 22:36:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W sumie to i tak wysycenie tych 100Mbit wystarczy, ale tak z ciekawości.
    fakt. tyle w praktyce, w ciągu dnia, będziesz miał pomiędzy 10a25%
    możliwości sprzętu.

    > będzie lepszy jeśli chodzi jakość/stabilność pracy?
    Widzę że celujesz w sprzęty za grubą kasę. Ja przez parę lat miałem na
    stałe przenośny modem/router gsm wifi - ale był mi potrzebny lan. teraz
    mam router tp link z usb za 20zł i modem usb lte za 50zł - śmiga ze 2
    lata bez resetu. O ile w życiu można zakładać że sprzęt za 350zł będzie
    działał o niebo lepiej niż sprzęt za 70zł, to w omawianym przypadku,
    możliwości sieci gsm, lokalizacja, anteny, mogą w dość dużym stopniu
    wpłynąć na Twoje założenia
    ToMasz

  • 4. Data: 2020-04-26 23:17:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/04/2020 20:39, Irokez wrote:
    > 10/100. Nie bardzo rozumiem idei portu 100Mbit w routerze 150Mbit.

    A osiąga to 150MBit? W przypadku wifi 150MBit oznacza w rzeczywistości
    połowę tego. Nie mam doświadczeń z LTE ale może robią ten sam numer?

  • 5. Data: 2020-04-27 02:34:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-26, Irokez <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > 10/100. Nie bardzo rozumiem idei portu 100Mbit w routerze 150Mbit.
    >
    > W sumie to i tak wysycenie tych 100Mbit wystarczy, ale tak z ciekawości.

    Te 150Mbit to w warunkach rzeczywistych pobożne życzenie. Mam 2 takie routery
    (315 i bodajże 593) i jak przekracza 30-40Mbit to idę po kieliszki i otwieram
    szmpana. Dodatkowo, jak masz w Orange to też weź pod uwagę, że te routery nie
    mają opcji zapamiętania PINu, przynajmniej na oryginalnym firmware.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2020-04-27 07:31:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > szmpana. Dodatkowo, jak masz w Orange to też weź pod uwagę, że te routery nie
    > mają opcji zapamiętania PINu, przynajmniej na oryginalnym firmware.

    Karta nju, nie ma pinu.
    Na modemie USB dlink DWM-222 wyciągnąłem wczoraj w teście 35Mbit, na
    telefonie LG V30 około 80Mbit. Masz widzę przez okno w odległości 500m.

    Z prędkością tragedii nie ma. Ma to zastąpić Neostradę która też ma te
    30Mbit a kosztuje ponad 2x tyle miesięcznie. Przeglądanie internetu i
    facebook. takie zastosowania :)

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-04-27 08:11:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli ile konkretnie?

    -----

  • 8. Data: 2020-04-27 11:44:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5ea5d54c$0$538$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > No i przeglądając sprzęt zauważyłem że większość sprzętu
    > ma port Eth 10/100. Nie bardzo rozumiem idei portu 100Mbit

    Lekceważenie klienta/odbiorcy.
    TPlink potrafił dać WiFi ac 433 Mb/s i fastethernet...

    IMO trzeba szukać dostawców uczciwszych...

    -=-

    COVID-19 podwaja swe żniwo co 17 dni; wybrzusza się błękitne pole ozdrowieńców.
    https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pande
    mic_in_Poland
    [czekamy na kolejne mutacje wirusa dającego SARS]
    Przy 3% wzroście dobowym mamy podwajanie co 23 dni.
    Dziś możemy przebić pułap 12 tysięcy oficjalnie chorych...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-04-27 13:14:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" r84tpi$718$...@d...me

    > A osiąga to 150MBit? W przypadku wifi 150MBit oznacza w rzeczywistości połowę tego.
    Nie mam doświadczeń z LTE ale może robią ten
    > sam numer?

    W Ethernecie masz w dwie strony PO 100 Mb/s zawsze?
    W WiFi 802.11_g (54 Mb/s) można osiągnąć w jedną stronę
    54 Mb/s -- wyciągam ponad 50 Mb/s między blokami przy
    dobrym wietrze.

    Przed chwilą:
    Tx: 36.03 Mbps
    Rx: 38.31 Mbps

    Tx: 29.4 Mbps
    Rx: 44.5 Mbps

    --

  • 10. Data: 2020-04-27 16:41:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "heby" r84tpi$718$...@d...me

    > W Ethernecie masz w dwie strony PO 100 Mb/s zawsze?

    hasła klucz to Full-Duplex i Half-Duplex

    Przy czym half-duplex to obecnie nie wiem gdzie...

    --
    Irokez